וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הפעילות שבה נפצע לוחם דובדבן - נגד מעורבים בפיגועי ירי

24.5.2018 / 23:20

הותר לפרסום כי הפעילות שבוצעה במחנה הפליטים אל-עמארי ברמאללה, שבמהלכה נפצע החייל באורח אנוש, כוונה נגד חוליה המעורבת בפיגועים בגזרה בתקופה האחרונה. שלושה מחבריה נעצרו. נמשך המצוד אחר המחבל שפגע בלוחם

עריכה: שניר דבוש

דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (חמישי) כי פעילות המעצרים שהתקיימה הבוקר במחנה הפליטים אל-עמארי ברמאללה, שבמהלכה נפצע לוחם דובדבן באורח אנוש, כוונה נגד חוליית פעילים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרה בתקופה האחרונה.

עוד נמסר כי חשוד אחד נעצר במסגרת המבצע וכי בשעות הערב נעצרו שני חברי חוליה נוספים החשודים במעורבות בפיגועי ירי. כל המעורבים הועברו לחקירת שב"כ. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ככל שיידרש לסיכול ומניעת פיגועי טרור", נמסר מצה"ל. המצוד אחר המחבל שפגע בלוחם נמשך.

הלוחם מיחידת דובדבן שנפצע מאושפז עדיין במצב אנוש בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהוא מורדם ומונשם. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי הכוח פעל בזירה שבה שני מבנים דו-קומתיים סמוכים זה לזה. בזמן שהכוח נכנס לאחד המבנים כדי לבצע את המעצר, הלוחם, שהשתתף בעברו במעצרי מבוקשים שביצעו פיגועים, נשאר בחוץ יחד עם לוחמים נוספים כדי לכתר את המבנים ולחפות על הכוח.

עוד בוואלה! NEWS:
בהחלטת היועמ"ש: השר חיים כץ יועמד לדין על שוחד בכפוף לשימוע
בג"ץ דחה פה אחד את העתירות נגד הוראות הפתיחה באש של צה"ל בעזה
165 אלף תלמידים נבחנו בבגרות במתמטיקה - פתרונות משרד החינוך בפנים

לוחמי דובדבן ברמאללה חייל נפצע בפעילות מבצעית ה-24 במאי 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע ברמאללה, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

הפעולה כללה כוחות משולבים - בהם גם מסתערבים. בשלב מסוים, הושלך לוח שיש גדול מגג המבנה הסמוך מגובה שלוש קומות. כתוצאה מכך קסדתו נשברה, ונפצע בראשו. לאחר מכן הלוחם נפל ונפגע גם בגבו.

המחבל שהשליך את לוח השיש לא נעצר. בצה"ל הסבירו כי לא שונו פקודות הפתיחה באש, וכי לא בוצע ירי לעברו משום שהוא לא זוהה כנדרש לביצוע הפעולה. עוד צוין כי חקירת האירוע נמשכת.

מוקדם יותר היום הסביר גורם צבאי כי "כניסת הכוח לאזור הייתה שקטה, אך ברגע שעברו לשלב הרועש הסביבה התעוררה וניסתה לפגוע בחיילים. זה כלל יידוי אבנים ומעגל האבטחה היה עסוק בלהרחיק מהמקום את הפלסטינים שניסו למנוע את המעצר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אינפו - שחזור התקרית של דובדבן. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שחזור התקרית של דובדבן/מערכת וואלה! NEWS, -
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully