וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת נתניהו: ועדת שרים לא תדון בחוק להכרה ברצח העם הארמני

ראש הממשלה, המשמש גם שר החוץ, ביקש לדחות הדיון הרגיש לאחר הבחירות בטורקיה. לפי גורמים מדיניים, הדבר נעשה כדי למנוע תמיכה בארדואן. ח"כ שמולי, שהציע את אחת ההצעות, תקף: "נתניהו והשרים שלו מצהירים כמו אריות ונופלים כמו זבובים"

קיר זיכרון בבירת ארמניה, ירוואן, לזכר הרוגי שואת הארמנים. AP
מוזיאון להנצחת הנספים ברצח העם הארמני בירוואן/AP

ועדת שרים לחקיקה לא תדון מחר (ראשון) בהצעות החוק להכרה ברצח העם הארמני. על סדר היום הונחו כמה הצעות מאז המשבר האחרון עם טורקיה. לפי גורמים בממשלה, לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן כשר החוץ, הדיון וההצבעות על ההצעות יידחו עד לאחר הבחירות בטורקיה בסוף החודש. לדברי גורמים מדיניים, נתניהו ביקש לדחות את ההצבעה בעקבות המלצת הגורמים המקצועיים במשרד החוץ, שטענו כי אם הנושא יעלה לפני הבחירות בטורקיה, המהלך יסייע לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במסע הבחירות שלו וילכד את טורקיה.

אחת מההצעות היא של ח"כ איציק שמולי (המחנה ציוני), שאמר בתגובה כי "נתניהו והשרים שלו מצהירים כמו אריות ונופלים כמו זבובים בכל פעם שארדואן מאיים. יום שבו ראש ממשלת מדינת היהודים מסכים להיות שותף פעיל בהכחשת רצח עם אחר, שנטבח במחנות ריכוז ובצעדות מוות, זהו יום שחור וכתם מוסרי עמוק על כולנו".

"מה היינו אומרים אילו העולם היה מסרב להכיר בשואה בגלל אי נוחות דיפלומטית ואינטרסים כלכליים?", תהה שמולי. "אם נהיה שותפים להכחשה של הטרגדיות בהיסטוריה לעולם לא מצליח למנוע את אלו שעלולות לבוא בעתיד. אני קורא לממשלה להניח לשיקולים הפוליטיים ולעשות את הצדק ההיסטורי הנדרש".

עוד בוואלה! NEWS:
גורם מדיני בכיר מכחיש: אין הבנות עם רוסיה על דרום סוריה
אלכסנדר מוקדון אולי מת לפני 2,300 שנה, אך עדיין מטלטל את אירופה
מנהיג הימין הקיצוני בגרמניה: "הנאציזם - רק כתם לשלשת בעברנו"

איציק שמולי, המחנה הציוני, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
ח"כ שמולי/ניב אהרונסון

בשבוע שעבר הצביעה מליאת הכנסת בעד ההצעה לסדר שהעלתה יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג להכרה ברצח העם הארמני. המשמעות היא כי על מליאת הכנסת יהיה להצביע בעוד כשבועיים אם להכיר ברצח העם הארמני. האישור ניתן לאחר שהקואליציה העניקה חופש הצבעה לחבריה, מה שהעלה את סיכויי ההצעה לעבור. ההצעה אושרה לסדר היום בצל היחסים המתוחים עם טורקיה בתקופה האחרונה.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין אמר בפתח ההצבעה על ההצעה כי כנסת ישראל צריכה להכיר ברצח העם הארמני כי זה הדבר הנכון לעשות, כבני אדם וכיהודים". לדברי אדלשטיין, "כבר שנים אני קורא למילוי החובה המוסרית הזו. יותר ממיליון בני אדם נטבחו ונרצחו תוך זמן קצר, זו זוועה שקשה להעלות על הדעת. יו"ר הכנסת הוסיף כי "אני מתבייש לשמוע שנבחרי ואישי ציבור מדברים על כך שההכרה ברצח היא 'תגובה ציונית הולמת' למעשיה הנבזיים של טורקיה אחרי האירועים האחרונים בגבול עזה. ממתי אנקרה מושכת בחוטי המוסר שלנו? האם ההיסטוריה משתנה לפי טיב היחסים עם שליט כמו ארדואן?".

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully