וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על צלי בקר: פגישת ההיכרות בניו יורק של פומפאו עם הבכיר הצפון קוריאני

31.5.2018 / 8:35

קים יונג צ'ול, סגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת השלטון בפיונגיאנג, הגיע לביקור בן יומיים בארה"ב כחלק מההכנות לפסגה בין טראמפ לקים ג'ונג און. בכיר במחלקת המדינה: "על צפון קוריאה להבהיר טרם הפסגה מה היא מוכנה לעשות בנושא הפירוז מגרעין"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו נועד הלילה (חמישי) בניו יורק עם קים יונג צ'ול, סגן יו"ר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית בקוריאה הצפונית, כחלק מההכנות לקראת פסגה בין מנהיג המדינה המבודדת קים ג'ונג און לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. השניים שוחחו במשך 90 דקות ובתום הפגישה מסר פומפאו הצהרה קצרה לפיה הפגישה הייתה מוצלחת וכי השניים אכלו "צלי בקר אמריקני".

קים יונג צ'ול הוא הנציג הבכיר ביותר של קוריאה הצפונית המבקר בארצות הברית מאז שנת 2000. אז, נועד סגן יו"ר המועצה הלאומית לביטחון ג'ו מיונג רוק עם הנשיא ביל קלינטון בוושינגטון הבירה. הוא צפוי לשהות במשך יומיים בארצות הברית כחלק מהדיונים המקדימים לקראת הפסגה בין מנהיגי שתי המדינות, בטרם יטוס חזרה לארצו.

בתוך כך, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הגיע היום לפיונגיאנג. הוא צפוי להיפגש עם בכירים במשטר, אם כי לא ברור עם המנהיג עצמו.

לקריאה נוספת:
דוח מודיעיני: קים לא יוותר על הגרעין אך יסכים לפתיחת רשת המבורגרים
מתכוננים לפסגה: גורמים אמריקניים הגיעו לשיחות בצפון קוריאה

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בפגישה בניו יורק עם קים יונג צ'ול, סגן יו"ר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הצפון קוריאנית, 30 במאי 2018. מתוך חשבון הטוויטר של פומפאו, אתר רשמי
פומפאו וקים בפגישתם בניו יורק, הלילה/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של פומפאו

גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית הגדיר את השיחה בין פופאו לקים בתדרוך שמסר לעיתונאים "פגישת היכרות", שהגיעה בעקבות פגישתם בפיונגיאנג בחודש שעבר. אמש אמרו בבית הלבן כי הפסגה המתוכננת בין טראמפ לקים עשויה עדיין להיערך בתאריך המקורי, 12 ביוני בסינגפור.

לדברי הבכיר במחלקת המדינה, בטרם תוכל הפסגה לצאת לדרך, על פיונגיאנג "להבהיר מה היא מוכנה לעשות" בנושא דרישתה של וושינגטון כי תגנוז את תכנית הגרעין שלה. "טראמפ יכול בכל שלב להחליט אם הוא רוצה להמריא לסינגפור או לא", הוסיף הבכיר. פומפאו עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו לפני הפגישה כי ארצות הברית "מחויבת לפירוז גרעיני של חצי האי הקוריאני באופן מלא, בלתי הפיך וניתן לאימות".

עוד באותו נושא

דיווח: גנרל צפון קוריאני בכיר יצא לפגישות בארה"ב

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בפגישה בניו יורק עם קים יונג צ'ול, סגן יו"ר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הצפון קוריאנית, 30 במאי 2018. מתוך חשבון הטוויטר של פומפאו, אתר רשמי
פומפאו וקים לאחר הפגישה/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של פומפאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully