וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב באזהרה חריגה לאסד: אל תצא למתקפה בגבול עם ישראל

26.5.2018 / 14:15

מחלקת המדינה האמריקנית הזהירה כי תגיב בחומרה להרחבת הלחימה של צבא אסד אל דרום הגולן הסורי ולהפרת הסכם הפסקת האש, שלו היא ערבה. הצבא פיזר כרוזים בדרעא, שבהם נקראו המורדים להניח את נשקם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(כוחות צבא אסד נכנסו לדמשק לאחר נפילת מעוז דאעש)

ארצות הברית הזהירה היום (שבת) את סוריה מפני הפרת הסכם הפסקת האש בדרום רמת הגולן והתריעה כי "תגיב בחומרה" אם צבא אסד יצא למתקפה בקרבת גבול ישראל. בהודעת דוברת מחלקת המדינה האמריקנית הת'ר נאורט הלילה נמסר כי וושינגטון, בהיותה ערבה להסכם אי הלחימה יחד עם רוסיה וירדן בדרום סוריה, תנקוט את הצעדים ההולמים להפרות מצד משטרו של אסד ואם זה יבחר להרחיב את פעולות צבאו באזור דרעא וקוניטרה.

לדברי נאורט, "משטר אסד ובני בריתו מקדמים את המשך המלחמה בכך שהם מתעלמים מהסכמי אי הלוחמה שעליהם חתמו ומכשילים את יישום התהליך המדיני שמקדמת ז'נבה".
עוד נכתב בהודעת מחלקת המדינה כי רוסיה, כחברה במועצת הביטחון של האו"ם, נושאת אף היא באחריות "להשתמש ביתרונה הצבאי והדיפלומטי אל מול משטר אסד כדי למנוע מתקפות ולשכנעו להימנע מהרחבת הלחימה".

בכלי תקשורת רשמיים בדמשק דווח השבוע כי מטוסי חיל האוויר הסורי פיזרו כרוזים על אזורים בשליטת המורדים בדרעא, שבהם נקראו ארגוני האופוזיציה החמושים להניח את נשקם. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כוחות משטר אסד קידמו כוחות לאזור, לאחר ניצחונם על כוחות "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור הבירה.

עוד בנושא:
סוריה: נסיגת הכוחות האיראניים משטחנו אינה נושא לדיון
ניצחון המצור וההרעבה: אסד השלים את השליטה על דמשק ופרבריה

כוחות צבא אסד נכנסים לדרעא:

כרוז שהפיץ צבא אסד לאזורים בשליטת המורדים בדרעא, לקראת כניסת כוחותיו לאזור, 25 במאי 2018. מערכת וואלה!
כרוז שהופץ למורדים באזור דרעא לקראת כניסת כוחות הצבא הסורי/מערכת וואלה!

האזהרה האמריקנית החריגה הלילה התפרסמה שבועות ספורים אחרי שכוחות צבא אסד הפרו את הסכם אי הלחימה ותקפו אזורים בצפון-מזרח סוריה בשליטת הכוחות הכורדים הנתמכים בידי ארצות הברית (SDF). כ-300 אנשי מיליציות התומכות בנשיא הסורי, מרביתם שכירי חרב רוסיים, נהרגו בקרבות במקום שנמשכו כארבע שעות, בהשתתפות כוחות קרקע ואוויר אמריקניים.

אסד הצליח לרשום שורת הישגים צבאיים בתקופה האחרונה - בתמיכת חיל האוויר הרוסי ובגיבוי כוחות קרקעיים של מיליציות שיעיות וכן חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן. כך למשל הניסו חיילי צבא סוריה את אנשי דאעש מאזור מחנה הפליטים ירמוכ.

עשן מיתמר ממחנה הפליטים ירמוכ, דמשק, במהלך קרבות בין צבא סוריה לפעילי דאעש, 28 באפריל 2018. רויטרס
לחימה בין כוחות צבא אסד לדאעש באזור מחנה הפליטים ירמוכ, בחודש שעבר/רויטרס

בין היתר השתלטו מחדש בשבועות האחרונים כוחות הצבא הסורי על אזורים בקרבת הבירה, כולל רוטה המזרחית שספגה הפצצות כבדות ממטוסים רוסיים, וכן על מובלעות מורדים נוספות במרכז המדינה. בזכות ניצחונות אלה, משטר אסד נמצא עתה במצב הטוב ביותר מבחינה צבאית מאז תחילת המלחמה בשנת 2011.

ארגוני המורדים עדיין שולטים בשני אזורים נרחבים בצפון-מערב סוריה ובדרום-מערבה. המורדים הכורדים הנתמכים בידי ארצות הברית התבססו באזור הנמצא ממזרח לנהר הפרת ומכסים שטחים נרחבים שם.

(עדכון ראשון: 13:30)

נשיא סוריה, בשאר אל אסד, ביקר במוצבים צבאיים במזרח רוטה ושוחח עם חיילים. רויטרס
אסד נפגש עם חיילים ברוטה, במרץ/רויטרס
בסיס חדש שהקים צבא ארה"ב באזור מבנג', סוריה, מאי 2018. רויטרס
בסיס אמריקני בשימוש כוחות הכורדים במנבג' שבצפון סוריה, החודש/רויטרס
בתום קרבות שהחריבו את העיר - תושבי דומא מתמודדים עם החיים בצל ההריסות. רויטרס
תושבים בדומא שבפאתי דמשק, בין ההריסות שנותרו לאחר הקרבות בעירם, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully