וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לממשלה פופוליסטית: נשיא איטליה בחר בפרופסור לראשות הממשלה

ג'וזפה קונטה, מועמדן של חמישה כוכבים ושל הליגה הצפונית, קיבל אישור להרכיב את הממשלה אחרי שבועות של מו"מ ממושך. התכנית הקואליציונית, שכוללת הכנסה בסיסית לעניינים וגירוש מאות אלפי מהגרים, מדאיגה את בריסל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא איטליה סרג'יו מטרלה הטיל אתמול (רביעי) את הרכבת הממשלה על ג'וזפה קונטה, פרופסור למשפטים חסר ניסיון פוליטי שנבחר כמועמד פשרה של שתי המפלגות הפופוליסטיות "תנועת חמישה כוכבים" והליגה הצפונית. ואולם, קונטה בן ה-53, עומד בפני טענות שהוא זייף את קורות חייו, אך הוא מכחיש זאת.

שתי המפלגות רוצות לסיים את המבוי הפוליטי הסתום, שנמשך מאז הבחירות ב-4 במרץ, שהסתיימו ללא רוב של אף אחת מן המפלגות. הממשלה העתידית מדאיגה את האיחוד האירופי, המתנגדות למדינות הצנע שכפתה בריסל על רומא ורוצות לפתוח למשא ומתן את היקף החוב של איטליה.

"מחוץ לארמון הזה, יש מדינה המחכה בזכות לממשלה חדשה ולתשובות", אמר קונטה אחרי השיחות עם הנשיא. "מה שייוולד מכך היא ממשלה של שינוי". הוא הוסיף כי הוא יהיה "מגנם של כל האיטלקים בזירה הבינלאומיות והאירופית".

לקריאה נוספת על הקמת הממשלה באיטליה
פרופסור למשפטים נקרא להנהיג את איטליה. ואז עברו נחשף

ג'וזפה קונטה, המועמד לראשות ממשלה איטליה, בארמון הנשיאות ברומא, 23 במאי 2018. רויטרס
מבטיח להגן על כל האיטלקים. קונטה, אתמול/רויטרס

מנהיגי שתי המפלגות, לואיג'י די מאיו מ"חמישה כוכבים" ומתאו סלביני מהליגה הצפונית, הגיעו להבנות אחרי דיונים ממושכים שמנעו בחירות חוזרות. במסגרת ההסכם הקואליציוני, התחייבו המפלגות לקיצוצים במסים, להבטחת הכנסה בסיסית לעניים ולגירוש כ-500 אלף מהגרים. המדיניות הזו, שעלותה כמאה מיליון אירו, צפויה להוביל את הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו למסלול התנגשות עם בריסל.

קונטה נדרש עתה לגבש רשימת שרים, שאותה אמור לאשר הנשיא לפני השבעת הממשלה. לאחר מכן, היא תיאלץ לעבור הצבעת אמון בפרלמנט. לשתי המפלגות יש רוב מוצק בבית הנבחרים, אך רוב דחוק בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully