וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה קבעה: יחסי מין ללא הסכמה מילולית או פיזית הם אונס

חוק חדש ישמיט את הדרישה שהייתה על התביעה להוכיח כי הייתה אלימות או ניצול כדי להרשיע באונס. פעילים למען זכויות נשים בירכו על המהלך, אך המבקרים טוענים כי זה לא בהכרח יוביל לעלייה במספר ההרשעות

הפלרמנט בשבדיה, 2014. AP
החוק החדש ייכנסו לתוקפו ב-1 ביולי. הפרלמנט בשבדיה/AP

שבדיה העבירה חוק חדש שקובע כי יחסי מין ללא הסכמה הם אונס, גם במקרים שבהם לא היה שימוש באיומים או בכוח. החוק, שייכנס לתוקף ב-1 ביולי, קובע כי ההסכמה חייבת להיות מפורשת, מילולית או גופנית. בעקבות השינוי, התובעים לא יידרשו עוד להוכיח כי הקורבן חווה אלימות או היה במצב מסוכן כדי לקבוע שהיה מדובר באונס.

פעילים למאבק באלימות נגד נשים בירכו על השינויים, אך המבקרים, בהם לשכת עורכי הדין, אומרים כי המהלך לא יוביל בהכרח ליותר הרשעות באונס.

עם החוק החדש, שעבר בתמיכת 257 חברי פרלמנט לעומת 38 מתנגדים, מצטרפת שבדיה לכמה מדינות אירופיות נוספות, כמו בריטניה וגרמניה, שבהן יחסי מין ללא הסכמה מוגדרים אונס. הממשלה הסבירה כי החוק מתבסס על המובן מאליו: "על יחסי מין להיות בהסכמה". הוא אינו אומר מפורשות כי הבעת הסכמה היא תנאי מחייב לסקס, אולם קובע כי פסיביות אינה סימן להסכמה.

"אם אדם רוצה לקיים יחסים מיניים עם מישהו שאינו מגיב או נותן סימנים מעורפלים, הוא או היא יצטרכו לגלות אם אותו אדם מסכים לכך", קובע החוק. עד כה היה דורש להוכיח כי הייתה מעורבת אלימות במהלך קיום היחסים או שהיה ניצול של מצב מסוים, כמו השפעת אלכוהול, על מנת להרשיע באונס.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לממשלה פופוליסטית: נשיא איטליה בחר בפרופסור לראשות הממשלה
החוקרים קבעו: טיל של צבא רוסיה הפיל את המטוס המלזי באוקראינה
מקרון ייפגש עם פוטין, וינסה להציל את הסכם הגרעין עם איראן

החוק קבע שתי עבירות חדשות, אונס רשלני וניצול מיני רשלני, שהעונש עליהן הוא עד ארבע שנות מאסר. "ההיבט הרשלני מתמקד בעובדה שאחד מהצדדים לא משתתף באופן רצוני", מסרה הממשלה, שהוסיפה כי ניתן יהיה להרשיע יותר אנשים בניצול מיני.

הנתונים הרשמיים מראים כי האלימות המינית בשבדיה נמצאת בעלייה והממשלה אומרת כי נשים צעירות עומדות בפני הסיכון הגבוה ביותר, כשרוב המקרים לא מדווחים. המונח "עבירות מין" מתייחס לשורה ארוכה של פשעים, ואונס הוא אחד מהם.

סוגיית החוק והסדר תהיה אחת המרכזיות בבחירות לפרלמנט בספטמבר, כשהימין הקיצוני מקווה לשחזר את ההצלחה של המפלגות הלאומניות ברחבי היבשת.

  • עוד באותו נושא:
  • שבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully