וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירות בתי הסוהר הכריעו: אסירים ביטחוניים יצפו במסי וברונאלדו

24.5.2018 / 8:43

אנשי חמאס ופתח הכלואים בישראל זכאים לבחור בחמישה ערוצים שבהם יוכלו לצפות, והחליטו כי ברצונם לצפות במשחקי המונדיאל שישודרו בטלוויזיה. "לטעמי הטבה כזאת היא יותר מדי", אמר בכיר בשב"ס. למרות זאת, בשב"ס בטוחים: "ברגע שמתחיל המונדיאל יש שקט באגפים"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

בשירות בתי הסוהר הוחלט שלא להחשיך את משחקי גביע העולם בכדורגל ולאפשר לאסירי חמאס, הפתח, והג'יהאד האסלאמי לראות את משדרי המשחקים שיועברו בשידורי "כאן". דובר שב"ס גונדר משנה אסף ליברטי אמר כי "אין לנו כרגע כוונה לשנות את חבילת הערוצים לאסירים הפלילים או הביטחוניים. אם בחבילת הערוצים שלהם ישודרו משחקי המונדיאל - הם יהיו רשאים לצפות בהם".

במשך שנים התייחסו בשב"ס בדעות חלוקות לגבי השאלה אם לאפשר לאסירים ביטחוניים לצפות במשחקי המונדיאל. רוב הקצינים החזיקו בדעה כי מדובר בהטבה שאין להעניק בצורה גורפת לאסירים הביטחוניים. בשנים עברו נדרשו האסירים לפנות לניצב שירות בתי הסוהר שאישר את חבילת משחקי המונדיאל שהוקרנו בטלוויזיות בבתי הכלא הביטחוניים.

עוד בוואלה! NEWS:
אלשיך מול איזנקוט: את מי מעוניין הציבור להשאיר בתפקיד לעוד שנה | סקר
עמוק בלב המדבר: "איראן הקימה מתקן סודי לפיתוח טילים מתקדמים"
ברכבת ללא חלונות: העיתונאים הזרים במסע לאתר הגרעין הצפון קוריאני

אסירים מול כוח מיוחד של שב"ס לאחר פריצה לתאיהם בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
אגף האסירים הביטחוניים בכלא נפחא/ראובן קסטרו

אלא שהשנה המשחקים שישוחקו ברוסיה ישודרו ברובם בערוץ השידור כאן. האסירים הביטחוניים רשאים לבחור רק חמישה ערוצי שידור מתוך 17 ערוצים. בכל כמה חודשים רשאים האסירים לשנות את חבילת השידור. בכל בתי הכלא זוכה ערוץ כאן כמו גם ערוצים 12, 13, ועשר לפופולריות בקרב האסירים הביטחוניים, והם נכללים כמעט בדרך קבע בחבילת השידור מתוך חמשת הערוצים. עובדה זאת תאפשר לאסירים לצפות כבר במוצאי שבת בגמר ליגת האלופות, אבל בחודש הבא במשך 32 ימים יוכלו האסירים הביטחוניים לצפות במונדיאל.

"בעבר הייתי בין המתנגדים לאפשר לאסירים רוצחים לקבל הטבה כזאת של צפייה במשחקי המונדיאל, לטעמי זה יותר מידי", אמר קצין בכיר בשב"ס. לדברי קצינים בשב"ס המשחקים גורמים לענין רב מאוד בקרב אסירי הפתח, וקצת פחות אצל אסירי חמאס. בעבר משחקי נבחרות אנגליה וברזיל היו המסקרנים והמעודפים על האסירים הביטחוניים. שב"ס מאפשר להכניס בכל תא כליאה טלוויזיה אחת בגודל מסך של לא יותר מ-32 אינץ'. קצינים בשב"ס תמימי דעים רק בעובדה אחת בענין שידורי המונדיאל לאסירים: "ברגע שמתחיל המונדיאל יש שקט וירידה במתח בתוך האגפים"- אומר קצין בשב"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully