וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך לככב: עורך דינו של טראמפ אירגן פגישה תמורת תשלום

24.5.2018 / 1:55

רשת BBC פרסמה כי לפי מקורות באוקראינה, מייקל כהן קיבל תשלום של 400 אלף דולר על מנת שנשיא אוקראינה פטרו פורושנקו יוכל להיפגש עם נשיא ארצות הברית. כהן, שנמצא בימים אלו תחת חקירת FBI, הכחיש את הפרטים בדיווח

כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס מספרת על האיומים שקיבלה ומדוע חתמה על ההסכם עם דונלאד טראמפ/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: כוכבת הפורנו שקיבלה דמי שתיקה ממייקל כהן)

עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מייקל כהן, קיבל בחשאי תשלום של 400 אלף דולר כדי לארגן פגישה בין טראמפ ונשיא אוקראינה פטר פורושנקו - כך פורסם אמש (רביעי) ברשת BBC מפי מקורות בקייב. לפי הדיווח, כהן קיבל את התשלום למרות שלא נרשם כסוכן אוקראיני כמתחייב לפי החוק האמריקני. כהן הכחיש את הפרטים שעלו בדיווח.

הפגישה בין שני הנשיאים התקיימה בבית הלבן בחודש יוני בשנה שעברה. לפי הדיווח, זמן קצר אחרי שפורושנקו חזר לאוקראינה נפסקה החקירה שהתנהלה במדינה למאבק בשחיתות בנוגע למנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, פול מנפורט.

מקור אוקראיני מסר ל-BBC כי הסיבה שבגינה הועבר התשלום לכהן היא שבלעדיו פורושנקו לא היה מצליח לקבל יותר מאשר הזדמנות להצטלם עם טראמפ. עוד נמסר כי מקורביו של פורושנקו פנו לקהילה היהודית בניו יורק, חב"ד פורט וושינגטון, מה שהוביל אותם אל כהן. בדיווח לא נאמר כי טראמפ עצמו ידע על התשלום.

עוד בוואלה! NEWS:
המפכ"ל אלשיך: "3 שנים הן זמן קצר מדי כדי לחולל שינויים"
עמוק בלב המדבר: "איראן הקימה מתקן סודי לפיתוח טילים מתקדמים"
"חובתנו המוסרית": הכנסת אישרה הצעה לסדר להכרה ברצח העם הארמני

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בפינלנד, פברואר 2017. AP
נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו/AP

לפי מקור אחר, התשלום לכהן היה גבוה יותר והסתכם בכ-600 אלף דולר. כמו כן, נמסר כי פורושנקו לא ידע כמה זמן יוקצה לו לפגישה עם טראמפ עד שהגיע לוושינגטון. לפי התכנון הרשמי, פורושנקו היה אמור "להיכנס לומר שלום" בזמן פגישת צוות שערך טראמפ, דבר שנחשב למביך עבור הנשיא האוקראיני שביקש לקיים פגישה משמעותית יותר.

כהן נמצא תחת חקירה של ה-FBI מאז חודש אפריל האחרון, אז פשטה הבולשת הפדרלית על משרדיו והחרימה כמות נכבדת של מסמכים, לרבות כאלה הקשורים לדמי השתיקה שכהן העביר לכוכבת הפורנו סטפני קליפורד (סטורמי דניאלס) כדי שלא תחשוף את הרומן שניהלה לכאורה עם הנשיא טראמפ לפני כ-12 שנה. עוד הוחרמו תכתובת של כהן עם לקוחותיו ועם הנשיא.

מייקל כהן, פרקליטו של דונלד טראמפ. AP, AP
מכחיש שאירגן פגישה עם טראמפ תמורת תשלום. מייקל כהן/AP, AP

החיפוש במשרדיו של כהן התאפשר אחרי שהתובעים הפליליים במנהטן קיבלו מבית המשפט צו חיפוש שיצא לאחר פניה מצידו של החוקר המיוחד רוברט מולר. עורך הדין של כהן אמר כי החיפוש היה "לחלוטין בלתי ראוי ולא הכרחי".

מקור ב-FBI מסר ל"ניו יורק טיימס" כי התשלומים לדניאלס הם רק נושא אחד שנחקר ונבדקים כיווני חקירה נוספים הקשורים להחרמת תכתובות מייל, החזרי מס ותדפיסי חשבון עסקיים. מפני שהמסמכים המוחרמים כוללים תכתובות בין טראמפ וכהן שאמורים להיות חסויים במסגרת יחסי עורך דין-לקוח, ככל הנראה יצטרך לעסוק בהם צוות חוקרים מיוחד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully