וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש חיפשו את נעדרי סולטן יעקוב? "מעריכים שיהודה עדיין חי"

28.5.2018 / 11:31

בני משפחותיהם של שלושת נעדרי צה"ל ממלחמת לבנון הראשונה התייחסו לדיווח לפיו ארגוני מורדים בסוריה חיפשו אחר שרידי הלוחמים במטרה להעבירם לארץ: "המפתח הוא לא בידיים של סוריה אלא בידיים של מדינת ישראל"

צילום: רוני כנפו. סטילס: באדיבות המשפחות עריכה: ניר חן

(בווידאו: אחותו של יהודה כץ, אחד מנעדרי סולטן יעקוב)

מרים באומל, אמו של זכריה באומל, אחד משלושת נעדרי הקרב בסולטן יעקוב, אינה מתרגשת לנוכח הדיווחים לפיהם ישראל שלחה מורדים מארגוני צבא סוריה החופשית ולוחמי דאעש לחפש אחר שרידיהם של נעדרי קרב סולטן יעקוב - זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן - במחנה הפליטים אל-ירמוכ בדמשק. "עד שלא אקבל מידע רשמי אודות הדיווחים - עבורי מדובר ב'פייק ניוז'", אמרה היום (שני) באומל.

לדבריה, אף גורם בישראל לא עדכן אותה בפרטים שפורסמו. "איננו יודעים אם יש אמת בדיווחים הזרים האלה", הסבירה. "אנחנו נעשה את הבדיקות שלנו, בטח שלא דרך התקשורת. עוד מוקדם להגיב על כך. לא אתייחס לדיווח זר שלא נבדק ופורסם ללא הוכחות מוצקות".

עוד בוואלה! NEWS:
"יכול להגיע לעומק השטח": חדירת רחפן הנפץ מעזה - פרטים חדשים
"עורכי הדין חוששים": מה מפחיד את הסנגורים בתיק דבורה הירש?
ח"כ סמוטריץ' נגד השוטרים: "אפסים"; השר ארדן: "תתנצל"

יהודה כץ, זכריה באומל, צבי פלדמן, נעדרי קרב סולטן יעקב. מאי 2013. באדיבות המשפחה
שלושת נעדרי הקרב בסולטן יעקוב - זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן/באדיבות המשפחה

פרחיה היימן, אחותו של הנעדר יהודה כץ, הגיבה באדישות לפרסומים. "36 שנים אנחנו שומעים שוב ושוב את הדיווחים החוזרים האלה, ולמען האמת, היום זה כבר לא עושה לנו שום דבר", טענה. "בשבוע הבא יצויין יום השנה לקרב ההוא וצריך לעשות קצת 'רעש במערכת' כאילו 'מנערים את האבק'. זו המטרה האמיתית של הפרסום הזה, גם כשימשיכו לחפש עוד 36 שנה מתחת לאדמה לא ימצאו שום דבר, 36 שנה בלי הצלחה יתרה, לי כבר אין כוח לשכנע אותם לעשות אחרת".

לדבריה היימן, אחיה יהודה עדיין בין החיים. "אני מעריכה שיהודה שעדיין חי, וזאת הוכחה שקיבלתי עלייה אישוש מגורמים במודיעין", אמרה. "אמנם לא נותנים לה סיכוי גבוה, אבל זוהי אופציה שקיימת, לא כמו במקרה של אורון שאול והדר גולדין שבוודאות חושבים שהם חללים, על יהודה לא יודעים בוודאות שהוא חלל. המפתח הוא לא בידיים של סוריה אלא בידיים של מדינת ישראל. לצערינו הגם שהרמטכ"ל הנוכחי וראש אכ"א, ועוד מספר קצינים בודדים עושים יותר מאחרים, הצמרת המדינית במצב גרוע למדי בעניין הזה. אני לא מרפה, זה לא תלוי תוצאות. אם חייל לא חזר הביתה מהקרב, אסור להרים ידיים".

פרחיה היימן, אחות של נעדר מקרב סולטן יעקב: "ייתכן שאחי עדיין בחיים". רוני כנפו
הגיבה באדישות. פרחיה היימן/רוני כנפו

קרב סולטן יעקוב היה אחד הקרבות הקשים ביותר במהלך מלחמת לבנון הראשונה, והוא התרחש בין צה"ל לצבא סוריה בצומת שמדרום לכפר השוכן בבקעת הלבנון. 20 חיילים נהרגו בקרב, פרט לשלושת הנעדרים. אתמול טען גורם פלסטיני כי שרידיהם של השלושה הועברו מלבנון לסוריה לאחר הקרב, וכי כוחות מורדים סוריים ואנשי ארגון דאעש חפרו בקברים במחנה הפליטים ירמוכ בדמשק, בחיפושם אחרי השרידים. לדברי אנוואר רג'ה, חבר ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין-המפקדה הכללית, מטרתם של המורדים הייתה לאתר את השרידים ולהעבירם לידי ישראל.

בשבוע שעבר נהדפו כוחות המורדים ואנשי ארגון דאעש ממחנה הפליטים על ידי כוחות צבא סוריה ובעלי בריתם, אחרי כחודש של קרבות. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדיווחים כי "צה"ל מחויב ופועל להשבת כלל נעדרי צה"ל. כל מידע או פרסום בסוגיית נעדרי צה"ל נבדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully