וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

165 אלף תלמידים נבחנו בבגרות במתמטיקה - פתרונות משרד החינוך בפנים

24.5.2018 / 19:00

20 אלף משגיחים מטעם משרד החינוך השגיחו היום על התלמידים בניסיון למנוע הדלפות והעתקות בבחינת הבגרות הנחשבת לקשה מכולן. השנה נפתחו 160 מגמות חדשות ל-5 יחידות בבתי ספר שבהם לא נלמד הנושא ברמה זו. הפתרונות הרשמיים של משרד החינוך לבחינת הבגרות - בפנים

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נפתלי בנט חושף את התוכנית ללימודי 5 יחידות לימוד במתמטיקה)

כ-165 אלף תלמידים ניגשו היום (חמישי) לבחינת הבגרות במתמטיקה ב-3, 4 ו- 5 יחידות לימוד. הבחינה התחילה בשעה 12:00 וצפויה להסתיים בשעה 19:00, כשלאורך היום לוותה על ידי כ-20 אלף משגיחים ומטה הבחינות. במטה יישב צוות מקצועי שעמד לרשות בתי הספר והשיב להם על שאלות ויינתן מענה לבעיות שונות שיתעוררו.

הפתרונות הרשמיים של משרד החינוך לבגרות במתמטיקה

בשנת הלימודים הנוכחית החל משרד החינוך בתוכנית לאומית לחיזוק לימודי מתמטיקה שכללה שורה גדולה של השקעות תקציביות ופעולות להגדלת מספר התלמידים הניגשים ל-5 יחידות. במשרד החינוך אומרים כי לקראת שנת הלימודים הבאה, המשרד ירחיב את התוכנית גם לרמה של 3 ו-4- יחידות לימוד.

עוד בוואלה! NEWS:
השר שטייניץ נגד האיחוד האירופי: "שילכו לאלף עזאזל"
שבוע לפני ביקורו בישראל: ראש ממשלת צרפת ביטל את הגעתו
82 מטר עם שירותים מזהב: היאכטה של סדאם חוזרת לשימוש

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תוספות תקציביות ללימוד בקבוצות קטנות. בגרות במטמתיקה/בן קלמר

תכנית המתמטיקה כללה השנה פתיחה של כ-160 מגמות חדשות ל-5 יחידות מתמטיקה, בבתי ספר שבהם לא לימדו קודם מתמטיקה ברמה זו. מהלך זה מהווה חלק ממדיניות המשרד לקדם שוויון הזדמנויות. במסגרת התכנית מרבית המגמות החדשות נפתחו בפריפריה, בדגש על המגזרים הערבי, הבדואי והחרדי. הקצאה של כ-3,000 שעות לימוד לטובת תגבור ולמידה בקבוצות קטנות ופתיחת קבוצות לימוד חדשות של 5 יחידות במתמטיקה.

השנה נוספה תוספות תקציביות ללימוד בקבוצות קטנות: 53 בתי ספר, בדגש על הפריפריה, קיבלו השנה תוספות תקציביות ללמידה בקבוצות קטנות וחיזוק תלמידים מצטיינים של 3 יחידות במטרה להעבירם ל- 4 יחידות לימוד. השנה נחנכה תוכנית "נפגש בחמש": בכ-90 בתי ספר מופעל המיזם "ניפגש בחמש" ולפיו תלמידי תיכון חונכים תלמידי חטיבות הביניים במטרה לסייע להם ולעודד להשתלב בעתיד בלימודי 5 יחידות לימוד במתמטיקה.

שר החינוך, נפתלי בנט במהלך נאומו בוועידה הארצית של מועצת התלמידים והנוער בבר אילן. ניב אהרונסון
"אני גאה בתלמידים האלה". בנט/ניב אהרונסון

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "באמצעות הבגרות במתמטיקה ניתן ללמוד על הסיפור החשוב באמת: התמדה, נחישות והתמודדות עם אתגרים עבור תלמידי ישראל. אני גאה בתלמידים האלה, שהתאמצו לאורך השנה ומגיעים כעת לקו הסיום. מקצוע המתמטיקה הוא בסיס הכרחי ללימודים גבוהים בתחומי המדעים וההנדסה, ומהווה קרש קפיצה להצלחת ילדינו ולעתידה של מדינת ישראל. בזכות עשייה רחבת היקף של משרד חינוך, בזכות המורים והמורות שמובילים את המערכת ובעיקר בזכות התלמידים שמתאמצים ולא מוותרים לעצמם - אנחנו רואים צמיחה מתמדת וחזון הופך למציאות".

(עדכון ראשון 6:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully