וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשד סביר לשחיתות": הוארך מעצרו של ראש עיריית חדרה

4.6.2018 / 16:53

בדיון בעניינם של הבכירים בעיריית חדרה החשודים בשחיתות ובשוחד טענו חוקרי המשטרה כי "תוצרי החקירה מחייבים את מעצרם". לוואלה! NEWS נודע כי המשטרה ביצעה במשך תקופה ארוכה האזנות סתר וחקרה שורה ארוכה של מעורבים

צילום: אבי כהן

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) בשבוע את מעצרו של ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן. השופט גיא אבנון טען כי "חומר החקירה מבסס חשד סביר לחשדות המיוחסות". גנדלמן הוא ראש עיריית חדרה השלישי ברציפות החשוד בשחיתות. בנוסף אליו הוארך מעצרם של ראשת לשכתו, עוזרו האישי וחשוד נוסף שנעצרו יחד איתו אף הם, בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות.

חוקרי המשטרה, פקד חגית שמר ורב-פקד עודד רמה, הגישו לשופט את חומרי החקירה שלטענתם החלה לפני כמה חודשים. בדיון בעניינו של גנדלמן שאל סנגורו, עו"ד ליאור אפשטיין, לגבי סמיכות המעצר למועד הבחירות לרשויות המקומיות. החוקרת השיבה: "אנחנו נחקור במהירות וכך גם הנחו אותנו".

בדיון בעניינו של החשוד הנוסף קבע השופט כי "חומרי החקירה קושרים את החשוד מעבר לחשד הסביר". החוקרת טענה כי "ממצאיו מעלים חשדות בתחום טוהר המידות, קרי שוחד מרמה והפרת אמונים" וכי "תוצרי החקירה הסמויה מחייבים את מעצר החשודים".

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, בהארכת מעצרו, בית משפט השלום ראשון לציון, 4 ביוני 2018. אבי כהן
גנדלמן בדיון היום בבית המשפט/אבי כהן

לוואלה! NEWS נודע כי המשטרה ביצעה במשך תקופה ארוכה האזנות סתר וכן חקרה שורה ארוכה של מעורבים, בטרם הפכה החקירה לגלויה. חוקרי המשטרה הגיעו לבניין העירייה ותפסו מסמכים הדרושים לחקירה של כ-15 עובדים בעירייה וכן את מחשביהם האישיים של גנדלמן ושל ראש לשכתו. העובדים במקום הורשו להיכנס אבל קבלת הקהל למשרד העירייה הופסקה.

גנדלמן, קצין במיל' בדרגת תת-אלוף, פיקד על חטיבה 7 ועל אוגדה 36 והוא נחשב לקצין מוביל, שהיה מיועד לקידום לשולחן המטכ"ל. אולם, אירועי חטיפת שלושת החיילים בהר דב באוקטובר 2000 הביאו בסופו של דבר לפרישתו מהצבא. לאחר שחרורו הוא ניהל את קולנוע ה"סינמה סיטי" בראשון לציון.

הוא נחשב לתקווה שלטונית בחדרה, ולמי שהיה אמור להרחיק את אותן קבוצות עסקיות שריכזו סביבן גורמים עבריינים ועסקנים פוליטיים מקומיים. בתקופת כהונתו הוקמו כמה מיזמי נדל"ן משמעותיים בעיר: פיתוח מתחם חפציבה בדרום בעיר, פיתוח אזור חוף הים, מרכז הקניות בצדי הכביש וכן שכונות במזרח העיר.

עוד באותו נושא

ראש עיר שלישי ברציפות בחדרה חשוד בשחיתות: "זה הסריח זמן רב"

לכתבה המלאה
צביקה גנדלמן מועמד לראשות העיר חדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
גנדלמן/שלומי גבאי

בנוסף אליו ראשת לשכתו של גנדלמן, אורלי נגר, חשודה בסיוע לקבלה ומתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה, מרמה והפרת אמונים ועבירה של זיוף בידי עובד נוסף. לנהגו ועוזרו האישי, אברהם אפללו, מיוחסות עבירות סיוע לקבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי חקירה, עבירות חוק איסור הלבנת הון, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. בפרשה מעורב חשוד נוסף בעבירות שודח, שיבוש מהלכי חקירה והלבנת הון.

בכיר בעירייה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא הופתע לקבל הבוקר 15 שיחות שונות וחשב תחילה כי מדובר בפיגוע, חלילה. "האמת היא שחיכינו לרגע הזה", הוסיף. "לפני שלושה חודשים כבר ביקר בעירייה חוקר של יאח"ה, הציג תעודה ואסף מסמכים. הבנו שיש משהו שמתבשל והוא בעצמו אמר שמופעל על יאח"ה לחץ אדיר לצאת עם משהו. לפני שנתיים שני עובדים מסרו עדות שלא באזהרה. תמיד באותם עניינים".

לדברי הבכיר, גנדלמן "רחוק מהדברים האלה כמו מאש. לא רוצה שוחד, לא מבקש שוחד, לא לוקח שוחד. הוא לא חתם על שום היתר או אפילו מסמך אחד בלי שאישר מהנדס העיר ויועמ"ש. החתימה של ראש עיר היא תמיד פורמלית".

בניין העירייה בשרון בו נעצרו בכירים בשחיתות. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
בניין העירייה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
בניין העירייה בשרון בו נעצרו בכירים בשחיתות. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
חוקרי המשטרה בבניין העירייה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

בתנועה לאיכות השלטון אמרו כי "ברשויות המקומיות ממשיכים לספור את הימים עד ליום הבחירות, אך במקביל נאלצים לספור גם את ראשי הרשויות שממשיכים להיות חשודים במעורבות בפרשות שחיתות. עם כל יום שמושכת הפרקליטות את ההכרעה בחקירות שכבר נפתחו, גדל החשש שביום הבחירות ימצאו עצמם התושבים כשהם נאלצים לבחור באדם - שיכול מאוד וימצא עצמו מאחורי סורג ובריח מיד לאחר הכניסה לתפקיד". בנוסף לכך, התנועה קראה לראשי הפרקליטות ולמערך התביעה "להגיע להכרעה בהקדם על מנת להבטיח מערכת בחירות נקייה ודמוקרטית ואת אמון הציבור ברשויות ובנבחריו".

אחד ממתנגדיו של גנדלמן, עו"ד אוהד מרחב החבר במועצת הערייה מטעם האופוזיציה לסיעת השלטון, טען כי זהו "יום עצוב לעיר" והוסיף כי הוא עצמו הגיש בעבר תלונות על התנהלות העירייה והעומד בראשה. "לצערנו אנחנו למודי ניסיון", אמר. "אני מזכיר לך שראש עיר אחד שלנו אף ישב בכלא. תמיד איכשהו אלה אותם אנשים שמעורבים מאחורי הקלעים, רק הפוליטיקאי מתחלף".

מפלגת יש עתיד, שבה חבר גנדלמן, נמסר כי חברותו תושעה עד לבירור החשדות נגדו. "הנוהל ביש עתיד חד וברור: איש ציבור שנפתחה נגדו חקירה פלילית ישעה את עצמו מכל תפקידיו באופן מידי וחברותו במפלגה תופסק עד לבירור העניין", מסרו במפלגה. "אנחנו מקווים שהחשדות יתבררו כשווא". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ב-2013 לאחר בחירתו של גנדלמן אמר עליו לפיד כי "הוא מביא איתו יושרה ופוליטיקה חדשה במקום קומבינות וכתבי אישום".

בניין העירייה בשרון בו נעצרו בכירים בשחיתות. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
בניין העירייה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully