וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול נהרס": עלה ל-69 מניין ההרוגים בהתפרצות הר הגעש בגואטמלה

דנה ירקצי וסוכנויות הידיעות

5.6.2018 / 7:35

לאחר יממה של חיפושים ממושכים, חילצו כוחות ההצלה גופות נוספות בעיירות שהתכסו בלבה לאחר התפרצות הר הגעש פואגו. "הדבר היחיד שיכולנו לעשות היה לרוץ", סיפר תושב שאיבד את ביתו. שגרירות ישראל במדינה מסייעת במים ובציוד בסיסי לניצולים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מניין ההרוגים בהתפרצות הר הגעש בגואטמלה עלה ל-69 - כך מסרו הבוקר (שלישי) כוחות ההצלה במדינה. לפחות 300 נוספים נפצעו מנזקי התפרצות הר הגעש פואגו. לדברי הרשויות במדינה מדובר בהתפרצות העזה ביותר של ההר הנמצא ממערב לבירה, גואטמלה סיטי, זה יותר מארבעה עשורים.

כ-3,100 תושבים פונו מבתיהם באזורים שנפגעו מההתפרצות, מרביתם בעיירות אלוטננגו, סן מיגל לוס לוטס ובאל רודאו. אופמיה גארסיה, תושבת העיירה לוס לוטס סיפרה כיצד נחלצה מהלבה הרותחת בסמטה צרה, וכי הצליחה לחלץ את שנים מילדיה. היא הוסיפה כי היא עדיין מחפשת אחר בני משפחה נוספים, בם שתי בנותיה ובנה. "אני לא רוצה לעזוב, אני חייבת לחזור בחזרה למרות שאין ביכולתי לעשות דבר כדי להציל את משפחתי".

עוד בוואלה! NEWS:
הקצין המוערך שנבחר להילחם בשחיתות בחדרה - וסיים כעוד חשוד בשוחד
בכיר איראני: "נתחיל בתהליך שיאפשר האצת העשרת האורניום"
"איך תומך משטר יכול להיות פליט?": העימותים בקהילה ביום העצמאות האריתריאי

ניצולים מהתפרצות הר הגעש בגואטמלה. מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר כבר להציל את משפחתי". קרובי הרוג בהתפרצות הר הגעש בגואטמלה/מערכת וואלה! NEWS

אפרין גונזלס, שברח מעיירותו רל רואדו עם אשתו ובתם בת השנה, אמר כי היה עליו להשאיר מאחור שנים מילדיו, בני ארבע ועשר, שהיו לכודים בבית המשפחה. ריקרדו רייס, גם הוא תושב העיירה סיפר כי היה עליו לעזוב את ביתו במהירות. "הדבר היחיד שיכולנו לעשות היה לרוץ ביחד. השארנו את כל רכושנו בתוך הבית. עכשיו כשהסכנה חלפה, חזרתי כדי לראות את ביתי. הכל הרוס".

ההר, שהפירוש המילולי של שמו בספרדית הוא "הר האש", פלט זרם לבה למרחק של כשמונה קילומטרים וענני אפר וולקני שכיסו אזורים נרחבים באזורים הסובבים אותו, כולל את הבירה. זו הפעם השנייה השנה שהפואגו, המתנשא לגובה של 3,763 מטרים, מתפרץ. ראש הסוכנות הלאומית לאסונות בגואטמלה סרג'יו קאבנס אמר כי "נהר הלבה עלה על גדותיו והותיר פצועים, נפגעי כוויות והרוגים בדרכו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ניצולים מהתפרצות הר הגעש בגואטמלה. רויטרס
אלפי בני אדם נותרו ללא קורת גג. ניצולים בכנסייה מקומית בגואטמלה/רויטרס

מתי כהן, שגריר ישראל בגואטמלה שוחח עם סגן שר החוץ של גואטמלה כדי לברר את צרכי כוחות החילוץ וההצלה. סגן השר ציין שבקשתם מהקהילה הבינלאומית היא לסייע למפונים הרבים שאיבדו את בתיהם ונמצאים במקלטים זמניים בערים הקרובות לאזור האסון, דרומית מערבית לבירה גואטמלה סיטי.

שגרירות ישראל במדינה נעתרה לבקשת הסיוע במזרונים, שקי שינה, שמיכות, מצעים, בגדים, אוהלים, חומרי ניקוי והגיינה אישית וכן מים לשתיה. "עם הגעת הציוד לשגרירות, נדביק על הארגזים תוויות 'באהבה מהעם בישראל' עם דגל המדינה. לאחר מכן ניסע צוות השגרירות לעיר שנקראת אסקווינטלה, בה מרוכזים רוב המפונים, ונעניק להם את הציוד וזאת בתיאום עם ראש העיר המקומי", סיפר כהן.

עובדי חילוץ בהתפרצות הר הגעש בגואטמלה. רויטרס
כוחות ההצלה ברגע קצר של מנוחה/רויטרס

עוד הוסיף השגריר, כי "הורדנו את דגל השגרירות לחצי התורן להזדהות עם שלושת ימי האבל הלאומי שהוכרזו על ידי הנשיא ג'ימי מוראלס". בנוסף לפעילות השגרירות פועלת בגואטמלה קבוצה של 45 מתנדבים שאומנה על ידע זק"א בקורס מיוחד שנערך בחסות השגרירות בחודש פברואר שעבר. חברי הקבוצה, כולם עם וסטים של זק"א, עוסקים בעיקר במתן עזרה ראשונה לנפגעי ההתפרצות.

(עדכון ראשון: 3:30)

התפרצות הר געש בגואטמלה 3 ביוני 2018. AP
איש כוחות ההצלה מחלץ ילדה מאזור האסון/AP
התפרצות הר הגעש פואגו בגואטמלה, 4 ביוני 2018. רויטרס
התפרצות הר הגעש פואגו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully