וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל אטיאס אחרי קבלת הגט: "בכיתי משמחה, אבל גם מעצב"

3.6.2018 / 19:45

אשתו של סרבן הגט ירון אטיאס שקיבלה אחרי שנתיים את הגט מבעלה לשעבר סיפרה לוואלה! NEWS על תחושותיה. "היו רגעים שחשבתי שזה יימשך זמן רב יותר", אמרה. "אני מקווה שכל מסורבי ומסורבות הגט ימצאו את דרכם החוצה, לאף אחד לא מגיע שייקחו את החופש שלו בכוח"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

"ואוו, זה מרגש מאד. אני לא לגמרי מעכלת", כך הגיבה הערב (ראשון) מזל דדון שקיבלה אחרי שנתיים את הגט מבעלה לשעבר ירון אטיאס. המקרה של השניים עלה לכותרות לפני כחודש כשבית הדין הרבני האזורי בחיפה הורה בצעד חריג לפרסם את שמו, תמונתו ופרטים אישיים נוספים של אטיאס וכן להטיל עליו סנקציות חברתיות והלכתיות. בשבוע האחרון הוא נשלח למאסר למשך שבוע לאחר שהתגלה כי הוא נהג ברכבו בניגוד לפסיקה של בית הדין.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הסערה והמעצר: סרבן הגט ירון אטיאס נתן גט לאשתו
ח"כ גליק הזמין סרבן גט - חברות כנסת יצאו במחאה מהמליאה
לאחר שהפר את החלטת בית הדין: סרבן הגט ירון אטיאס ייכלא לשבוע

מזל דדון אטיאס. מערכת וואלה! NEWS
"לא לגמרי מעכלת". מזל אטיאס/מערכת וואלה! NEWS

"היו רגעים שחשבתי שזה יימשך זמן רב יותר", אמרה דדון לוואלה! NEWS. "בכיתי היום משמחה אבל גם מעצב. חיכיתי לזה כל כך הרבה זמן ופתאום זה הגיע. זה אושר גדול. אני רוצה להודות לכולם כי בלי התמיכה הציבורית זה לא היה קורה. אני מקווה שכל מסורבי ומסורבות הגט ימצאו את דרכם החוצה ויתחילו בחיים חדשים כי לאף אחד לא מגיע שייקחו את החופש שלו בכוח".

עו"ד רינה פוליטי, המייצגת את דדון, קבעה כי "עצם החשיפה התקשורתית, השיימינג שהתיר בית הדין, המריבה של חברי הכנסת וההחלטות האמיצות של בית הדין - עשו את שלהם". פוליטי סבורה כי הסנקציות החברתיות שהוטלו על אטיאס המכונות 'הרחקות דרבינו תם' היו חלק המשמעותי בהחלטה שלו לתת גט. "בעידן הנוכחי של המדיה החברתית, אדם שהופך למוחרם - לא יכול להרים את הראש ברחוב וטוב שכך. סרבנות היא אלימות, זה היה השיח הציבורי ואני שמחה עם כל הצער במקרה הזה שזה עזר ואני מקווה שזה ישפיע גם במקרים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סרבן הגט ירון אטיאס מסתובב במסדרונות משכן הכנסת, 21 במאי 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
ירון אטיאס במסדרונות הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, --
יהודה גליק בעצרת הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, כיכר רבין, תל אביב 4 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
נפגש עם אטיאס בחודש שעבר ח"כ גליק/ראובן קסטרו

לעומתה, עו"ד שלמה מושיץ, המייצג את הבעל ירון אמר בתגובה כי "מה שעזר פה זה לא הכלא ולא השיימינג. מהיכרותי איתו, מה שפתר את הבעיה הוא שבית הדין עצמו הגיע להבנה שהדרישה שלו להיות אבא פעיל לילדיו, זו זכות לגיטימית. רק אז נפל האסימון. אין ספק שתחושותיו אינן טובות, אבל אני מוכרח לציין שהאמונה בצדקת דרכו נתנה לו את האפשרות להחזיק את הראש מעלה המים ולקבל את זכויותיו".

אטיאס עורר סערה לאחר שבשבוע שעבר הגיע לכנסת בהזמנה של ח"כ יהודה גליק מ'הליכוד'. ההזמנה של גליק את אטיאס עוררה סערה במליאת הכנסת. ח"כ רחל עזריה מ'כולנו' שחשפה את דבר הגעתו של אטיאס לכנסת הובילה לפחות שבע חברות כנסת שיצאו בהפגנתיות מהמליאה במהלך נאום של גליק זאת במחאה על כך שהזמין אותו. גליק טען כי ניסה לדבר לליבו כדי לגרום לו להשיג גט, ומאז הוא ועזריה ערכו 'סולחה' ביניהם.

במשך שנתיים סירב אטיאס לגרש את אשתו, מזל, ובכך כלא אותה בנישואיהם הכושלים. הוא בן 39, תושב אשדוד, בעל תואר ראשון במשפטים שאינו עוסק בתחום. כיום הוא מנהל עמותה אך לא עובד באופן מסודר למחייתו. ההחלטה על "שיימינג" היא צעד חריג בבתי הדין הרבניים, שבימים כתיקונם מחויבים לשמור על צנעת הפרט של הזוגות המתדיינים בפניהם, מקיימים את הדיונים בדלתיים סגורות ואף מוחקים את שמותיהם מההחלטות והפרוטוקולים המתפרסמים ברבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully