וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסה קטלנית: חמישה מתו וכ-200 נפגעו מהרעלת מזון בארצות הברית

על פי ממצאים ראשוניים, חסה שהייתה נגועה בחיידקים מסוכנים מסוג אי קולי גרמה לזיהום קשה, שהביא לאשפוזם של עשרות שסבלו בין היתר מקריסת כליות. מנהל המזון והתרפות עדיין מנסה לאתר את מקור הזיהום בוודאות

חסה. ShutterStock
טרם אותר מקור הזיהום הוודאי/ShutterStock

חמישה בני אדם מתו לאחר שאכלו חסה שהיתה נגועה בחיידק המסוכן אי קולי בארצות הברית. לפחות 197 מקרים דווחו לרשויות, ביותר מ-35 מדינות בארצות הברית. שני אזרחים מתו במינסוטה, והשלושה האחרים בארקנסו, קליפורניה וניו יורק. המקרה האחרון הוא התפרצות חיידק האי קולי הגדולה ביותר בארצות הברית זה יותר מעשור, אז נפגעו כ-200 בני אדם בשנת 2006.

לפי מרכזי הבקרה ומניעת המחלות בארצות הברית, במרבית המקרים שדווחו, החולים אמרו כי אכלו חסה שמקורה במחוז יומה שבמדינת אריזונה. מנהל המזון והתרופות (FDA) מסר כי לא ידוע על מגדל או על אזור גידול וודאי שממנו הגיעה החסה המזוהמת, וכי החקירה נמשכת.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב הטילה וטו על הצעה נגד ישראל במועצת הביטחון: "חמאס אחראי"
שגריר רוסיה באו"ם: הושג הסכם עם ישראל על דרום סוריה
האיחוד עוקב בדאגה: איטליה השביעה ממשלה פופוליסטית המתנגדת להגירה

חיידק אי-קולי. ShutterStock
חיידקי אי קולי/ShutterStock

86 בני אדם אושפזו בעקבות המגע עם החיידק, ו-26 מהם אף חוו קריסת כליות. בקנדה מצא משרד הבריאות שישה מקרים של חולים שנפגעו מאי קולי. מרבית החולים דיווחו על שלשולים והקאות. בשנת 2011 חיידק האי-קולי גרם למותם של 47 בני אדם בגרמניה ולהידבקות של יותר מ-2,200 נוספים ברחבי אירופה, לאחר שאכלו נבטים מזוהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully