וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכול להגיע לעומק השטח": חדירת רחפן הנפץ מעזה - פרטים חדשים

28.5.2018 / 8:15

אחרי חשיפת וואלה! NEWS על חדירת כלי הטיס לישראל, הסבירו גורמי צבא כי מדובר ב"רחפן גדול מאוד ביחס לאלו שמפעילים הארגונים ברצועה". לדברי אותם גורמים, הרחפן אותר בקרבת הגבול. "האירועים האחרונים, בהם הנחות מטעני החבלה על הגדר והחדירות, מחייבים תגובה מסוג אחר"

עריכת וידאו: ניר חן

רחפן הנפץ שחצה משמי עזה ונחת בשטח ישראל מהווה איום ישיר על היישובים הסמוכים לגבול הרצועה - כך אמרו הבוקר (שני) גורמים צבאיים לוואלה! NEWS. אתמול נחשף כי כוח צבאי איתר רחפן שנשא חומרי נפץ והעבירו בשלמותו לחקירת כוחות הביטחון. הבוקר, אחד הגורמים ציין כי מדובר בחרפן גדול מאוד ביחס לאלו שמפעילים ארגוני הטרור לאורך גבול הרצועה.

למרות שאותר בגבול הרצועה, הגורמים העריכו כי גודלו של הרחפן אפשר לו למעשה להגיע לעומק שטח ישראל. אחד הגורמים ציין כי לרשות צה"ל עומדים כמה פתרונות כדי להתמודד עם תופעת הרחפנים, אך בד בבד קיים צורך לעבוד על הרתעת משגרי הרחפנים מצדו השני של הגבול.

הגורם הדגיש כי האירועים האחרונים שהתרחשו על גדר הגבול מתחברים - בהם הנחות מטעני החבלה על הגדר, חדירות לשטח ישראל ושיגור הרחפן. לדבריו, ההתרחשויות הללו מהוות עליית מדרגה משמעותית בלחימה נגד הארגונים ברצועת עזה במסגרת המתיחות שחלה לאחרונה באזור.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף עמדה של הג'יהאד האסלאמי ברצועה בשל הנחת מטען; 3 נהרגו
הנזקים מעפיפוני הנפץ מחמירים: "נשרף הלב לראות שדה עולה באש"
"מי שמזלזל בעפיפון - יקבל רחפן": כך מתמודד צה"ל עם צעצוע הנפץ

שריפה בנחל עוז, 15 במאי 2018. ראובן קסטרו
"תגובה מסוג אחר". שריפה שפרצה סמוך לנחל עוז, השבוע/ראובן קסטרו

בצה"ל העריכו אתמול כי הרחפן הצליח לחצות משמי צפון הרצועה ונחת לבסוף סמוך לגדר הגבול בשטח המועצה האזורית שער הנגב. חקירת כוחות הביטחון בנושא נמשכת.

אמש נהרגו שלושה פלסטינים, וכמה נוספים נפצעו בתקיפת צה"ל על עמדת תצפית של הג'יהאד האסלאמי בדרום הרצועה. התקיפה באה לאחר שמטען חבלה הונח במוצאי השבת סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, במטרה לפגוע בכוחות הפועלים באזור. המטען, שהוסתר בקאטר לחיתוך גדרות, נוטרל הבוקר על ידי כוח צה"ל.

חשיפת וואלה! NEWS

צה"ל איתר רחפן נפץ שחדר מרצועת עזה ונפל בשטח ישראל

לכתבה המלאה
המטען שהוסווה בתוך קאטר סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה 27 במאי 2018. דובר צה"ל
הקאטר שבאמצעותו הוסווה המטען/דובר צה"ל

דאוד שיהאב, דובר הג'יהאד האסלמי מסר לאחר התקיפה כי ארגונו "יודע איך להגיב להסלמה התוקפנית המסוכנת". לדבריו, "זאת זכותנו ולא נוותר עליה לעולם. חובתנו כלפי דמם של ההרוגים שישראל שפכה. אנו יודעים מה עלינו לעשות בכדי להזכיר לטרור הציוני כי דם העם הפלסטיני אינו זול".

שלשום בערב תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדרום הרצועה. לפי דובר צה"ל, התקיפה בוצעה בתגובה לחציית הגדר ולניסיון פגיעה בתשתית ביטחונית שבוצעה בבוקר שבת, וכן לניסיונות חוזרים לפגיעה בתשתיות ביטחוניות.

העמדה שצה"ל הפציץ בעזה 27 במאי 2018. טווטיר, מערכת וואלה! NEWS
עמדת התצפית שהותקפה על ידי צה"ל/מערכת וואלה! NEWS, טווטיר

מדובר צה"ל נמסר בעקבות התקיפה כי "צה"ל רואה בחומרה את המשך הניסיונות היום-יומיים של ארגון הטרור חמאס לפגוע בתשתיות ביטחוניות, תוך איום על ביטחון התושבים והחיילים, ונחוש להמשיך לממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), יו"ר וועדת המשנה לאסדרת הרחפנים והכטב"מים, אמר בתגובה לחדירת הרחפן עם חומר הנפץ לשטח ישראל כי "האיום הבא של חמאס - והוא ממשי". עוד הוסיף ח"כ ילין כי "דין עפיפון ודין רחפן כדין קסאם, חייבים להכין את התשתית כעת, כדי למנוע חדירה נוספת של רחפנים עם חומר נפץ לשטח ישראל שעלולים ליצור נזק אדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully