וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרו חלקי טיל רוסי באוקראינה: "ייתכן ששימש להפלת המטוס המלזי"

הצוותים שחוקרים את התרסקות טיסת MH17 בקיץ שעבר מצאו חלקי טיל נ"מ מדגם "באק". בכך מתחזקות ההערכות שלפיהן הבדלנים הפרו-רוסים הם אלו שהפילו את המטוס וגרמו למותם של 298 איש

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

צוותי הבדיקה החוקרים את הפלת טיסת MH17 של חברת "מלזיה איירליינס" במזרח אוקראינה אמרו היום (שלישי) כי הם זיהו חלקים בזירת התאונה ש"ככל הנראה" שייכים ל טיל נ"מ מדגם "באק" שמיוצר ברוסיה. בכך מתחזקות ההערכות שלפיהן הבדלנים הפרו-רוסים, הפועלים באזור, הם אלו שאחראים להפלת המטוס ב-17 ביולי אשתקד, כשעליו היו 298 נוסעים ואנשי צוות.

"אנחנו חוקרים כמה חלקים, שכפי הנראה מקורם במערכת הנ"מ 'באק'", נמסר בהצרה משותפת של צוות בדיקה הבינלאומי וההולנדי שהוקם לחקירת התרסקות המטוס. "החלקים הללו נמצאו במהלך סריקות קודמות במזרח אוקראינה והם הועברו לידי צוות החקירה הפלילי ורשות ביטחון התעופה ההולנדית".

אתר התרסקות המטוס המלזי במזרח אוקראינה, יולי 2014. רויטרס
אתר ההתרסקות/רויטרס

אוקראינה ומדינות רבות במערב האשימו את המורדים, שמקבלים סיוע ממוסקבה, בהפלת המטוס. הן טוענות כי ייתן שהבדלנים השתמשו בטיל "באק" שסופק להם מרוסיה לאחר שחשבו כי זהו כלי טיס של צבא אוקראינה. מנגד, רוסיה והבדלנים טוענים כי קייב היא זאת שאחראית לתאונה האווירית.

המטוס, מדגם בואינג 777, המריא מאמסטרדם לקואלה לומפור, בירת מלזיה, בטרם התפוצץ בשמיים יחד עם 298 הנוסעים ואני הצוות שהיו בו, שני שלישים מהם היו הולנדים ורבים מהם ילדים שהחלו את חופשת הקיץ שלהם. בחודש שעבר רוסיה הטילה וטו במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת החלטה שקרא להקים בית דין בינלאומי שישפוט את האחראים להפלת המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully