וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה אנחנו מחבלים?": משפחות העצורים ברהט זועמות על אלימות המשטרה

קרוביהם של שני תושבי העיר שנעצרו במהלך עימותים אלימים מאשימים את המשטרה באלימות. "אלו לא שוטרים, אלא עבריינים", אמר אביו של החשוד שתועד סופג סטירה משוטר. כ-200 הפגינו מול תחנת המשטרה בעיר. בהמשך יובאו החשודים להארכת מעצר

צילום: חוסיין אלעוברה, עריכה: תומר לוי

בני משפחותיהם של שני הצעירים שנעצרו במהלך עימותים עם שוטרים ברהט הביעו היום (שבת) את זעמם על המשטרה, אחרי שלטענתם הופעל כוח רב נגדם בעקבות עבירת תנועה. בתיעוד מהאירוע שהתרחש אתמול תועד אחד השוטרים סוטר לאחד החשודים, והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה כי היא פותחת בחקירה. כ-200 תושבים הפגינו בשעות אחר הצהריים מול תחנת המשטרה בעיר, ובערב יתקיים דיון בהארכת מעצרם של שני העצורים.

"אלו עבריינים, לא שוטרים", אמר מאדי אבו סיאם, אחיו של אוסמה, שספג לכאורה את הסטירה. "התייחסו אליו כמו למחבל, קפצו עליו כמו על טרורסיט. הוא סובל מבעיות רפואיות. סתם הרביצו לו, הוא לא אלים. אנחנו מזועזעים מהסרטון".

העצור השני היה יוסף אל-עוברה, בן 30 נהג כלי הרכב, שנקרא לעצור לבדיקה שהחלה את מהלך האירועים. אביו חוסן אמר לוואלה! NEWS כי "מדובר בגזענות, זאת אלימות שלא מקובלת עלינו". האב פרץ בבכי והוסיף כי "אנחנו לא יודעים מה היה שם אבל לא יכול להיות שיכו את הבן שלי כשהוא כבר בידיים שלהם".

אחד המפגינים אמר כי "אנחנו יודעים מי השוטר שעשה את זה, ולא נפסיק את המחאה עד שלא יסולק מתחנת המשטרה. לא מדובר בשוטר אלא במחבל". חלק מהמפגינים צעקו לעבר השוטרים "מחבלים".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב באזהרה חריגה לאסד: אל תצא למתקפה בגבול עם ישראל
הבשורה על פי פומפאו: איראן ניצבת בפני בחירה כמעט בלתי אפשרית
עקב עבודות בתחנת הרכבת בשלום בת"א: נחסמו נתיבים באיילון

יוסף אלעוברה שנפגע במהומות ברהט. מערכת וואלה! NEWS
יוסף אל-עוברה לאחר שנעצר, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

עורכת דינו של אלעוברה, נטלי אוטן, אמרה כי "מדובר באלימות משטרתית ללא הצדקה. הלקוח שלי טוען כי הכו אותו בגוף, הוא לא מבין למה עצרו אותו, על כל גופו ישנם סימני אלימות. אני מקווה שהשופט יראה את החומרים המצולמים וישחרר אותו".

על פי המשטרה, האירוע החל במהלך פעילות ברחוב אל-סלאם בעיר. הנהג אל-עוברה נקרא לבדיקה, שבמהלכה עלה כי תוקף רישיון הנהיגה שלו פקע בשנה שעברה. הנהג החל בנהיגה פרועה והשוטרים דלקו אחריו. בשלב מסוים יצאו שלושה בני אדם מכלי הרכב כשבידיהם אבנים ואלות, קראו לתושבים נוספים להצטרף אליהם ותקפו את השוטרים. במקביל החלו עשרות תושבים ליידות אבנים לעברם אבנים.

שני שוטרים נפצעו באירוע באורח קל, ובמהלך הלילה הם שוחררו. הם סובלים מחבלות ויזדקקו למספר ימי מנוחה בכדי להחלים. "אנו רואים בחומרה רבה תקיפת השוטרים בבואם לבצע את עבודתם למען בטחון הציבור ואכיפת החוק תמשך ככל שתדרש ולמען האזרח הנורמטיבי ושומר החוק", נמסר בתגובת המשטרה.

עוד באותו נושא

מהומה ברהט: עשרות יידו אבנים, שוטר תועד סוטר לעצור; 2 שוטרים נפצעו

לכתבה המלאה
הפגנה ברהט על תיעוד בו נראה שוטר סוטר לעצור. אבי כהן, מערכת וואלה
מפגינים נגד האלימות המשטרתית ברהט, היום/מערכת וואלה, אבי כהן
שוטר סוטר לעצור המבלך מהומות ברהט. מערכת וואלה! NEWS
שוטר מכה את אבו סיאם בפניו/מערכת וואלה! NEWS

מוסא, דודו של אל-עוברה, אמר: "לפי מה ששמענו עד עכשיו ולפי מה שהגיע אלינו, לא היה מרדף, הייתה בדיקה שגרתית, וויכוח בין האחיין למשטרה". לטענתו, "השוטרים דיברו בגסות על אימא שלו וזה חימם אותו קצת, דברים כאלה לא צריכים להוביל לאלימות, במיוחד מאנשים שאומרים לשמור על החוק, האלימות המופרזת של המשטרה שעה לפני שבירת הצום, עוררה כעס בקרב המשפחה והאוכלוסיה הבדואית".

לדברי דודו של אל-עוברה, "אנחנו משפחה שמתנגדת לאלימות, וציפינו מהמשטרה ומהשר גלעד ארדן שרואה את הסרטונים, לפני שהוא יוצא בהצהרות שיבדקו את הסיפור, לא היה צריך לחרוץ גורלו. מה אנחנו מחבלים? כאילו הייתה לו חגורת נפץ על הגוף".

שני שוטרים נפצעו במהומה ברהט, 25 במאי 2018. השואגים לימין, מערכת וואלה! NEWS
ניידות משטרה ברהט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, השואגים לימין

חבר עיריית רהט עטא אבו מדיעם שלח היום מכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ובו כתב כי "התנהגות השוטר ואחרים מחייבת חקירת מידית ונקיטת כול האמצעים נגד השוטר האלים לרבות פיטוריו. אנו ברהט שילמנו מחיר כבד ושני צעירים מתו תוצאה מאירועי משטרה וכלום לא נעשה והכול טויח" .

במכתבו הוסיף חבר העירייה כי הוא "מבקש דיון דחוף על מניעת מקרים נוספים לחזור וגם המשך שיתוף הפעולה נגד הפשיעה. התושבים ברהט זועמים ובצדק על התנהגות כמה שוטרים אתמול ולפני זה, ועלינו כנבחרי ציבור יחד עם צמרת המשטרה לקום ולעשות מעשה מידי אשר ימנע כול גילויי האלימות ויחזק הקשר בין המשטרה לקהילה אשר האימון ממשיך להתערער".

‏השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "הסברתי שלא ניתן לקבוע מיידית, שהמשטרה נהגה 'באלימות' ,עד שלא יתבצע תחקיר או חקירת מח"ש. השוטרים מתמודדים עבור כולנו עם עבריינים לעיתים אלימים ולפעמים אין דרך להתמודד איתם ללא הפעלת כח, בהתאם לסמכות המשטרה בחוק. זה האינטרס של כלל הציבור - שעבריין לא יטיל אימה באלימות". הוא הוסיף כי |עם זאת, אין שום הצדקה להפעלת כח על ידי שוטר מקום שהכח לא נדרש. לא תהיה סלחנות כלפי שוטר אלים".

דניאל דולב סייע בהכנת הידיעה.

(עדכון ראשון: 15:00)

שני שוטרים נפצעו במהומה ברהט, 25 במאי 2018. מערכת וואלה
אלה ואבנים שבהם הותקפו השוטרים ברהט, אתמול/מערכת וואלה
תקיפת שוטרים ברהט בעקבות רישום דוח תנועה. 25 במאי 2018. השואגים לימין, מערכת וואלה
צוות מד"א מפנה את אחד השוטרים לטיפול, אתמול/מערכת וואלה, השואגים לימין
הפגנה ברהט על תיעוד בו נראה שוטר סוטר לעצור. אבי כהן, מערכת וואלה
ילדים הגיעו למחאה נגד האלימות המשטרתית ברהט, היום/מערכת וואלה, אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully