וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: 300 דארפורים יקבלו מעמד מ"טעמים הומניטריים"

החלטת המדינה תעלה את מספר הסודאנים יוצאי דארפור שיקבלו מעמד ל-800 בסך הכול, כאשר הקריטריונים ייקבעו בתוך חודש. העותרים טוענים כי המספר שנקבע שרירותי, ולא ניתנה תשובה לגבי 2,000 הדארפורים הנותרים: "החלטה אומללה"

עריכה: תום זואילי

המדינה הודיעה היום (ראשון) על מתן תעודות זהות ל-300 סודאנים יוצאי חבל דארפור וחבל הרי הנובה והנילוס הכחול "מטעמים הומניטריים". זאת, במסגרת החלטתה שהתקבלה בדיון שהתקיים לפני כמה ימים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי וכן כמה יועצים. הקריטריונים לקבלת המעמד טרם נקבעו, והם יפורסמו בעוד 30 ימים.

ההחלטה מגיעה בעקבות עתירתו של עו"ד תומר ורשה להשוואת מעמדם של כל הדארפורים בישראל, כאשר ההחלטה הראשונית הייתה לתת מעמד ל-200 דארפורים בלבד. הבקשה הראשונית עמדה על מתן מעמד ל-3,000 דארפורים, כשבסך הכול יינתן מעמד ל-800 דארפורים כולל ההחלטות הקודמות בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
תורים ארוכים, אלפי בקשות שלא טופלו: כך מזניחה המדינה את הטיפול בזרים
חודש אחרי קריסת ההסכם: חודשו המגעים עם נציבות האו"ם לפליטים
מתחילת השנה: 668 שוהים בלתי חוקיים מאפריקה הורחקו מישראל

הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014. יותם רונן
הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014/יותם רונן

החלטת המדינה מגיעה לאחר שהוכח כי אין אפשרות לבצע הרחקה למדינה שלישית וכן לאחר סגירתו של מתקן "חולות" ושחרור כל העצורים. יחד עם זאת, המדינה לא ציינה בתשובתה לעתירה מה יעלה בגורל 2,000 הדארפורים הנוספים ולא על טענות האפליה הפסולה שנטענה בבג"ץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"הייתה כאן הזדמנות להראות בגרות והומניות"

למרות ההחלטה, העותרים הודיע כי בכוונתם לדרוש דיון דחוף מבית המשפט העליון, מאחר שלטענתם אין הצדקה למתן מעמד לקבוצה קטנה מתוך אוכלוסיית הדארפורים. עוד טוענים העותרים כי עצם העובדה שהמדינה קבעה מספר רנדומלי של אנשים שיקבלו מעמד, ורק לאחר מכן ייקבעו הקריטריונים, היא התנהלות פסולה ושרירותית.

"מאז שראש הממשלה הודיע לפני חודש על מתווה מוצלח וראוי, וחזר בו לאחר יממה בלבד, עלו כמה רעיונות ומתווים של בכירים רבים במשק. כולם דיברו על קליטת הפליטים, קליטתם בעבודות נדרשות, חלוקתם באופן גיאוגרפי שווה והשקעת משאבים בפיתוח דרום תל אביב", אמר עו"ד ורשה. "מדובר בפתרון שתורם רבות למשק הישראלי ולחברה הישראלית, ולמרות זאת ראש הממשלה ושר הפנים קיבלו בימים אלה החלטה אומללה שממשיכה את הכאוס וחוסר הצדק וההיגיון".

לדברי עו"ד ורשה המדינה פועלת ב"שיטת הסלאמי", כשבתור התחלה ניתן מעמד ל-200 איש בלבד ומאז הוכפל המספר הראשוני פי 4. "בין הפתרון השלם והראוי לבין מה שקיים, עומדים בסך הכול כ-2000 דארפורים - שזה מספר אפסי ביחס לאוכלוסייה בישראל", הסביר עו"ד ורשה. "הייתה כאן הזדמנות לממשלת ישראל לקבל נקודות זכות רבות ולהוכיח בגרות והומניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully