וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: השר ארדן נפגש עם היועמ"ש לקראת מינוי המפכ"ל

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך הפגישה שהתקיימה לאחרונה בין השניים הנחה מנדלבליט את השר לביטחון הפנים שלא לערב בנושא גורמים המצויים בחקירה. זאת, בהמשך למכתב ששלח לשר שבו רמז כי נתניהו לא יוכל להיות מעורב בהליך

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נפגש לאחרונה עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ודן איתו בהנחיות להליך מינוי מפכ"ל המשטרה. זאת, בעקבות המכתב ששלח מנדלבליט לארדן לפני כשבועיים, שבו רמז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להיות מעורב בבחירת המפכ"ל הבא, לאחר תום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך. במהלך הפגישה הנחה מנדלבליט את השר שלא לערב בהליך המינוי גורמים המצויים תחת חקירה.

"זו היתה חזרה על עיקרי המסמך שהוציא היועץ המשפטי בנושא", אמר מקורב לשר לוואלה! NEWS, והוסיף: "עצם הפגישה אין בה כדי להתחיל את ההליך. אמנם אין פרק זמן ארוך, אבל השר טרם החל הליך ולא נקבע עדין מועד לבחינת מועמדים".

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד מאשים: "ניסיון להדיח את המפכ"ל - בגלל חקירות נתניהו"
ניצבים מהצד: עיכוב המשך כהונת אלשיך יקפיא מינויים בצמרת המשטרה
ביקורת בסביבת ארדן נגד אלשיך: "המפכ"ל הסיר את כל המסיכות"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במהלך יום ההצדעה למשטרת ישראל, בנוכחות ארדן ואלשיך, כנסת ישראל 5 פברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ארדן עם המפכ"ל אלשיך/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במכתב ששלח מנדלבליט לפני כשבועיים נכתב כי "לאחרונה התקבלו אצלי פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן. בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשר, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".

עוד כתב היועץ כי "אבקש כי טרם תחילת העיסוק בנושא, תפנה אל החתום מטה על מנת שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה, ולהנחות בהתאם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
מנדבלבליט/ראובן קסטרו

לפי שבוע האשים יו"ר מפלגת "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד כי יש ניסיון להדיח את אלשיך בשל חקירותיו של נתניהו, ובפרט החקירה הצפויה בעניין הצוללות. לפיד גיבה את מנדלבליט, לאחר שזה אמר כי מערכת אכיפת החוק עומדת תחת מתקפה. "מי שמוביל את המתקפה הוא מי שאמור היה להגן עליה. יש פה ראש ממשלה שכל הזמן מתבכיין שמשתמשים נגדו ב'פייק ניוז', ובו בזמן לא מפסיק להפיץ בעצמו 'פייק ניוז' נגד המפכ"ל, נגד המשטרה, נגד בית המשפט, גם נגד 'יש עתיד' ונגדי", אמר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully