וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל של הפגנות באיראן: "נאבק בנחישות במי שיפגע בביטחון המדינה"

בכיר במערכת המשפט הזהיר כי כוחות הביטחון ינקטו יד קשה נגד מתפרעים, ברקע התפרצות של מחאה של נהגי משאיות והפגנה בטהראן. "חלק מהמלחמה הפסיכולוגית של ארה"ב"

צילום: מתוך הטוויטר ‎#irgcterrorists , עריכה: יאיר דניאל

כוחות הביטחון של איראן "ייאבקו בנחישות" במהומות שעשויות להיות מנוצלות על ידי ארצות הברית ואויבים אחרים - כך אמר היום (ראשון) דובר מערכת המשפט, רולאמחוסיין מוחסני אג'אי. זאת ברקע גל הפגנות, רובן על רקע כלכלי, שפרץ ברחבי המדינה בימים האחרונים. במשטר חוששים מחידוש היקף ההפגנות בדצמבר, שלבשו אופי פוליטי.

"הגופים המשפטיים והביטחוניים יתמודדו בנחישות מול כל ארגון או אדם שרוצה לפגוע בביטחונה של המדינה", צוטט הבכיר על ידי אתר מערכת המשפט, "מיזאנאונליין". הוא הוסיף כי התססת הרחוב היא חלק מ"המלחמה הפסיכולוגית" של ארצות הברית נגד איראן.

הוא הוסיף: "אני מפציר במשפחות שלא לאפשר לילדיהן ליפול במלחמה הפסיכולוגית שמנהל האויב, בעיקר הציונים והאמריקנים, ולא לתת למתנגדי המהפכה לחדור לשורות המפגינים שמעלים דרישות לגיטימיות. בימים האלו, האמריקנים והציונים כה נואשים עד שהם פונים לאנשים הנתעבים ביותר ולטרוריסטים".

לקריאה נוספת בנושא
הבשורה על פי פומפאו: איראן ניצבת בפני בחירה כמעט בלתי אפשרית
משחק סכום אפס: ההימור הגרעיני של טראמפ לנטרול איראן וצפון קוריאה
סבא"א: איראן מקיימת את הסכם הגרעין, אך יכולה לשפר את הגישה

מחאת נהגי משאיות בבורג'רד, איראן, 25 במאי 2018. אתר רשמי
דורשים העלאת שכר. מחאת נהגי המשאיות/אתר רשמי

בטהראן, אלפים השתתפו בהלווייתו של השחקן והבמאי המוערך נאסר מלכמוטיעי, שהלך לעולמו בגיל 88 ביום שישי. הוא נחשב לסמל של משטר השאה, ובמהלך הטקס קראו המשתתפים קריאות נגד השלטונות וברשתות החברתיות נראו כוחות הביטחון מפזרים את ההמונים.

במקביל, ברחבי המדינה נמשכת שביתת נהגי המשאיות, הדורשים שיפור בתנאיהם הירודים. בתמונות שפורסמו ברשת נראו תורים ארוכים של משאיות חונות בצדי הכבישים, כשמאות נהגים הפגינו מול משרדי הממשלה.

בתחילת החודש, נהרגו שני אנשים בעיר קזרון שבדרום המדינה במהלך הפגנות אלימות, שכללו גם הצתת תחנת משטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ההפגנה בטהראן, היום

ארצות הברית הטילה סנקציות בשבועות האחרונים על איראן, עם החלטתה לפרוש מהסכם הגרעין במטרה לנסות ולגבש הסכם חדש, שיכסה גם את תכנית הטילים של טהראן ויגביל את פעילותה באזור. עם הלחץ הכלכלי הצפוי, בוושינגטון מקווים שהאזרחים יגבירו את מחאתם נגד המשטר.

נשיא איראן חסן רוחאני הבטיח לאזרחיו כי ארצו תעמוד בפרץ הסנקציות, אך באירופה מתקשים לשמור על הסכם הגרעין על כנו ועל האינטרסים הכלכליים שלהם. בכיר איראני הקציב למעצמות החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת וגרמניה - להציג תכנית חלופית לפרישת ארצות הברית עד 31 במאי, ולא גם איראן תיסוג מההסכם שנחתם ב-2015.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully