וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי קריסת ההסכם: חודשו המגעים עם נציבות האו"ם לפליטים

2.5.2018 / 23:06

בחדשות 10 פורסם כי המגעים בין הממשלה לאו"ם חודשו בניסיון לשפר את תנאי ההסכם, על יציאתם מרצון של מבקשי מקלט למדינות מערביות. גורמים במשרד ראש הממשלה ציינו כי התקבלה פנייה נוספת מהנציבות לקיום דיאלוג, אולם טרם הושגה התקדמות בנושא

עריכה: תום זואילי

(בוווידאו: הכרעת בג"ץ בסוגיית מתקן סהרונים, בחודש שעבר)

לאחר שהניסיונות לגיבוש הסכם לגירוש מבקשי מקלט למדינות שלישיות כשלו, הממשלה חידשה את המגעים עם נציבות הפליטים של האו"ם בניסיון לשפר את ההסכם שהושג עמה בחודש שעבר על יציאה מרצון של מבקשי מקלט למדינות מערביות - כך דווח הערב (רביעי) בחדשות עשר. על פי הדיווח, בימים האחרונים פנו גורמים במטה לביטחון לאומי לנציבות האו"ם לפליטים וביקשו לבחון האפשרות של גיבוש הסכם משופר, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כבר על ביטולו בעקבות לחץ מימין.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים. עם זאת, גורמים במשרד ראש הממשלה טענו כי לאחר שישראל סירבה למתווה האו"ם הקודם, התקבלה פנייה נוספת מנציבות הפליטים של האו"ם לדיאלוג. בשלב הזה אין שום התקדמות בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
נהג אוטובוס נפצע קשה מאוד מדקירה בעפולה; סריקות אחר החשודים
נסעה באוטובוס עם מכנסיים קצרים וננזפה: "אסור להתלבש כך ליד חרדים"
פרסום ראשון: המשטרה מנהלת בדיקה סמויה נגד נציבת שב"ס

הפגנה נגד מבקשי המקלט, תל אביב. ראובן קסטרו
המגעים חודשו. הפגנת מבקשי מקלט בת"א לפני כחודש/ראובן קסטרו

המגעים עם האו"ם צפויים להיתקל בהתנגדות נחרצת מצד הבית היהודי וגם מצד גורמים בליכוד. ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לראש הממשלה לחוקק פסקת התגברות כדי לעקוף את פסיקת בג"ץ בנושא המסתננים. "חבל ששוב תחתום על הסכם רע ושוב תבטל אותו וחוזר חלילה", צייץ ח"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. שר הפנים לשעבר גדעון סער אמר כי "‏אם הדברים נכונים - מהלך שגוי מיסודו".

מנגד, באופוזיציה בירכו על חידוש המגעים. ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) הביע תמיכה במהלך. "זו הדרך המהירה, היעילה והמוסרית לטפל בבעיה אחרי שנים ארוכות בהן ניסו להסית את תושבי דרום תל אביב עם סיסמאות במקום לתת פתרונות", טען ח"כ פרץ. "אני קורא לקיים דיון דחוף בועדת הפנים כדי לזרז את הטיפול בנושא זה".

עצרת ליום השואה במכון משואה 11 באפריל 2018. ניב אהרונסון
מפעיל לחץ מימין. נפתלי בנט/ניב אהרונסון

ביום ראשון נפגש ראש הממשלה נתניהו עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כדי לדון בסוגיית פסקת ההתגברות ורצונו להוביל חקיקה להסדרת היחסים בין בג"ץ והכנסת. הפגישה התקיימה על רקע לחץ כבד בקואליציה לקידום חקיקה עוקפת בג"ץ, בין היתר כדי לפתור את סוגיית המסתננים ומבקשי המקלט בחקיקה שתאפשר לכלוא את המסתננים למשך תקופות זמן ארוכות למרות פסיקת בג"ץ בנושא. עם זאת, בבית היהודי ובליכוד דוחפים לחוקק במהירות פסקת התגברות רחבה שתאפשר לממשלה לעקוף את בג"ץ במגוון רחב של נושאים, לא רק בסוגיית המסתננים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully