וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה בבית הספר בפלורידה תיעד את עצמו: "כולכם הולכים למות"

31.5.2018 / 8:00

שלושה חודשים לאחר שירה למוות ב-17 תלמידים ומורים בבית הספר בפארקלנד, שחררה המשטרה את סרטוני הטלפון הנייד שצילם ניקולס קרוז מיום הטבח. "כל הילדים בבית הספר ירוצו בפחד ויסתתרו. הם יידעו מי אני. אני שום דבר, אני אף אחד, לחיים שלי אין שום משמעות"

עריכה: שניר דבוש

"קוראים לי ניק, ואני הולך להיות היורה הבא בבתי הספר לשנת 2018" - כך, בטון קר ומצמרר, פירט ניקולס קרוז, שטבח ב-17 תלמידים ומורים בבית הספר בפארקלנד, פלורידה, את תכניתו. בבוקר 14 בפברואר שלף קרוז את המצלמה בטלפון הנייד שלו והסביר מדוע החליט לצאת לטבח. הלילה (חמישי) שחררה המשטרה את הסרטון.

"המטרה היא לפחות 20 אנשים", הוא הבהיר, "אשתמש ברובה סער AR15, ואירה באנשים בבית הספר סטונמן דאגלס. זה יהיה אירוע גדול. כשתראו אותי בחדשות, כולם ידעו מי אני. כולכם הולכים למות", אמר ופרץ בצחוק.

בהמשך הוסיף קרוז: "היום זה היום. היום הכל יתחיל. היום אבצע את הטבח שלי. כל הילדים בבית הספר ירוצו בפחד ויסתתרו. הם יידעו מי אני. אני שום דבר, אני אף אחד, לחיים שלי אין שום משמעות. אני חי חיים בודדים. אני שונא את כולם וכל דבר, אבל בעזרת כוח הרובה שלי, כולם יידעו מי אני. נמאס לי שאומרים לי שאני אידיוט וטיפש. אתם הטיפשים. כולכם תראו ותכירו את השם שלי".

עוד בנושא:
הטבח בפלורידה: היורה השתמש במחסניות עם חריטות צלבי קרס
ג'יימי נעלמה, ארון הגן בגופו על התלמידים: סיפורי ההרוגים בפלורידה

ניקולס קרוז שביצע את הטבח בתיכון סטונם דגלאס בפארקלנד פלורידה, מודיע על כוונתו לירות בחבריו לתיכון מתוך סרטון ששחררה המשטרה, 31 במאי 2018. צילום מסך
קרוז בסרטון/צילום מסך

קרוז גם הסביר כיצד בדיוק הוא מתכוון לבצע את הירי. "אני עומד להזמין 'אובר' בשעה 4:30, להיכנס לבית הספר, לעלות במדרגות, לירות באנשים בחצר, לחכות, ואנשים ימותו", הוא אמר וסיים את הסרטון הקצר.

בימים אלו עומד קרוז למשפט, ואם יימצא אשם הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות. המשטרה קיבלה מספר התראות על התנהגותו האלימה של קרוז טרם המעשה, אולם דבר לא נעשה. גם ה-FBI קיבל התראה מפורשת כי ייתכן והנער בן ה-17 ייבצע ירי בבית הספר.

הטבח בפלורידה העלה מחדש על סדר היום בארצות הברית את סוגיית הפיקוח על הנשק. תלמידי בית הספר הובילו בחודש אפריל צעדת ענק בה השתתפו מאות אלפי בני אדם, אשר כונתה "הצעדה למען חיינו", וקראה להעלות את גיל המכירה לנשק ל-21 ולהחמיר את הליך המכירה. לפני שבועיים אירע טבח נוסף בבית ספר בסנטה פה, טקסס, בו נרצחו עשרה תלמידים.

עוד באותו נושא

השליך את נשקו ונטמע בתלמידים שברחו: מבצע הטבח בפלורידה הודה ברצח

לכתבה המלאה
טקס זיכרון בעיירה פארקלנד, פלורידה, ארה"ב, להרוגי הטבח בתיכון, 15 בפברואר 2018. רויטרס
טקס זיכרון להרוגי הטבח בפארקלנד, בפברואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully