וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל קלינטון על פרשת מוניקה לווינסקי: "לא הייתי פועל היום אחרת"

הנשיא ה-42 של ארה"ב נשאל בראיון ל-NBC לגבי ההתמודדות עם חשיפת היחסים בינו לבין המתמחה בבית הלבן לאור תנועת MeToo. "אני חושב שעשיתי את הדבר הנכון", אמר. הוא הוסיף כי הוא מעולם לא התנצל באופן אישי בפני לווינסקי - ובצדק, לדבריו

צילום: NBC

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, אמר היום (שני) כי הוא לא היה פועל היום אחרת בהתמודדות עם פרשת מוניקה לווינסקי, מתמחה בבית הלבן שקיימה איתו יחסים בסוף שנות ה-90. "אם העובדות היו נכונות היום, לא הייתי פועל אחרת", הדגיש קלינטון בראיון ל-NBC.

קלינטון נשאל האם התמודדותו עם הסקנדל התקשורתי הייתה נכונה, לאור תנועת #MeToo ועליית המודעות לפגיעות מיניות בנשים. "אני חושב שעשיתי את הדבר הנכון", השיב.

עוד בוואלה! NEWS:
הקצין המוערך שנבחר להילחם בשחיתות בחדרה - וסיים כעוד חשוד בשוחד
פרסום ראשון: השר ארדן נפגש עם היועמ"ש לקראת מינוי המפכ"ל
העליון בארה"ב פסק לטובת אופה שסירב למכור עוגת חתונה להומואים

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון/רויטרס

היחסים בין קלינטון ללווינסקי התפוצצו ב-1998 והעסיקו את ארצות הברית תקופה ארוכה. הרפובליקנים בבית הנבחרים התחילו בהליך הדחה, בטענה שקלינטון שיקר לחוקרים, אך המהלך נכשל והנשיא השלים את כהונתו השנייה.

תגובתו הראשונית לפרשה - "לא קיימתי יחסים מיניים עם האישה הזאת" - נכנסה לפנתיאון הציטוטים המפורסמים בתולדות הפוליטיקה האמריקנית. בהמשך הודה ב"מגע בלתי הולם" עמה. לווינסקי טענה כי היחסים עם קלינטון היו בהסכמה, אך כינתה אותם "ניצול סמכות לרעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מוניקה לווינסקי, שזכתה לחשיפה ציבורית ותקשורתית בעקבות פרשת יחסי מין עם נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון. AP
לא התנצל בפניה. לווינסקי/AP

בראיון הגן קלינטון על מעשיו ואמר כי התפטרות לא הייתה נחוצה מצדו. הוא הוסיף כי הוא מעולם לא התנצל בפני לווינסקי. כשנשאל האם היה עליו לעשות זאת, השיב בשלילה. עם זאת, הוסיף: "אמרתי באופן פומבי יותר מפעם אחת שאני מצטער. זה שונה מאוד. ההתנצלות הייתה פומבית".

לווינסקי, בת 44 כיום, סיפרה במאמר שכתבה למגזין "ואניטי פייר" בפברואר השנה כי הלחץ והחשיפה מצד התקשורת ובתי המשפט גרם לה לבעיות נפשיות, שאובחנו על ידי פסיכיאטר. היא הוסיפה כי היא מתחרטת בכל יום על הקשר עם הנשיא ה-42, והתייחסה לתנועת #MeToo. המתמחה לשעבר כתבה כי הייתה על סף דמעות כשאחת ממנהיגות התנועה פנתה אליה והביעה אמפתיה כלפי על כך שהייתה "כה בודדה" בזמן הפרשה.

מוניקה לווינסקי, שזכתה לחשיפה ציבורית ותקשורתית בעקבות פרשת יחסי מין עם נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון. AP
"ניצול סמכות לרעה". קלינטון עם לווינסקי/AP

לווינסקי מביעה תמיכה בתנועת MeToo:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully