וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חקירת הההתרסקות באוקראינה: "המטוס המלזי נפגע מטיל רוסי"

צוות החקירה ההולנדי הציג את ממצאיו, לפיהם טיסה MH17 נפגעה מטיל "בוק", והנוסעים "בקושי הספיקו לקלוט את המצב שאליו נקלעו". רוסיה דוחה את הממצאים, אולם טוענת: "נשתף פעולה עם הולנד בחקירת המקרה"

הצגת דוח ועדת החקירה ההולנדית בנוגע להתרסקות מטוס "מלזיה איירליינס" באוקראינה, אוקטובר 2015. רויטרס
שברי המטוס מוצגים בהולנד, היום/רויטרס

טיסה MH17 של חברת התעופה "מלזיה איירליינס" שהופלה במזרח אוקראינה בחודש יולי 2014 נפגעה מטיל "בוק" מתוצרת רוסית – כך נקבע בדוח של מועצת הבטיחות של הולנד שפורסם היום (שלישי). עם זאת, בממצאי החקירה לא צוין מי אחראי לירי. כל 298 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס, שיצא מאמסטרדם לכיוון קואלה לומפור, נספו בהתרסקות.

ראש מועצת הבטיחות, טייבה יוסטרה, ציין כי סוג הפיצוץ, בצדו השמאלי של תא הטייס, תואם את סוג ראש הנפץ המותקן על מערכת טילי הנ"מ מסוג "בוק". בפגישה עם משפחות ההרוגים מוקדם יותר היום, מסר יוסטרה כי ככל הנראה, הנוסעים שלא נהרגו מפגיעת הטיל איבדו הכרה במהירות בשל צניחת המטוס והמחסור בחמצן. על פי הדוח, הם "בקושי היו מסוגלים לקלוט את המצב שאליו נקלעו".

עוד בוואלה! NEWS:
ברוב קולות: הפרלמנט האיראני אישר את הסכם הגרעין
מצרים: שני בניו של הנשיא לשעבר מובארק ישוחררו מהכלא
פוטין מגן על המבצע בסוריה: "אסד היה תחת מצור"

הצגת דוח ועדת החקירה ההולנדית בנוגע להתרסקות מטוס "מלזיה איירליינס" באוקראינה, אוקטובר 2015. רויטרס
בכל הנוגע ליחסינו עם רוסיה, לחקירה יש השפעה עצומה". ראש צוות החקירה, היום/רויטרס

מאז ההתרסקות בשטח הנשלט בידי המורדים הפרו-רוסים, היחסים בין רוסיה להולנד הפכו מתוחים מאוד, והיום קרא ראש הממשלה ההולנדי מרק רוטה למוסקבה לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ההולנדית, בשיתוף חוקרים ממלזיה, אוסטרליה, אוקראינה ובלגיה.

"אני קורא לרשויות הרוסיות לכבד את הדוח ולשתף עמו פעולה", אמר רוטה. "בכל הנוגע ליחסינו עם רוסיה, לחקירה יש השפעה עצומה". דוברת משרד החוץ במוסקבה מריה זחרובה הבהירה כי רוסיה רואה את קריאתו של ראש ממשלת הולנד כ"מוזרה", מכיוון שלטענתה רוסיה תמיד הייתה מוכנה לשתף פעולה עם חקירת המקרה.

ברוסיה דחו את הטענה המערבית כי המורדים הבדלנים, שחשבו כביכול כי מדובר במטוס של צבא אוקראינה, הם אלה שירו את הטיל שהביא להפלת המטוס, והבהירו כי בדיקות עצמאיות שביצעו העלו כי המטוס לא נפגע מטיל "בוק". סגן שר החוץ סרגיי ריבקוב טען בתגובה לדוח כי נעשה "ניסיון ברור להגיע למסקנה מוטה וליישם החלטות פוליטיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הצגת דוח ועדת החקירה ההולנדית בנוגע להתרסקות מטוס "מלזיה איירליינס" באוקראינה, אוקטובר 2015. רויטרס
"מסקנה מוטעה". חייל מאבטח את שברי המטוס בהולנד/רויטרס

הבית הלבן תיאר את הדוח כ"אבן דרך משמעותית במאמצים להביא את האחראים לדין". בהצהרה שמסר דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי נד פרייס, הוסיף: "ההערכה שלנו לא השתנתה – MH17 הופל על ידי טיל קרקע-אוויר שנורה משטח שבשליטת הבדלנים במזרח אוקראינה".

במקביל, הדוח של הוועדה ההולנדית קרא לבחון מחדש את האופן שבו מידע בנוגע לנתיבי תעופה בטוחים משותף בין רשויות התעופה השונות והחברות האזרחיות. בדוח צוין כי על אוקראינה היה לסגור את המרחב האווירי שלה, וכי היה ליידע את 61 חברות התעופה בנוגע לסיכונים האפשריים שבהמשך הטיסה בנתיב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully