וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון ייפגש עם פוטין, וינסה להציל את הסכם הגרעין עם איראן

24.5.2018 / 11:38

לנשיאי צרפת ורוסיה יש הרבה נקודות מחלוקת, אך פרישת ארה"ב קירבה אותם לפחות בסוגייה האיראנית. הם ידונו במהלך הביקור בן היומיים של מקרון גם על המשברים ברוסיה ובאוקראינה, אם כי הם לא צפויים להגיע להבנות משמעותיות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא צרפת עמנואל מקרון ייפגש היום (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסנט פטרסבורג, וידון עמו בהסכם הגרעין עם איראן, שאותו שניהם רוצים להציל חרף המחלוקות הרבות סוגיות שונות, כולל המעורבות בסוריה, באוקראינה וההתערבות של מוסקבה במדינות אחרות. יועציו של מקרון טוענים כי הוא אינו מתחנף לפוטין או מנסה להתרחק מהברית הוותיקה של צרפת עם ארצות הברית לטובת אחת עם רוסיה ועם סין.

במקום זאת, הם אומרים, הוא רוצה לשמור על דיאלוג פתוח ולפתור את המשבר העולמי, כשצרפת רוצה שרוסיה תשתמש בהשפעתה על איראן כדי להבטיח שהיא מקיימת את מחויבויותיה בהסכם חרף החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ לסגת ממנו. מקרון ניסה לשכנע את את טראמפ, ללא הצלחה, להישאר בהסכם.

הסוגיה האיראנית היא הנושא הראשון זה שנים שעליו מסכימות רוסיה, צרפת וגרמניה. "כשיש עמדות חופפות, זה אומר שהמדינות מתקרבות לכל הפחות קצת אחת לעבר השנייה", אמר יורי אושקוב, יועצו למדיניות חוץ של פוטין, מוקדם יותר החודש.

נשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגת G20 בהמבורג, יולי 2017. GettyImages
טראמפ מקרב ביניהם. מקרון פוטין בפגישת בשנה שעברה בפסגת ה-G7/GettyImages

צרפת ורוסיה לא יכולות להציל לבדן את ההסכם, שעליהן חתומות גם בריטניה, גרמניה וסין, אך הן ינסו למצוא דרכים להשאירו בחיים חרף האיום האמריקני בסנקציות על חברות שימשיכו לעשות עסקים עם טהראן. עבור הקרמלין, הבטחת האיחוד האירופי להגן על חברות שיבחרו לעשות זאת היא תקדים חשוב בהתנגדות האירופית ללחץ האמריקני.

השניים ייפגשו בפורום הכלכלי של סנט פטרסבורג, האירוע העסקי המרכזי של רוסיה. מקרון ופוטין לא צפויים להגיע להבנות ביתר הנושאים שעליהם ידונו, ויתמקדו במקום בתחום הכלכלי, התרבותי, החינוכי והספורטיבי.

נשיא צרפת גם יוקיר את זכרם של קורבנות המצור הנאצי על לנינגרד, שמה הסובייטי של סנט פטרסבורג, וישתתף בהופעה בתיאטרון מרינסקי לזכרו של הכוראוגרף של ההמנון הצרפתי, מוריס פטיפה. השאלה שתרחף מעל הביקור בין היומיים היא אם מקרון יגיע למשחקי המונדיאל בחודש הבא, או ייעדר מהם במחאה על הרעלת המרגל סרגיי סקריפל בבריטניה. עוזריו של מקרון אמרו כי טרם התקבלה החלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully