וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפרפרת בארה"ב: קצין מודיעין לשעבר נעצר בחשד שריגל עבור סין

5.6.2018 / 9:44

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי רון הנסן נעצר בחשד שפעל כסוכן של ממשלת סין בתמורה ל"מאות אלפי דולרים". הנסן, קצין לשעבר בשירותי המודיעין, הוא דובר מנדרינית שוטפת שלפי האישום נסע בין שתי המדינות לצורך מסירת מידע ביטחוני וסחר לא חוקי בטכנולוגיה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קצין לשעבר בשירותי המודיעין האמריקניים נעצר בסוף השבוע בחשד שריגל עבור ממשלת סין - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. משרד המשפטים האמריקני הודיע כי הקצין בדימוס, רון רוקוול הנסן בן ה-58, נעצר ביום שבת בדרכו לנמל התעופה הבינלאומי סיאטל-טקומה, משם היה אמור לטוס לסין. הוא מואשם בכך שפעל כסוכן של הממשלה בביג'יינג ושניסה להעביר מידע ביטחוני בתמורה ל"מאות אלפי דולרים".

הנסן הוא דובר סינית-מנדרינית כמו גם רוסית באופן שוטף. הוא ביצע שירות צבאי פעיל בין השנים 2000 עד 2006 ואחר כך המשיך לעבוד בתחום גם כאזרח. על פי האישום נגדו, בין השניים 2013 עד 2017 הוא נסע לסירוגין לכנסים בין שתי המדינות, שם העביר את המידע ועל פי החשד אף סחר בטכנולוגיה באופן בלתי חוקי. התשלום ניתן לו באמצעות העברות בנקאיות, כסף מזומן וכרטיסי אשראי.

עוד בוואלה! NEWS:
מולר דרש לעצור את מנהל הקמפיין של טראמפ: "ניסה להדיח עדים"
"הכול נהרס": עלה ל-69 מניין ההרוגים בהתפרצות הר הגעש בגואטמלה
לאחר יותר משלושה שבועות: מלניה טראמפ נראתה בציבור בארוע רשמי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג/רויטרס

ג'ון דמרס, ראש אגף הביטחון הלאומי במשרד המשפטים האמריקני, ציין כי "המעשים המיוחסים לו הם בגידה בביטחון האומה שלנו ובעם האמריקני ופגיעה בעמיתיו לשעבר בקהילת המודיעין".

זהו אינו המקרה הראשון שבו קצין לשעבר בשירותי המודיעין האמריקניים מעורב בפרשת ריגול לטובת סין. בינואר השנה נעצר ג'רי צ'ון שינג לי, עובד לשעבר בסוכנות הביון האמריקנית (CIA), עם נחיתתו בנמל התעופה בארצות הברית. הוא מואשם בהחזקה לא חוקית של מידע מסווג ביותר והחוקרים חשדו כי הוא סייע לסין במסגרת הפרשה. קצין נוסף, קווין מלורי, עומד למשפט בווירג'יניה בחשד במעורבותו במכירת סודות עבור סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully