וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסעה באוטובוס עם מכנסיים קצרים וננזפה: "אסור להתלבש כך ליד חרדים"

2.5.2018 / 20:39

ליהיא שגב בת ה-16 נסעה באוטובוס מתל אביב לפתח תקווה, העובר דרך בני ברק. נוסע חרדי שעלה באמצע הדרך הסתיר את פניו וחולל מהומה, ואילו נוסע אחר התעמת איתה: "איך הרשית לעצמך לעלות כך לאוטובוס?". שגב: "מצטערת שנפלתי קורבן לפרובוקציה". צפו בסערה שהתחוללה בנסיעה

עריכה: שניר דבוש

ליהיא שגב בת ה-16 נסעה אמש מתל אביב לפתח תקווה באוטובוס, אז לטענתה הוטרדה והושפלה - רק משום שלבשה מכנסיים קצרים וגרמה לדברי אחד הנוסעים "לחילול הדת". "אני אלבש מה שארצה ואתה תתפלל כמה שתרצה ולא תעיר לי", אמרה שגב. "הגיע הזמן להפסיק לשתוק".

בשיחה עם וואלה! NEWS, שחזרה שגב, תלמידת כיתה י' בכפר הירוק שבדרום רמת השרון, את רצף ההתרחשויות. "בשעות הערב נסעתי לבית בפתח-תקווה ועליתי על האוטובוס, שעושה את דרכו דרך רחוב ז'בוטינסקי והעיר בני ברק", סיפרה. "התיישבתי באחת הפינות האחוריות של האוטובוס בכוונה להעביר את הזמן עד שאגיע לתחנה הקרובה לבית".

בת 16 חוותה הטרדה והשפלה במהלך נסיעה באוטובוס: "לבשתי מכנס קצר וגרמתי לנוסע חרדי ?לחלל? את הדת". אתר רשמי
"זלזול בכל נסיעה באוטובוס". מתוך התיעוד/אתר רשמי

כשהאוטובוס עבר באזור בני ברק, שגב ציינה כי אדם חרדי נכנס לאוטובוס והתיישב סמוך אליה. "עלה אדם חרדי והתיישב במרחק שני מושבים לידי, למרות שכל האוטובוס היה ריק ברובו", טענה. "זמן קצר לאחר שהאוטובוס המשיך, אותו חרדי שם את ידו על פניו, גלגל לכיווני את עיניו והחל להראות כאילו הוא מתפלל בעוד הוא בוהה בי בצורה פרובוקטיבית". שגב טענה כי התעלמה מאותו אדם והתכוונה להמשיך בעיסוקיה עד שתגיד לתחנה שלה, אלא שלהפתעתה במהלך הנסיעה, נוסע אחר באוטובוס החל לצעוק לעברה ואף לנזוף בה.

"הוא קרא לעברי: 'למה את לובשת מכנסיים קצרים ומרשה לעצמך לעלות לאוטובוס'", סיפרה. "הוא אמר שאנשים כמו אדם החרדי שיושב לידי צריך לראות מראות כאלה, והוא לא יכול להתפלל ככה ולשמור על המסורת שלו. שאסור להתלבש כך ולשבת ליד אנשים חרדים". לדבריה של שגב התפתח דיון קולני באוטובוס. "האיש החרדי לא הסכים לזוז למקום אחר באוטובוס, אני זוכרת שאמרתי לו: 'יש הרבה מקום באוטובוס, אבל אתה בחרת לשבת דווקא פה. אמרתי לו שזאת מדינת כל אזרחיה והוא לא יכול להגיד לי מה ללבוש ואיפה לשבת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בת 16 חוותה הטרדה והשפלה במהלך נסיעה באוטובוס: "לבשתי מכנס קצר וגרמתי לנוסע חרדי ?לחלל? את הדת". מערכת וואלה! NEWS
"מדינת כלל אזרחיה", ליהיא שגב/מערכת וואלה! NEWS

בשיחה עמה סיפרה שגב הופתעה מכך שהנוסע שהתערב באירוע, בחר לתמוך באדם החרדי ולא בה. "הוא אמר לי 'את בכלל לא יכולה להבין אותו, הוא איש חולה, זאת הדת שלו, הוא לא יכול לעבור על האיסורים, הוא לא יכול לקבוע אם לראות אותך או לא'. החרדי ניסה לגרום לכל האוטובוס להסתכל ולריב איתי, ניסה לעורר פרובוקציה שלמה". אחר כך פנתה שגב הנסערת לאדם החרדי: "למה אתה חושב שאתה יכול לגרום לי להרגיש לא בסדר עם מה שאני לובשת? חשתי מושפלת, זה בושה, בכיתי שזה מה שקורה במדינה שאני חיה בה".

"אירוע כמו שעברתי היום הוא לא ראשון לצערי, אני וחברותיי חוות את הפגיעה והזלזול הזה בכל נסיעה שלנו באוטובוס", הוסיפה שגב. נמאס לנו שגברים בוהים לנו ברגליים. נמאס לנו שגברים חצופים וצבועים מטיפים לנו מוסר. נמאס לנו להתנצל. נמאס לנו שהאירועים האלה קורים מידי יום ואין מי שיפסיק אותם. המרחב הציבורי הוא של כולם ומי שמרגיש בו לא נוח שפשוט לא יכנס אליו, זאת אמורה להיות מדינת כל אזרחיה, הפריע לי שהיו אנשים שראו את מה שעברתי באוטובוס ושתקו, זאת היתה הקרבת קורבן, אני הייתי הקורבן לפרובוקציה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully