וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גנרל צפון קוריאני בכיר יצא לפגישות בארה"ב

29.5.2018 / 12:12

בסיאול דווח כי קים יונג צ'ול, לשעבר ראש סוכנות הביון, יגיע לוושינגטון דרך בייג'ינג, בסימן נוסף לכך שהפסגה בין טראמפ לקים עשויה להתקיים. במקביל, בכיר אחר נשלח לסינגפור, שם אמורה להיערך הפסגה ההיסטורית

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

קוריאה הצפונית שלחה גורמים בכירים לארצות הברית ולסינגפור, ככל הנראה בסימן נוסף לכך שהפסגה בין המנהיג קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תצא לפועל בסופו של דבר - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת בקוריאה הדרומית וביפן.

לפי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ, שציטטה גורם עלום שם, קים יונג צ'ול, סגן יו"ר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הצפון קוריאנית, אמור להגיע לארצות הברית מחר אחרי שיקיים שיחות עם בכירים סיניים בבייג'ינג. ברשת השידור הציבורית היפנית NHK דווח כי קים צ'אנג סון, ראש לשכתו בפועל של קים ג'ונג און, טס אתמול לסינגפור דרך בייג'ינג.

במקביל, הבית הלבן הודיע כי צוות הכנה הגיע לסינגפור כדי להיפגש עם נציגים צפון קוריאנים. ב-NHK דווח כי גורמי ממשל אמריקניים, כולל סגן ראש הסגל של הבית הלבן ג'ו הייגן, המריאו אתמול מבסיס חיל האוויר האמריקני יוקוטה ביפן לסינגפור.

הדיווחים הללו מצביעים על כך שההכנות לפסגה ההיסטורית, שתוכננה ל-12 ביוני, מתקדמות, אחרי שטראמפ ביטל את המפגש בשבוע שעבר. יום למחר, טראמפ אמר כי הוא שוקל זאת מחדש, וגורמים משתי המדינות נפגשו כדי לגבש את פרטי הפסגה.

סגן יו"ר הוועד המרכזי במפלגת השלטון של קוריאה הצפונית, קים יונג צ'ול, בביקור בקוריאה הדרומית, 25 בפברואר 2018. רויטרס
מואשם במתקפת הסייבר על אולפני סוני. קים יונג צ'ול בביקור בדרום, פברואר/רויטרס

ביום שבת נפגש קים עם מון באופן מפתיע, בפעם השנייה בתוך פחות מחודש, והשניים הסכימו על הצורך בקיום הפסגה עם ארצות הברית. למחרת, נפגשו גורמים אמריקניים עם גורמים צפון קוריאניים בכפר הפסקת האש בפנמונג'ום, שבגבול הקוריאות.

בפגישתם הראשונה, קים ומון הסכימו על הצורך ב"פירוז מוחלט" של חצי האי הקוריאני, אבל לא הגדירו מפורשות מה משמעות הדבר או כיצד יש להשלימו. מאז דחתה קוריאה הצפונית את דרישותיה של ארצות הברית לפירוק חד-צדדי של נשקה הגרעיני ודרשה שהיא תעצור את תרגיליה הצבאיים העתידיים עם קוריאה הדרומית. היום הדגיש שוב משרד ההגנה בסיאול כי אין כוונה לשנות את התרגילים המתוכננים.

מומחים מעריכים כי וושינגטון מנסה לקבוע אם פיונגיאנג אכן מוכנה לנקוט צעדים ממשיים לפירוזה הגרעיני, כדי לאפשר את קיומה של הפסגה. קוריאה הצפונית, שטוענת כי תכנית הגרעין והטילים שלה היא אמצעי הרתעה הכרחי מול ארצות הברית, אומרת כי היא תהיה מוכנה לוותר על הארסנל שלה אם וושינגטון תסיג את 28,500 חייליה מהדרום ואת "המטריה הגרעינית" שהיא פרסה על הדרום.

המלחמה בקוריאה, שהתחוללה בין 1950 ל-1953, הסתיימה רק בשביתת נשק, ולא בהסכם שלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ב-27 במאי 2018. לשכת נשיא דרום קוריאה, אתר רשמי
התחייבו לפירוז חצי האי. מון וקים, בשבת/אתר רשמי, לשכת נשיא דרום קוריאה

קים יונג צ'ול, אם אכן יגיע לארצות הברית, יהיה הגורם הצפון קוריאני הבכיר ביותר שעושה זאת מאז שנת 2000. אז נועד ג'ו מיונג רוק עם הנשיא דאז ביל קלינטון. לראש הביון לשעבר היה תפקיד מפתח בהפשרה ביחסים בין קוריאה הצפונית לשכנתה מדרום וגם לבין ארצות הברית. קים ליווה את מנהיג הצפון בשתי פגישותיו עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין, ואירח את שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, כשהאחרון ביקר בפיונגיאנג בתחילת החודש.

ארצות הברית וקוריאה הדרומית הטילו עליו סנקציות בשל מעורבותו בתכנית הגרעין והטילים של ארצו ב-2010 וב-2016, בהתאמה. לכן, הוא יזדקק לאישור מיוחד כדי לבקר בארצות הברית. שמו נקשר בתכנון המתקפות הקטלניות על ספינה ועל אי דרום קוריאניים ב-2010 ולמתקפת הסייבר נגד אולפני סוני ב-2014. קוריאה הצפונית מכחישה את מעורבותה בתקריות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully