וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים קבעו: טיל של צבא רוסיה הפיל את המטוס המלזי באוקראינה

24.5.2018 / 16:00

צוות של מומחים בינלאומיים אמרו כי הטיל נורה מסוללה של הבריגדה ה-53 של צבא רוסיה, שפגע במטוס ב-2014 והרג את כל 298 הנוסעים ואנשי הצוות. מוסקבה מכחישה כל קשר לכך

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

צוות חקירה הולנדי קבע היום (חמישי) כי הטיל שהפיל את המטוס המלזי בשמי מזרח אוקראינה ב-2014 היה של צבא רוסיה. המטוס, של חברת "מלזיה אירליינס", היה בדרכו מאמסטרדם לקואלה לומפור כשנפגע מטיל קרקע-אוויר מדגם "באק" והתרסק. כל 298 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בטיסת MH17 נהרגו. שני שלישים מהם היו הולנדים.

החוקרים אמרו כי הסוללה ששיגרה את הטיל הייתה שייכת לבריגדת הנ"מ ה-53 של צבא רוסיה, והם קראו לגורמים המעורים בנושא לחשוף פרטים על הצוות שהפעיל אותה, תוך הבטחה להגן על מי שיעשה זאת.

"כל כלי הרכב בשיירה שנשאה את הטיל היו חלק מהכוחות המזוינים הרוסיים", אמר ווילברט פאוליסן, ראש יחידת הפשיעה במשטרת הולנד, במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת, שבה הוצגו תמונות של שרידי הטיל שהוכיחו לכאורה את שיוכו הצבאי הרוסי.

רוסיה מכחישה כל מעורבות בתקרית, שאירעה בזמן הלחימה בין מורדים פרו-רוסים במזרח המדינה לבין צבא אוקראינה. "אף יחידת נ"מ של הכוחות המזוינים הרוסיים חצתה את הגבול עם אוקראינה", מסר היום משרד ההגנה בהצהרה.

לקריאה נוספת בנושא
דוח חקירה: הטיל שהפיל את המטוס המלזי באוקראינה - הגיע מרוסיה
אותרו חלקי טיל רוסי באוקראינה: "ייתכן ששימש להפלת המטוס המלזי"

שרידי טיל שפגע במטוס המלזי בשמי מזרח אוקראינה מוצגים במסיבת עיתונאים בהולנד, 24 במאי 2018. רויטרס
הרג את כל הנוסעים. שרידי הטיל שפגע במטוס מוצגים במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

במהלך עדכון שמסרו על החקירה, אמרו התובעים כי הם צמצמו את רשימת החשודים האפשרית מיותר ממאה לכמה עשרות. "יש לנו הוכחות וראיות רבות, אך לא סיימנו", אמר התובע הכללי פרד ווסטרבק. "יש עדיין עבודה רבה לעשות". הוא אמר כי החוקרים עדיין לא מוכנים לזהות בפומבי את החשודים או להגיש נגדם כתבי אישום ועדיין לא ברור אם אנשי היחידה עצמו היו מעורבים בהפלת המטוס.

צוות חקירה משותף, הכולל נציגים מאוסטרליה, מבלגיה, ממלזיה, מהולנד ומאוקראינה, אוסף ראיות למשפט נגד האחראים לפגיעה במטוס הבואינג 777. רשות הבטיחות ההולנדית קבעה באוקטובר 2015 כי המטוס נפגע מטיל "באק" מתוצרת רוסיה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חוקר תעופה בוחן את שרידי המטוס המלזי שהופל בשמי מזרח אוקראינה, 22 ביולי, 2014. רויטרס
חוקר בוחן את שרידי המטוס, יולי 2014/רויטרס

ב-2016, אמרו התובעים בהולנד כי זוהו כמאה אנשים הקשורים לחקירה, בעוד שגורמים אוסטרליים ומלזיים אמרו בתחילה כי הם מקווים ששמות החשודים יפורסמו ב-2017. החשודים הסופיים צפויים להישפט בהיעדרם בהולנד, אחרי שרוסיה השתמשה בזכות הווטו שלה במועצת הביטחון של האו"ם כדי למנוע החלטה להקמת טריבונל בינלאומי שיפקח על חקירת התקרית.

(עדכון ראשון: 12:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully