וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: רק לכוחות ממשלת סוריה צריכה להיות נוכחות בגבולה הדרומי

28.5.2018 / 13:45

לברוב אמר כי רק צבא סוריה צריך להיות פרוס באזור הגבול עם ישראל ועם ירדן. זאת ברקע ההכנות של המשטר למתקפה בדרעא ובקוניטרה והאזהרות האמריקניות. לא ברור אם כיוון בדבריו גם לנוכחות האיראנית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום (שני) כי רק לכוחותיה של ממשלת סוריה צריכה להיות נוכחות בגבולה הדרומי של המדינה, סמוך לגבול ירדן וישראל. דבריו, שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות RIA, נאמרו במהלך מסיבת עיתונאים במוסקבה עם עמיתו ממוזמביק.

האזורים נשלטים על ידי המורדים ובתחילת החודש תקפה ישראל באינטנסיביות בסוריה בעקבות טענותיה על כך שכוחות איראניים שיגרו רקטות מהאזור אל רמת הגולן. רוסיה ואיראן הן בעלות בריתו הקרובות ביותר של נשיא סוריה בשאר אסד, ולא ברור אם לברוב התכוון בדבריו גם לנוכחות האיראנית שמדאיגה את ישראל.

"כמובן, על נסיגת כל הכוחות הלא-סוריים צריכה להיות על בסיס הדדי, זאת צריכה להיות דרך דו-סטרית", אמר לברוב, בהתייחסו גם לנוכחות האמריקנית באזור. "תוצאות העבודה הזו, שצריכה להימשך ונמשכת, צריכות להיות מצב שבו נציגי צבא הרפובליקה הערבית הסורית מוצבים בגבול עם ישראל".

לקריאה נוספת בנושא
"43 טרוריסטים חוסלו": ארבעה חיילים רוסים נהרגו במזרח סוריה
ארה"ב באזהרה חריגה לאסד: אל תצא למתקפה בגבול עם ישראל

לוחמי צבא סוריה החופשית בסמוך לקוניטרה, סוריה, 18 באפריל 2017. רויטרס
מתוח בגבול. כוחות מורדים בקוניטרה/רויטרס

צבא סוריה מתכונן בימים אלו למתקפה במחוזות דרעא וקונטרה שבדרום המדינה, אחרי השלמת כיבוש כל שטחי המורדים בדמשק ובפאתיה. בסימנים לכך, דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם על תנועות של כוחות סוריים באזור וכלי התקשורת של המשטר דיווחו כי הוטלו כרוזים באזורים שבשליטת המורדים, שבהם נקראו להניח את נשקם.

ארצות הברית הזהירה את משטרו של בשאר אסד מפני מהלך שכזה, מאחר שהאזור נכלל בהסכם האזורים הבטוחים שעליו חתומות ארצות הברית, רוסיה וירדן.

ירדן אמרה היום כי היא דינה בהתפתחויות בדרום סוריה עם ארצות הברית ועם רוסיה, וכי שלושתן הסכימו על הצורך לשמור על "האזור הבטוח". גורם בכיר, שביקש לשמור על עילום שם, אמר לרויטרס כי שלוש המדינות "רואות עין בעין" את הצורך לשמור על ההסכם כדי "להאיץ את המגעים לפתרון פוליטי" בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully