וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חקירה: הטיל שהפיל את המטוס המלזי באוקראינה - הגיע מרוסיה

28.9.2016 / 15:30

צוות חקירה בהובלת הולנד קבע כי מערכת הנ"מ שפגעה במטוס חברת "מלזיה אירליינס" ביולי 2014 הועברה לבדלנים במזרח המדינה והוחזרה לרוסיה לאחר הפלת המטוס. בקרמלין מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

הטיל שהפיל את המטוס של חברת מלזיה אירליינס במזרח אוקראינה לפני שנתיים הגיע משטחה של רוסיה – כך הודיע היום (רביעי) צוות חקירה בראשות הולנד, שבו חברים גם גורמים מאוסטרליה, מבלגיה, ממלזיה ומאוקראינה. 298 נוסעים ואנשי צוות נהרגו כשמטוס הבואינג 777 התפרק באוויר מירי של טיל מדגם "באק" מאזור שבשליטת המורדים הפרו-רוסים.

משפחות ההרוגים התבשרו על הממצאים החדשים לפני מסיבת העיתונאים שכונסה בהולנד. רובי אוהלרס, בן דודה של דייזי אוהלרס בת ה-20 שנהרגה בהפלת המטוס שהיה בדרכו מקואלה לומפור לאמסטרדם, כי החוקרים זיהו גם מאה חשודים אפשריים במעורבות בתקרית. למשפחות נמסר כי מערכת השיגור שבה נעשה שימוש הועברה מרוסיה לאוקראינה ועשתה את הדרך בחזרה מיד לאחר שפגעה במטוס הנוסעים.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח חקירת הההתרסקות באוקראינה: "המטוס המלזי נפגע מטיל רוסי"
רוסיה מנעה חקירה בינלאומית על הפלת המטוס באוקראינה
המטוס המלזי: הבדלנים התירו להעביר הגופות להולנד

זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014. רויטרס
זירת התרסקות המטוס המלזי, 2014/רויטרס

לפני מסיבת העיתונאים, בקרמלין טענו כי נתוני המכ"ם הראו כי המטוס לא הופל מטיל ששוגר מאזורים שבידי המורדים. "הנתונים הם ברורים", אמר דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין. "אין שום טיל. אם היה טיל, הוא היה יכול להיות משוגר ממקום אחר".

בדוח שפרסמה לפני כשנה מועצת הבטיחות של הולנד נקבע כי טיסה MH17 נפגעה מטיל "בוק" מתוצרת רוסית. עם זאת, בממצאי החקירה לא צוין מי אחראי לירי. ראש מועצת הבטיחות, טייבה יוסטרה, ציין כי סוג הפיצוץ, בצדו השמאלי של תא הטייס, תואם את סוג ראש הנפץ המותקן על מערכת טילי הנ"מ מסוג "בוק". לדבריו, הנוסעים שלא נהרגו מפגיעת הטיל איבדו הכרה במהירות בשל צניחת המטוס והמחסור בחמצן. על פי הדוח, הם "בקושי היו מסוגלים לקלוט את המצב שאליו נקלעו".

מאז ההתרסקות בחודש יולי 2014 בשטח הנשלט בידי המורדים הפרו-רוסים, היחסים בין רוסיה להולנד הפכו מתוחים מאוד. כשנה לאחר ההתרסקות, רוסיה הטילה וטו במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת החלטה שקראה להקים טריבונל בינלאומי שיחקור את התרסקות הטיסה, והייתה היחידה מבין 15 חברות המועצה שהתנגדה לכך. מלזיה דחפה להקמת הטריבונל הבינלאומי שבו יועמדו לדין אלו שאחראים להפלת המטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הצגת דוח ועדת החקירה ההולנדית בנוגע להתרסקות מטוס "מלזיה איירליינס" באוקראינה, אוקטובר 2015. רויטרס
שברי המטוס שהוצגו בהולנד, לפני כשנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully