וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חובתנו המוסרית": הכנסת אישרה הצעה לסדר להכרה ברצח העם הארמני

23.5.2018 / 18:48

לפי הצעת ח"כ זנדברג שהתקבלה, על המליאה יהיה להצביע בקרוב אם להכיר ברצח העם. ההצעה אושרה לסדר היום בצל היחסים המתוחים עם טורקיה בתקופה האחרונה. "אני מתבייש לשמוע שנבחרי ציבור מדברים ההכרה ברצח בתור תגובה למעשי אנקרה", אמר יו"ר הכנסת

וואלה טוק  - הראיון המרכזי עם יעקב אילון ותמר זנדברג 20.3.18. ראובן קסטרו
"אנחנו קראנו לעולם לא עוד - לא עוד לעמידה מנגד". זנדברג/ראובן קסטרו

מליאת הכנסת הצביעה היום (רביעי) בעד ההצעה לסדר שהעלתה יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג להכרה ברצח העם הארמני. המשמעות היא כי על מליאת הכנסת יהיה להצביע בעוד כשבועיים אם להכיר ברצח העם הארמני. האישור היום ניתן לאחר שהקואליציה העניקה חופש הצבעה לחבריה, מה שהעלה את סיכויי ההצעה לעבור. ההצעה אושרה לסדר היום בצל היחסים המתוחים עם טורקיה בתקופה האחרונה.

זנדברג אמרה בנאומה כי "זאת חובתנו המוסרית וחובתנו ההיסטורית להיות הראשונים להכיר, להיות הראשונים לדבר, להיות הראשונים לזעוק את זעקתו של העם הארמני. גם במקרה שלנו וגם של הארמנים, המעצמות הגדולות ידעו על מעשי הרצח ולא עשו דבר למנוע אותם, עמדו מנגד. זנדברג הוסיפה כי "בדיוק על זה אנחנו קראנו לעולם לא עוד - לא עוד לעמידה מנגד. לא ייתכן שאנחנו נהיה אלה שנעמוד מנגד הפעם. גם עשרות שנים אחרי. לכן, אני קוראת היום מעל הבמה הזאת לכל חברי הכנסת. התעלו מעל הפוליטיקה, הצביעו בעד וקחו חלק בהיסטוריה".

עוד בוואלה! NEWS:
כי בתחבולות: אלשיך עוקץ את נתניהו על גופו של ניצב הלוי
"אנחנו לא פראיירים": עדויות מ"השטח הבוער" נגד אבי גבאי
בראש הוועדה שתאשר את מינוי המפכ"ל והרמטכ"ל: השופט בדימוס גולדברג

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במהלך מליאת הכנסת 30 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"כבר שנים אני קורא למילוי החובה המוסרית הזו". אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין אמר בפתח ההצבעה על ההצעה להכיר ברצח העם הארמני כי כנסת ישראל צריכה להכיר ברצח העם הארמני כי זה הדבר הנכון לעשות, כבני אדם וכיהודים". לדברי אדלשטיין, "כבר שנים אני קורא למילוי החובה המוסרית הזו. יותר ממיליון בני אדם נטבחו ונרצחו תוך זמן קצר, זו זוועה שקשה להעלות על הדעת. יו"ר הכנסת הוסיף כי "אני מתבייש לשמוע שנבחרי ואישי ציבור מדברים על כך שההכרה ברצח היא 'תגובה ציונית הולמת' למעשיה הנבזיים של טורקיה אחרי האירועים האחרונים בגבול עזה. ממתי אנקרה מושכת בחוטי המוסר שלנו? האם ההיסטוריה משתנה לפי טיב היחסים עם שליט כמו ארדואן?".

בשבוע שעבר, לאחר שהחריפו היחסים עם טורקיה, הגישו חברי הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד ואיציק שמולי מהמחנה הציוני שתי הצעות חוק שמטרתן דומה. החרפת היחסים בין טורקיה וישראל נבעה עקב מותם של 61 פלסטינים במהלך עימותים אלימות עם כוחות צה"ל על הגבול עם רצועת עזה לפני כשבוע. טורקיה החליטה לגרש את שגריר ישראל מאנקרה ולהשיב את השגריר שלה מתל אביב. משבר זה בין המדינות הוא החריף ביותר מאז הסכם המדינות שנחתם בשנת 2016, שקבע את סוף הנתק ששרר ביניהן מאז תקרית המרמרה ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully