וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: איראן מתכננת להצית מלחמת דת - עליה לצאת מסוריה

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה

4.6.2018 / 18:12

בהצהרה משותפת עם קנצלרית גרמניה בתום פגישתם אמר ראש הממשלה "יש להטיל סנקציות על איראן כדי לעצור את מכונת הכסף שמממנת את הטרור". מרקל השיבה כי מדינתה מתנגדת לאיראן גרעינית, אך סבורה כי הסכם הגרעין מנע זאת. "נפעיל את השפעתנו כדי להרחיק את איראן מהגבול"

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. במסיבת עיתונאים שערכו השניים אחרי פגישתם, שעסקה בעיקר בנושא האיראני, אמר נתניהו כי "הנוכחות האיראנית הצבאית כוללת כ-18 אלף מיליציות שיעיות באפגניסטן, פקיסטן ומקומות אחרים". לדבריו, "איראן רוצה להגדיל את הכוח הזה ל-80 אלף ולנהל קמפיין דתי במדינות הסוניות. זה יצית מלחמת דת, וההשלכות יהיו הרבה יותר פליטים, ואתם יודעים לאן הם יבואו". הפגישה בין השניים נערכה במסגרת מסעו של נתניהו לאירופה, שם הוא צפוי להיפגש גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי.

הקנצלרית אמרה כי גרמניה לא מעוניינת שלאיראן יהיה נשק גרעיני, והוסיפה כי "הסכם הגרעין מנע את זה מהאיראנים". לדבריה, "גרמניה תפעיל את השפעתה כדי להרחיק את איראן מהגבול". זאת, לאחר שמוקדם יותר אמר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כי "אם אויביה של איראן יתקפו אותה, היא תגיב בעוצמה חזקה פי עשרה מכך".

"חשוב שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תחקור את איראן בהתבסס על ארכיון הגרעין", אמר נתניהו. "חשוב למנוע ממנה להשיג נשק, ואנחנו נעשה זאת". לדבריו, "איראן מנסה להשתלט על המזרח התיכון. בסוריה היא מנסה לשים את הצבא שלה - חיל האוויר, חיל הים וחילות הרגלים - לכיוונה של ישראל, עם מטרה מפורשת של התקפתנו. לא נוכל לקבל זאת. איראן צריכה לעזוב את סוריה. הסנקציות על איראן יעצרו את מכונת הכסף שמממנת את הטרור".

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין לאבו מאזן: קבל אחריות על המתרחש בעזה - גנה את טרור העפיפונים
במוקד מסעו של נתניהו לאירופה: לחץ על איראן וחופש פעולה לצה"ל
ח"כ טיבי על מות הפרמדיקית הפלסטינית בעזה: "פשע מלחמה נתעב"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בפגישה בגרמניה, 4 ביוני, 2018. רויטרס
נתניהו ומרקל בברלין, היום/רויטרס

במסיבת העיתונאים הודיעה מרקל כי המנהיגים החליטו לקיים ישיבה משותפת לשתי הממשלות בישראל ב-4 באוקטובר. "אנחנו מצפים לכך. לישראל יש צמיחה כלכלית מרשימה וחברות הייטק, ולכן ננצל את ההזדמנות לחזק את היחסים המסחריים והטכנולוגיים", אמרה.

"אני שמחה לקבל את פניו של ראש הממשלה הישראלי כאן בברלין", אמרה. "הכי חשוב ואף סמלי בשנת ה-70 לישראל לארח אותו. אנחנו שמחים שיש לנו כל כך הרבה אירועים לציון שנת ה-70. אחרי השואה, זה שאנחנו עומדים כאן כבני ברית, זו מתנה גדולה. לכן השיחות היו חשובות מאוד עבורי".

בפגישה בין שני המנהיגים היום השתתף גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, המזכיר הצבאי אליעזר טולדנו ושגריר ישראל בגרמניה גרמי יששכרוף.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לברלין, 4 ביוני 2018. חיים צח, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ייפגש גם עם מקרון ומיי. נתניהו ורעייתו טרם ההמראה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע"מ

על הפגישה שניהלו השניים אמרה הקנצלרית: "רוב הזמן הוקדש למצב הבינלאומי ולהסכם עם איראן מצד אחד, ומצד שני להסתכלות על השפעת איראן באזור ובסוריה. למרות שיש לנו דעות שונות לגבי הסכם הגרעין ופעילותו, הנושא הזה של ההשפעה האזורית של איראן מאוד מדאיג, במיוחד לביטחונה של ישראל, ולכן צריך לעשות כל מאמץ כדי להתמודד עם סוגיית הטילים הבליסטיים והתוקפנות בסוריה ותימן". הקנצלרית הוסיפה כי שוחחה עם נתניהו על החומר הארכיוני שהשיגה ישראל מתכנית הגרעין האיראנית. "אנחנו תומכים ברצונה של ישראל להעריך את החומר, וזה חשוב מאוד", אמרה.

מרקל הוסיפה כי השניים שוחחו גם על הסכסוך הישראל-פלסטיני. "דיברנו על ההזדמנויות לשלום. זה מורכב מאוד כי אין שיחות עכשיו. דיברנו על עזה ועל ההתעללות באזרחים וילדים והשימוש בהם כדי לפעול נגד ישראל, אבל אנחנו חושבים שגרמניה יכולה לתמוך כלכלית בעזה, ודיברנו על פרויקטים ספציפיים בתחום", לדבריה.

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, 23 במאי 2018. AP
"נגיב בעוצמה חזקה פי עשרה". חמינאי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully