וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הימין הקיצוני בגרמניה: "הנאציזם - רק כתם לשלשת בעברנו"

יו"ר מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" אמר כי תקופת שלטונו של היטלר היא רק "צואת ציפורים" מתוך היסטוריה של אלף שנה ועורר עליו ביקורת. "השואה, מלחמת העולם השנייה ו-50 מיליון קורבנות היו רק צואת ציפורים בשבילו", תקפה בכירה במפלגתה של מרקל

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) אלכסנדר גאולנד ידוע בהתבטאויותיו מעוררות המחלוקת, והיום (שבת) הוסיף אחת נוספת לאוסף המפוקפק. גאולנד אמר כי תקופת השלטון הנאצי במדינה "הייתה רק כתם לשלשת ציפורים מתוך אלף שנות היסטוריה גרמנית מוצלחת".

דבריו של מנהיג המפלגה שלישית בגודלה במדינה עוררו זעם, על אף שגאולנד הוסיף כי על הגרמנים לקבל אחריות על מעשי הנאצים.

"50 מיליון קורבנות, השואה ומלחמת העולם השנייה היו רק חרא של ציפור, לפי גאולנד ומפלגתו", כתבה בטוויטר אנגרט קראמפ-קארנבאואר, מזכירת המפלגה הנוצרית דמוקרטית בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל. לדבריה, אמירותיו של גאולנד חושפות את המחשבות האמיתיות של מפלגתו.

עוד בוואלה! NEWS:
הביון הגרמני: איראן פועלת לרכישת ציוד לייצור נשק להשמדה המונית
דיווח: סעודיה איימה לתקוף את קטאר אם תרכוש מערכת נ"מ מתקדמת מרוסיה
"העם רוצה להפיל את הממשלה": מאות הפגינו בירדן נגד יוקר המחיה

אלכסנדר גאולנד, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה. רויטרס
הבטיח בעבר "להילחם בפולשים" לגרמניה. גאולנד/רויטרס

בין היתר, אמר בעבר גאולנד כי הוא "מבטיח להילחם בפלישת הזרים למדינה". המפלגה זכתה בחושד ספטמבר בשנה שעברה לראשונה במושבים בבונדסטאג, והפכה לשלישית בגודלה עם 12.6% מקולות המצביעים. "מיליון זרים מגיעים לגרמניה ונוטלים לעצמים חלקים ממנה, אנחנו לא נרשה זאת", הצהיר גאולנד. "הדבר שאנחנו אומרים הוא פשוט מאוד - אנחנו לא רצים לאבד את גרמניה בגלל פלישת זרים מתרבויות אחרות".

בשנה שעברה אמר גאולנד כי "עלינו כגרמנים להתגאות בהישגי החיילים בזמן מלחמת העולם הראשונה והשנייה". המשפטן בן ה-76 הוסיף בנאום בעצרת בחירות כי אין להזכיר לגרמנים עוד את עוולות מלחמת העולם השנייה ואת תקופת הנאציזם. "אם מסתכלים על רחבי אירופה, אין עוד עם שהתמודד עם עברו באופן מוצלח כל כך, אין צורך עוד שניתן דין וחשבון ל-12 השנים שבהן הנאצים שלטו, הן לא קשורות לזהותנו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully