וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גליק הזמין סרבן גט - חברות כנסת יצאו במחאה מהמליאה

21.5.2018 / 21:26

למרות שבית הדין הרבני הורה על סנקציות חברתיות והלכתיות נגד ירון אטיאס, הח"כ מהליכוד הזמין אותו למשכן. ח"כ עזריה תקפה: "במו ידיך פגעת באישה", ובעקבות נאומה עזבו תשע ח"כיות את האולם

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

לפחות שבע חברות כנסת יצאו הערב (שני) בהפגנתיות ממליאת הכנסת במחאה על כך שח"כ יהודה גליק מהליכוד הזמין אליו למשכן את סרבן הגט ירון אטיאס. האחרון התפרסם לאחר שבתחילת החודש הורה בית הדין הרבני האזורי בחיפה לפרסם את שמו, תמונתו ופרטיו האישיים ולהטיל עליו סנקציות חברתיות והלכתיות, בהם לא להושיבו בבית הכנסת, לא להעלותו לתורה "ולהתרחק ממנו ככל האפשר".

בלשכת ח"כ גליק טרם הסבירו מדוע הזמינו את אטיאס לכנסת, אך עצם ההזמנה עוררה סערה. ח"כ רחל עזריה (כולנו) פנתה מוקדם יותר ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ודרשה להוציא אותו מהבניין. "לא ייתכן כי בית הדין הרבני קבע להחרימו ואדם זה נמצא כאן בתוך כנסת ישראל כאדם רצוי". עזריה גם נאמה על כך במליאת הכנסת ובשל נאומה חברות הכנסת רויטל סוויד, מיכל בירן, מרב בן ארי, נורית קורן, מירב מיכאלי, איילת נחמיאס ורבין, לאה פדידה וטלי פלסקוב יצאו מהמליאה. במהלך נאומה נכח גם ח"כ גליק ועזריה אמרה לו כי "במו ידיך פגעת באישה שהדמעות שלה שוברות את המזבח. ההחלטות של בית הדין חלות עליך ועל כל 120 חברי וחברות הכנסת".

סרבן הגט ירון אטיאס מסתובב במסדרונות משכן הכנסת, 21 במאי 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
סרבן הגט ירון אטיאס במסדרונות הכנסת, הערב/מערכת וואלה! NEWS, --

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פנה ליועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון בבקשה לבחון אם אפשר לאסור כניסת סרבני גט למשכן הכנסת בעקבות ההתרחשויות הערב

את הפסיקה החריגה בבית הדין הנפיק הדיין הרב אברהם מאיר שלוש. האחרון השתמש גם בסמכויותיו להגביל את יציאתו לחו"ל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה, לעסוק במקצוע שהעיסוק בו מוסדר על פי דין, או להפעיל עסק הטעון רישוי או היתר על פי דין. כן נמנע ממנו לפתוח או להחזיק חשבון בנק, או למשוך שיקים.

מזל דדון אטיאס, אשתו של ירון, פרסמה אחרי פסק הדין פוסט בפייסבוק שבו כתבה בין היתר: "אני מסורבת גט. לא אכתוב פה על השנים שלנו יחד והגורמים שהובילו לפירוד הזה. גם לא אכתוב פה על ההתמודדות היומיומית שלי בתוך המסע הזה לחופש. אך מזה שנתיים אני נאבקת לצאת ממערכת הנישואין שלי, נאבקת על החופש שלי, וישנו אדם אחד שמונע ממני את החופש הזה. האיש הזה, ירון אטיאס, שתעודת הנישואין עומדת ביני לבינו, מסרב בעקשנות לתת לי גט", כתבה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חברת הכנסת רחל עזריה. ראובן קסטרו
ח"כ עזריה/ראובן קסטרו

עוד היא הוסיפה דדון אטיאס כי בעלה "מקיים חיים חברתיים מלאים ועשירים, ממלא את חייו בפעילויות שונות, בעוד הוא באלימות רבה כולא את חיי יום אחרי יום". מזל דדון שיתפה את פסק הדין בפייסבוק וכתבה לצדו כי "המלחמה בסרבנות יכולה להתקיים רק כשהציבור בוחר שלא לשתוק".

אטיאס עצמו הגיב בפייסבוק לטענות שהועלו נגדו, וכתב: "אל תטעו. אינני סרבן גט". בפוסט ארוך הוא תיאר את מה שכינה ניסיון של אשתו לשלוט בו. "למעשה הסכמתי גם אתמול לתת גט לאשתי מזל אטיאס, אלא שהיא מבקשת להמשיך ולשלוט בי גם לאחר הגירושין בעקשנותה לשלול ממני את זכות האבהות על ילדיי". אטיאס גם האשים כי "מזה קרוב לשנתיים שאשתי בחרה להרוס את חיי, ולהרחיק אותי מילדיי. חיי הפכו לגיהינום, כיוון שאיננה מסוגלת להבין שהחופש שלה, לא כולל הרחקה של אביהם מחייהם".

עוד טען כי "כפי שהצהרתי בדיון האחרון, אינני חפץ בגירושין, אבל אני מוכן בצער בכל רגע להשלים את הליך הגירושין ולתת לה את כל מבוקשה, לרבות גט כשר, לו רק תאפשר לי את הזכות הבסיסית ביותר לכל אדם והורה - הסכמה לביטול הרחקתי ומשמורת והורות משותפת על ילדינו".

חברות הכנסת שיצאו מהמליאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully