וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושים הכול כדי שתישאר איתנו": קרוביה של חניתה התגייסו למאבק בסרטן

כאבי בטן עזים בערב פסח הובילו את חניתה מפתח תקווה לבדיקות ורק בהמשך התברר כי מקורן בגרורות שהתפשטו בבטנה. כעת היא מבקשת את עזרת הציבור במימון הטיפול היקר. על אף הירידה בתמותה מהמחלה לאורך השנים, סרטן השחלות נחשב לקטלני מאחר שהוא מתגלה רק בשלביו המאוחרים

חניתה בן נעים. אלבום משפחתי, מערכת וואלה! NEWS
חניתה בן נעים/מערכת וואלה! NEWS, אלבום משפחתי

לפני שלושה חודשים גילתה חניתה בן נעים מפתח תקווה, אישה בריאה בדרך כלל, שהיא חולה בסרטן השחלות. מתוך רצון להימנע מהטיפולים הכימותרפיים, מבקשת חניתה לעבור טיפול אלטרנטיבי - שעלותו היא כ-300 אלף שקלים. השבוע היא צפויה לערוך ערב התרמה על מנת לגייס את הכסף הדרוש לכך.

"אנחנו בשוק של החיים", שיתף עופר בן נעים, בעלה של חניתה. "החיים משתנים לך ב-180 מעלות. יש המון חרדות מה יהיה. לא ישנים בלילות, בקושי מתפקדים בימים. למזלנו יש סביבנו המון אנשים טובים שעובדים יומם וליל למעננו ומורידים מאיתנו כל מכשול - החברים, המשפחה ואפילו ראש העיר. בלעדיהם היינו מתרסקים. כולנו עושים הכול כדי שחניתה תישאר איתנו".

עוד בוואלה! NEWS:
"אני צמודה לבני חולה הסרטן, למה אני צריכה לאכול ג'אנק פוד בביה"ח"?
מסך העשן של ליצמן: יותר ממחצית מבני הנוער ניסו סיגריות לפני גיל 13
גם גני השעשועים ברשימה: הורחב איסור העישון במקומות ציבוריים

אישה עושה בדיקת דם. ShutterStock
התבשרה בפתאומיות על המחלה/ShutterStock

בן נעים, בת 56, החלה להרגיש כאבי בטן בערב חג הפסח. "היא לא הצליחה לשבת בשולחן. היו לה כאבי בטן עזים והתנפחה לה הבטן", שחזר עופר. "עוד לא שייכנו את זה לשום לב, אבל היא הלכה לעשות בדיקות ואז אמר ולה שיש לה חיידק אלים בשתן. הם נתנו לה אנטיביוטיקה חזקה מאוד והיא נטלה אותה במשך כעשרה ימים", המשיך. "במשך כל הימים ההם, הבטן המשיכה להתנפח, ממש כמו אישה בהריון בחודש רביעי. נלחצתי מזה. ביקשתי ממנה שנלך למיון".

למחרת אותו היום הגיעה חניתה לקופת החולים שבה היא מבוטחת בעירה, שם היא הופנתה לבדיקת אולטרה-סאונד דחופה. עם קבלת התוצאות היא התקשרה לבעלה נסערת. "אמרו לה שיש לה גידול בשחלות ושלחו אותה לבית החולים במידית לבדיקות נוספות", סיפר עופר. "טסתי לשם. זאת הייתה הנסיעה הכי מפחידה שהייתה לי בחיים. רצו לי מחשבות איומות בראש. כשהגעתי היא עשתה בדיקת אולטרה-סאונד נוספת ואחריה הכניסו אותה לחדר והרופא אמר שהוא רואה בדיוק מה שהם אמרו בבדיקה הראשונה - גידול בשחלות. הוא אמר שהוא רואה 'עוד משהו מחשיד', וזה מאוד הלחיץ אותנו".

משם קבעו הזוג בדיקת סי-טי תוך עשרה ימים. התוצאות הראו כי לחניתה יש גרורות בחלל הבטן. בבית החולים נקבע לה הכנה לטרום-ניתוח, אולם הזוג החליט לוותר עליו מאחר שחניתה נדרשה לפני כן לעבור טיפול כימותרפי להקטנת הגידול ולספיגת הנוזלים שהשתחררו לחלל הבטן כתוצאה ממנו. "אימא שלי ואחותי נפטרו מסרטן ואני יודע מה כימו עושה לגוף. אנחנו לא מעוניינים. אנחנו יודעים שיש הרבה טיפולים אחרים אלטרנטיביים, כמו ניקוי רעלים וטיפולים המכילים ויטמינים ועירויים", הסביר עופר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כרזה לפרסום אירוע התרמה עבור חניתה בן נעים. אין קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אירוע ההתרמה עבור חניתה יתקיים ביום שבת הקרוב/מערכת וואלה! NEWS, אין קרדיט

קרוביה של חניתה תולים תקווה בטיפול האלטרנטיבי "איקומה" שבמודיעין, טיפול שיעלה למשפחת בן נעים כ-300 אלף שקלים. את סכום זה היא מתכננת לגייס באמצעות ערב התרמה שיתקיים במוצאי שבת הקרוב בהיכל התרבות בפתח תקווה. באירוע ישתתפו אמנים שונים כמו ליאור פרחי, נתי לוי, מני פרץ, שימי רון. כל הכנסותיו יופנו לרכישת תרופות ולטיפול צמוד במרכז האלטרנטיבי שבו מבקשת חניתה להתאשפז.

שמונה מתוך עשר חולות בסרטן השחלות - אחרי גיל 50

סרטן השחלה הוא סוג קטלני של סרטן שמתפתח מתאים העוטפים את השחלות. לרוב, סרטן אינו מאובחן בשלביו הראשונים בשל היעדר בדיקה ייעודית לאבחונו המוקדם והקושי הרב בזיהויו. כתוצאה מכך, הגידול מתגלה כאשר הוא כבר התפשט לחלל הבטן ולרצפת האגן. לפי משרד הבריאות, כשני שלישי מהחולות בסרטן השחלה מאובחנות בשלב גרורתי, ולכן שיעורי התמותה מסרטן זה גבוהים יחסית לשיעורי התחלואה.

מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה כי שמונה מתוך עשר נשים החולות בסרטן השחלה הן מעל גיל 50, וברוב המקרים המחלה מתגלה אחרי גיל המעבר. יש למחלה מספר גורמים, שהעיקריים ביניהם הם היסטוריה של נשים שחלו בעבר בסרטן שד, שחולות בסוכרת ושסובלות מהשמנת יתר. זאת, לצד גורמים נוספים כמו עישון.

עם זאת ישנם גם גורמים גנטיים למלחמה - כשליש מהנשים החולות הן נשאיות של מוטציה מולדת בגן המעלה את השכיחות לחלות בסרטן השד והשחלה. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו בפברואר 2016, בשנת 2013 אובחנו 361 חולות חדשות עם סרטן השחלה. עם זאת, החל מאמצע שנות ה-90 גם שיעורי התחלואה וגם שיעורי התמותה של סרטן השחלות נמצאים במגמת ירידה מתמשכת בקרב נשים יהודיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully