וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימי נעלמה, ארון הגן בגופו על התלמידים: סיפורי ההרוגים בפלורידה

15.2.2018 / 18:24

בין 17 ההרוגים בטבח בתיכון הייתה נערה יהודייה, שתוארה על ידי בני משפחתה כ"נערה מדהימה". קורבן אחר היה עוזר מאמן הפוטבול, שמת כשספג כדורים מרובהו של הרוצח. "הוא גיבור", סיפרה תלמידה. ה-FBI פספס את היורה, שפרסם סרטון שבו הכריז כי הוא מתכנן טבח בבית ספר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בין ההרוגים בטבח בתיכון בפלורידה הייתה ג'יימי גוטנברג, נערה יהודייה בת 17, שתוארה על ידי בני משפחתה כ"נערה מדהימה" שנרצחה במעשה הרג "חסר הגיון". היא הייתה אחת מבין 17 קורבנותיו של ניקולס קרוז, תלמיד לשעבר בתיכון שבעיירה פארקלנד, שסולק מהלימודים בשל בעיות בהתנהגות ותואר על ידי מכריו כאדם אלים.

קרוז הובא היום (חמישי) לדיון ראשון בבית המשפט, והואשם ב-17 סעיפי רצח, במקביל להמשיך החקירה. לפי הבולשת הפדרלית (FBI), נחקר בשנה שעברה איום של גולש, שכתב ביוטיוב כי הוא מתכנן להיות "יורה מקצועי בבית ספר". ואולם, החוקרים לא הצליחו לזהות את אותו אדם, שחתם את שמו כניקולס קרוז.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה על הורדת הדגלים לחצי התורן בעקבות הטבח, שהיה אירוע הירי ה-18 שמתרחש במוסד חינוך בארצות הברית מאז תחילת השנה. "אני רוצה לדבר ישירות לילדים בארצות הברית, אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד ולעולם לא תהיו", אמר טראמפ בהצהרה מיוחדת שנשא הערב. ואולם, הוא לא התייחס לסוגיית כלי הנשק, ששוב עלתה לכותרות.

לקריאה נוספת בנושא
הצטלם עם אקדחים והכה את חברתו: זהו הרוצח מהתיכון בפלורידה

טבח פלורידה. עיבוד תמונה
פייז וגוטנברג/עיבוד תמונה

מארק פולק, בן דודה של גוטנברג, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "זאת תמונתה של בת הדודה המתוקה שלנו, שנהרגה באורח טראגי. הלב שלי שבור מהאובדן של הנערה המדהימה הזו ומהכאב שממנו המשפחה שלנו סובלת". הוא הבטיח להוריה ואחיה כי "האהבה והכוח במשפחה הם עמוקים ואתם לא לבד. היו חזקים ושמרו על ג'יימי בלבכם לנצח".

במשך שעות לאחר הירי, פנו הוריה של ג'יימי לכל מי שיודע מה עלה בגורלה ליצור עמם קשר. האב, פרד, סיפר כי האח ג'סי הצליח להינצל, אבל הם לא יודעים מה עלה בגורלה של אחותו. "אם למישהו יש ילד שראה או דיבר עם ג'יימי, בבקשה התקשרו אליי", כתב.

קורבן נוסף היה ארון פייז, מאמן פוטבול שגונן על חלק מתלמידו במהלך הירי חסר האבחנה. אחת התלמידות, שהזדהתה כאנג'ליקה לוסדה, פרסמה תמונה של המאמן יחד עם תינוק וכתבה: "זה, גבירותיי ורבותיי, פניו של גיבור". היא סיפרה כי הוא "תמיד היה נחמד אליי כשהלכתי לבית ספר, ואני יודעת שהוא היה קרוב לאחי ולחבריו".

קבוצת הפוטבול של בית הספר הודיעה על מותו של פייז, שנפצע באירוע ומת מפצעיו. "בעצב רב למדנו על כך מותו של ארון פייז. הוא היה עוזר המאמן שלנו ומאבטח. באופן לא אנוכי, הוא הגן על התלמידים כשהוא נורה. הוא מת כגיבור ותמיד יישאר בלבנו ובזיכרון שלנו", מסרה הקבוצה בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לוקאס קרוז הרוצח בטבח בבית הספר בפלורדיה, ארה"ב. -, מערכת וואלה! NEWS
סולק מהלימודים. הרוצח ניקולס קרוז/מערכת וואלה! NEWS, -

כריס היקסון, בן 49, היה מנהל האתלטיקה של התיכון ומאמן היאבקות. הוא יוצא צבא לשעבר, והוא שירת בעיראק ב-2007. דן ג'ייקוב, מנהל האתלטיקה בתיכון סמוך, סיפר: "כריס היה כל הנראה האדם הנחמד ביותר שהכרתי אי-פעם. הוא עשה כל כך הרבה. זה דבר נורא, זה חסר הגיון. אני מרוסק לחלוטין".

כריס היקסון, אחד מקורבנות הטבח בפלורידה. פייסבוק, אתר רשמי
שירת בעיראק ב-2007. היקסון/אתר רשמי, פייסבוק
ג'ינה מונטלטו, אחת ההרגות בטבח בתיכון בפלורידה. פייסבוק, אתר רשמי
מונטלטו/אתר רשמי, פייסבוק

ג'ינה מונטלטו היא ככל הנראה אחת מהקורבנות הנוספים, אחרי שאחד משכניה תיאר בפוסט בפייסבוק, ששותף מאות פעמים, את מה שהיא לבשה ללימודים. חשבון הפייסבוק של אמה ג'ניפר התמלא במילות עידוד וצער.

חבש מסכת גז וריסס את התלמידים

קרוז בן ה-19, שסולק מהתיכון בשל עבר אלים, נעצר אתמול בסמוך לשטח בית הספר, אחרי שניסה להתמזג בתוך ההמון שנמלט על נפשו מפניו. הוא לבש חולצה של התיכון וברשותו נמצא רובה חצי-אוטומטי מסוג AR-15, ששימש למסעות ירי רבים שאירעו בשנים האחרונות ברחבי ארצות הברית.

כמו אחרי כל מסע ירי, גם הפעם שבה לדיון סוגיית אחזקת כלי הנשק. ובדומה למקרים עברו, גם הפעם לא צפוי שינוי כלשהו, לנוכח שליטת הרפובליקנים בקונגרס והתנגדותם גם למגבלות הקלות ביותר. לאחר הירי אתמול, הזכיר טראמפ את עברו הנפשי של קרוז כגורם לבעיה, ולא את הקלות שבה רכש קרוז כלי נשק, למרות הרקע האישי שלו.

ואולם, מושל פלורידה, ריק סקוט הרפובליקני, אמר היום כי הוא ידון עם הנהגת המדינה כדי להבטיח שתושבים עם רקע נפשי לא יוכלו לרכוש כלי נשק.

ניקולס קרוז, היורה שביצע את הטבח בתיכון בפלורידה, מובא לדיון בבית משפט, 15 בפברואר 2018. רויטרס
הסימנים היו על הקיר. קרוז מובא לדיון בבית משפט/רויטרס

פארקלנד, שבה מתגוררים רק כ-31 אלף תושבים, נבחרה לעיר הבטוחה ביותר בפלורידה בשנה שעברה, אך מורים בתיכון, שבו לומדים כ-3,300 תלמידים, סיפרו אחרי הטבח כי כבר הזהירו את הרשויות מפניו.

"אני מדבר לאומה באבל", אמר טראמפ בהצהרה שמסר מהבית הלבן, שבה לא הזכיר את המילה כלי נשק ולו פעם אחת. "בית ספר מלא בילדים חפים מפשע הפך לזירה של רוע אלימות ושנאה. זוהי קהילה נהדרת ובטוחה, שבה היורה פתח על קהילה חסרת הגנה, על תלמידים ומורים".

הנשיא הוסיף: "כולנו מתאחדים כמשפחה אחת. הסבל שלכם הוא הסבל שלנו. אף מורה או תלמיד לעולם לא צריך להיות בסכנה בבית ספר. אף הורה לא צריך לחשוש כשהוא שולח את ילדיו לבית ספר. לכל אחד מן הקורבנות היו חיים שלמים לפניו. לכל אחד היו חלומות להגשים. היום אנחנו מתאבלים עבור אלה שאיבדו את חייהם. לכוחות הביטחון והמורים שהגיבו באומץ: אנחנו מודים לכם על האומץ".

(עדכון ראשון: 15:34)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום על הטבח בבית הספר בפלורידה, 15 בפברואר 2018. רויטרס
טראמפ, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully