וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין המוערך שנבחר להילחם בשחיתות בחדרה - וסיים כעוד חשוד בשוחד

5.6.2018 / 0:37

צביקה גנדלמן נחשב לאויבו המר של קודמו בתפקיד והוביל את האופוזיציה נגדו. הוא נבחר על מצע של שקיפות וטוהר המידות ורכש את תדמיתו בהתאם, עד למעצרו המפתיע בחשד לשחיתות ולשוחד. בסביבתו טוענים: "הוא רחוק מהדברים האלה כמו מאש". פרופיל

צילום: יותם רונן, שלומי גבאי, רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, שנעצר אתמול (שני) בחשד לעבירות שחיתות יחד עם שלושה בכירים נוספים בעירייה, נכנס לפוליטיקה לפני עשר שנים על מצע של יושרה ושקיפות, כשהקים רשימה עצמאית בשם "חדרה 1". גנדלמן, בן 61, הוא גרוש, אב לארבעה ילדים וסב לנכד. בת זוגו היא מורן שגב, שעוכבה אף היא לחקירה הבוקר.

הוא מכהן בתפקידו האחרון מאז שנת 2013, עת התמודד על התפקיד מטעם מפלגת "יש עתיד". יו"ר המפלגה ושר האוצר דאז, יאיר לפיד, תמך בו אישית ואף הכריז יחד איתו בכנס בחירות בעיר כי "אנשים לא רוצים ראש עיר החשוד בפלילים". גנדלמן, ראש העיר היחיד של "יש עתיד", הושעה מחברותו במפלגה בתוך שעות מרגע היוודע החשדות נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
"חשד סביר לשחיתות": הוארך מעצרו של ראש עיריית חדרה
ראש עיר שלישי ברציפות בחדרה חשוד בשחיתות: "זה הסריח זמן רב"
ראש עיר ושלושה בכירים נוספים נעצרו בחשד לעבירות שחיתות

צביקה גנדלמן מועמד לראשות העיר חדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
נבחר בתמיכתו האישית של לפיד. גנדלמן/שלומי גבאי

גורמים בעירייה ממשיכים לטעון כי מדובר בפוליטיקאי שטוהר המידות עומד לנגד עיניו. "לא היה ולא נברא ראש עיר ישר ואמין כל כך, בעל שקיפות ציבורית מוחלטת", אמרה סגניתו, חדווה יחזקאלי. "שלחתי לרשויות החוק שני ראשי עיר, אני יודעת מה זה מינהל תקין. לנו יש את ראש העיר הכי ישר. אני אומרת את זה מהמקום המקצועי".

דבריה של יחזקאלי משקפים את התדמית הציבורית שרכש גנדלמן. גם במפלגתו וגם ברשויות החוק ראו אותו כמי שינקה את חדרה משחיתות. בכיר בעיריית חדרה ציין כי "יש כוחות רשע ברמות מטורפות" וכי "ראש העיר רחוק מהדברים האלה כמו מאש. לא רוצה שוחד, לא מבקש שוחד, לא לוקח שוחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן בכנס. אבי בהרי,
אויבו המר שנחשד בשחיתות בעצמו. חיים אביטן/אבי בהרי

בסביבתו של ראש העיר לשעבר חיים אביטן טוענים כי אין שמחה לאיד, אך דואגים להזכיר את התמיכה שקיבל גנדלמן מהרשויות. לדברי תת-ניצב בדימוס איקי צור, שכיהן כמנכ"ל עיריית חדרה בתקופת כהונתו של חיים אביטן, "הכי פגע בנו שאחרי הבחירות בא פרקליט המחוז ואמר 'עכשיו זו רשות שאפשר לעבוד איתה' ועל ראש העיר החדש 'עכשיו יש עם מי לעבוד'. הנה. בהחלט 'דז'ה וו' עם טוויסט. מעניין מה אומרים על זה עכשיו בפרקליטות".

הפוסט שפרסם לפיד ב-2013 ובו התגאה בבחירתו של גנדלמן:

גנדלמן נולד בטבריה ובהיותו בן שבע העתיקה משפחתו את מגוריה לחדרה, שם גדל והתחנך. את ילדותו העביר בתנועת "הצופים" ועל המגרש של "מכבי חדרה". הוא נוהג להתרפק על זיכרונות ילדותו בעיר ולספר על "שנים בהן ילדים העדיפו להסתובב בחוץ שעות על גבי שעות, וחזרו הביתה רק כדי לישון", וכי הוא "חרש את העיר לאורכה ולרוחבה ולמד להכיר ולאהוב כל פינה בה".

בתום לימודיו התגייס גנדלמן לשייטת 13, אבל בשל פציעה המשיך לשרת בחיל השריון. הוא עבר מסלול לוחם, מפקדי טנקים וקורס קצינים והתקדם בסולם הדרגות. במבצע ליטני הוביל כמ"פ את כוחות צה"ל בכיבוש העיירה בינת ג'ביל, ובהמשך שימש בתפקידי פיקוד ומטה. במהלך מלחמת שלום הגליל התמנה לתפקיד קצין אג"מ של חטיבה 7, שבהמשך פיקד עליה. אחר כך הוא פיקד על חטיבת הכשרת המפקדים בחיל השריון ועל עוצבת געש.

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, בהארכת מעצרו, בית משפט השלום ראשון לציון, 4 ביוני 2018. אבי כהן
מעצרו הוארך בשבוע. גנדלמן בבית המשפט היום/אבי כהן

לאחר חטיפת שלושת החיילים בהר דב הוא חש אחריות אישית וביקש להתפטר מצה"ל, אך בקשתו נדחתה ובשנת 2001 מונה לנספח צה"ל בבריטניה, אירלנד ופינלנד. הוא השתחרר מצה"ל בתום 32 שנות שירות ולאחר שלא קודם לדרגת אלוף. עם זאת, הוא המשיך לשמש בתפקיד בכיר במילואים. בעבר שימש כפרשן ביטחוני בנושאים צבאיים שונים, בעיקר לאלה הנוגעים לגבול של ישראל עם לבנון וסוריה. בנוסף לכך, הוא עסק בניהול פרויקטים במגזר העסקי, הוביל את הקמת ה"סינמה סיטי" בראשון לציון ושימש כמנכ"ל המתחם.

במקביל פנה גנדלמן לפוליטיקה, ואחרי שהפסיד לאביטן ב-2008 הוא הוביל במשך חמש שנים את האופוזיציה במליאת מועצת העיר חדרה, שם נחשב לאויבו המר של אביטן. בין היתר הוא נאבק בשורה של החלטות מצד העירייה. מועצת העיר פוזרה בסופו של דבר והתמנתה ועדה קרואה לפיקוח על ראש העירייה דאז. אביטן נעצר יחד עם מקורבים לו על ידי חוקרי לה"ב 433 ביחידה הארצית לחקירות הונאה.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן צבי בחגיגות הפועל חדרה. יוסי ציפקיס
עוד בשיא הפופולריות שלו. גנדלמן בחגיגות ניצחון קבוצת הכדורגל העירונית/יוסי ציפקיס

כתב אישום לא הוגש מעולם בפרשה זו, אבל במידה רבה בעקבותיה הביס גנדלמן את אביטן בבחירות שנערכו באוקטובר 2013, אז נבחר לראשות עיריית חדרה. בשבוע שעבר עוד הייתה הפופולריות שלו בשיא, עם ההכרזה על עלייתה של קבוצת הכדורגל העירונית לליגת העל. היום האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו בטענה ש"חומר החקירה מבסס חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו". העבירות המיוחסות לו על פי החשד הן שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וסיוע לקבלת דבר במרמה ועבירות נוספות ונלוות.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully