וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מאשים: "ניסיון להדיח את המפכ"ל - בגלל חקירות נתניהו"

28.5.2018 / 15:19

יו"ר מפלגת "יש עתיד" תקף את יוזמות החקיקה של הקואליציה, אותן תיאר כ"ניסיון מכוון, מתוזמר, לערער את שלטון החוק בישראל". לפיד האשים ישירות את נתניהו ואמר: "מי שמוביל את המתקפה הוא מי שאמור היה להגן עלייה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

יו"ר מפלגת "יש עתיד" האשים היום (שני) בישיבת סיעתו כי יש ניסיון להדיח את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בשל חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובפרט החקירה הצפויה בעניין הצוללות. לפיד גיבה בדבריו את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שאמר מוקדם יותר היום כי מערכת אכיפת החוק עומדת תחת מתקפה. "מי שמוביל את המתקפה הוא מי שאמור היה להגן עליה. יש פה ראש ממשלה שכל הזמן מתבכיין שמשתמשים נגדו ב'פייק ניוז', ובו בזמן לא מפסיק להפיץ בעצמו 'פייק ניוז' נגד המפכ"ל, נגד המשטרה, נגד בית המשפט, גם נגד 'יש עתיד' ונגדי", תקף.

עוד בוואלה! NEWS:
ההרוג בתאונה בכביש החוף - חייל; "לא ברור למה נסע ככה"
אבו מאזן שוחרר מבית החולים אחרי תשעה ימים: "אחזור לעבודה מחר"
רוסיה: רק לכוחות ממשלת סוריה צריכה להיות נוכחות בגבולה הדרומי

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

לפיד יצא נגד הצעות החוק של הקואליציה שפוגעות לטענתו באמון הציבור במערכת ובחקירות המשטרה. "מיקי זוהר הציע הצעת חוק שתאסור פרסום חקירות של אישי ציבור, סמוטריץ' קרא לשוטרים 'אפסים', דוד אמסלם מקדם חוק שאוסר להקליט אישי ציבור. יש פה ניסיון לערער את אמון הציבור בכל המוסדות שמחזיקים את המדינה לקראת כתב אישום", אמר לפיד.

לפיד הוסיף כי "אם כל החוקים האלה כל כך טובים וחשובים למה הם לא העבירו אותם לפני שלוש שנים? לפני חמש שנים? נתניהו בשלטון מ-2009, למה הם נזכרו דווקא עכשיו?". הוא ציין כי יש ניסיון לערער את שלטון החוק "מפני שחקירות ראש הממשלה מתקרבות לכתב אישום".

לפיד ציין כי נתניהו מתפקד בשני מישורים - האחד היותו מדינאי שהביא שגרירויות לירושלים, והשני מתייחס לכך שנתניהו הוא אדם "רדוף" שכותב פוסטים נגד אלו שמביעים ביקורת כלפיו ו"שולח חברי כנסת להציע הצעות חוק שיפגעו במשטרה ובשלטון החוק". לפיד המשיך בהאשמותיו ואמר כי "בעוד עשרים שנה, כשיעשו את הפרק ב'קברניטים' על התקופה הזו, ייחשפו החומרים ונגלה איך הסביבה הקרובה של ראש הממשלה הסתירה מהציבור את זה שהיא ידעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully