וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ טורקיה על ארה"ב: הכורדים ייסוגו ממעוזים בצפון סוריה

5.6.2018 / 19:36

לאחר שהמתיחות בין המדינות הגיעה לשיא לאור סביב המאבק על העיר מנבג', הוסכם כי היועצים הצבאיים של ה-YPG יעזבו. "יש ליישם את המתווה ביתר המעוזים הכורדים בסוריה", אמר שר החוץ הטורקי

צילום: רויטרס

המיליציה הכורדית בסוריה הודיעה היום (שלישי) כי יועציה הצבאיים יעזבו את העיר מנבג', יום לאחר שטורקיה וארצות הברית הגיעו להסכם הסדרת בכוחות באזור. על פי עיקרי ההסכם שנחתם, שתי המדינות יערבו לביטחון אזור העיר שבצפון סוריה, בסמוך לגבול עם טורקיה.

טורקיה רואה במיליציה הכורדית (YPG) ארגון טרור, וכזרוע של המחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה (PKK). לעומתם, בוושינגטון רואים במילציה הכורדית בת ברית במלחמה נגד המדינה האסלאמית (דאעש). רוב כוחות המיליציה הכורדית עזבו את אזור העיר מנג'ב לאחר הניצחון על דאעש בנובמבר 2016, אולם יועצים צבאיים נשארו במקום. המיליציה הוסיפה כי כוחותיה יהיו מוכנים "לסייע לתושבי מנג'ב ככל שיידרש".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: כוח רוסי נפרס בגבול סוריה ולבנון - ונסוג
"הגשימה חלום לטוס להודו": אדווה נהרגה בתאונה בטיול
חפרפרת בארה"ב: קצין מודיעין לשעבר נעצר בחשד שריגל עבור סין

בסיס חדש שהקים צבא ארה"ב באזור מבנג', סוריה, מאי 2018. רויטרס
בסיס אמריקני שהוקם באזור מנבג', בחודש שעבר/רויטרס

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו אמר היום כי אנשי המיליציה הכורדים שיעזבו את מנבג'יפורקו מנשקים ויעברו מזרחית לנהר הפרת. הטורקים זעמו על יחסם של האמריקנים לכורדים, ודרשו במהלך השנה האחרונה את נסגתם של היועצים ממנבג'. המתיחות הגיעה לשיאה, עם חשש לעימות בין כוחות צבא טורקיה לכוחות האמריקנים שהוצבו לצד הכורדים.

בפנטגון חששו זה זמן רב כי העיר הצפונית תהפוך למוקד עימות יצית מאבק רחב יותר על אדמת סוריה. החשש העיקרי של ארצות הברית היה בבחירה בין עימות עם טורקיה, חברה בברית נאט"ו, לבין נטישת בנות בריתה במאבק עם דאעש.

עוד באותו נושא

בשל איומי ארדואן: ארה"ב הקימה בסיס באזור שבשליטת הכורדים בסוריה

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ושר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו. רויטרס
פומפאו וצ'בושואלו בוושינגטון, אתמול/רויטרס

בפגישה שערך שר החוץ האמריקני מייק פומפאו עם מקבילו הטורקי בוושינגטון אתמול, הסכימו השניים על מפת דרכים שתביא לשיתוף פעולה להסדרת הכוחות במנג'ב. לדברי צ'בושולו, המודל שהוסכם על המדינות, צריך לשמש גם בא-רקה, בקובאני וביתר מעוזי הכורדים בצפון סוריה. "ארגון הטרור YPG לא יכול לשאת באף תפקיד בעיר. אמר שר החוץ הטורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully