וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבן הגט על מחאת הח"כיות נגדו: "להקת מעודדות אלימות"

22.5.2018 / 21:05

ירון אטיאס התייחס בפייסבוק לסערה שעוררה פגישתו עם ח"כ גליק בכנסת במסגרתה יצאו בהפגנתיות שבע ח"כיות מהמליאה. במכתב שכתב ליו"ר הכנסת הסביר: "נפגשתי כדי להשכין שלום לטובת ילדינו מבלי להפר את הוראות בית הדין הרבני". על ח"כ עזריה כתב: "פוגעת בערכי התא המשפחתי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

סרבן הגט ירון אטיאס שבעקבות הגעתו אתמול לפגישה עם ח"כ יהודה גליק מהליכוד במשכן הכנסת בירושלים התעוררה סערה, הגיב היום (שלישי) בדף הפייסבוק שלו למחאה שעוררו הח"כיות נגדו שבמסגרתה יצאו בהפגנתיות ממליאת הכנסת.

במכתב ששיגר ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כתב אטיאס כי הגיע למשכן כדי למצוא פתרון לענייניו. "במסגרת מאמצי הרבים יחד עם הציבור הרחב התומך בי, ולצד אלו החלוקים עלי אך מכירים בצורך למציאת פתרון למצב המורכב בו אנו מצויים - אני נפגש עם רבים וטובים, בעלי רצון להשכין שלום ופשרה לטובת המשך חיינו וטובת ילדינו", כתב לאדלשטיין.

אתמול פנה יו"ר הכנסת, בעקבות ההתרחשויות ליועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון בבקשה לבחון אם אפשר לאסור כניסת סרבני גט למשכן הכנסת. במכתבו הדגיש אטיאס כי "הגעתי אתמול למפגש עם מספר גורמים במשכן כנסת ישראל, אשר ביקשו לסייע לפתרון העניין מבלי להפר את הוראות בית הדין הרבני, אלא לממש את תכלית החלטותיו".

עוד בוואלה! NEWS:
תום עידן העמימות: ארה"ב סימנה את המטרה - הפלת המשטר באיראן
סרבן הגט על מחאת הח"כיות נגדו: "להקת מעודדות אלימות"
אחרי איום החרדים: נתניהו ביקש להאיץ את קידום חוק הגיוס

סרבן הגט ירון אטיאס מסתובב במסדרונות משכן הכנסת, 21 במאי 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
"ניפגש עם רבים כדי להשכין שלום". אטיאס אתמול בפגישתו במשכן הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, --

את חברות הכנסת שעוררו מחאה במליאה בעת נאומו של ח"כ גליק בעקבות כך שהזמין אותו לפגישה כינה אטיאס "להקת המעודדות האלימות" ועל ח"כ רחל עזריה שהובילה את המחאה נגדו אמר כי הופתע "מההתנהלות המתלהמת".

במכתב ששיגר לאדלשטיין מאיים אטיאס לתבוע תביעת דיבה את ח"כ רחל עזריה לאחר שהאשימה אותו כי הוא אדם מסוכן למשפחתו. הוא ציין כי "לא טובת הנשים או הילדים ובוודאי לא טובתי לנגד עיניה - הגם שהיא נבחרת ציבור. פעילותה הפרלמנטרית עד היום מעידה עליה כמי שפוגעת בערכי התא המשפחתי בישראל, בזכויות גברים וילדים, ברבנות הממלכתית ובמוסדותיה - והכל תוך איצטלה דתית ובשם תמיכתה הצבועה בהחלטת בית הדין הרבני כאמור".

ח"כ עזריה מסרה בתגובה הערב לדבריו של אטיאס כי "ככה בדיוק מתנהג סרבן גט. כל סרבן גט. רק עוד גישור, רק עוד שכנוע. רק עוד קצת תשומת לב, ועוד דרישות. ובעצם המטרה האמיתית היא להתעלל בפרודתו בעוד כמה חודשים. סתם כי הוא יכול. בית הדין הרבני פסק חרם ולא בכדי ואף התקשר להודות לי על הניסיון לאכוף אותו גם בכנסת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חברת הכנסת רחל עזריה. ראובן קסטרו
מחתה על הפגישה במליאה. ח"כ עזריה/ראובן קסטרו

ח"כ עזריה פנתה אתמול ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ודרשה להוציא את אטיאס מהבניין. "לא ייתכן כי בית הדין הרבני קבע להחרימו ואדם זה נמצא כאן בתוך כנסת ישראל כאדם רצוי". עזריה גם נאמה על כך במליאת הכנסת ובשל נאומה חברות הכנסת רויטל סוויד, מיכל בירן, מרב בן ארי, נורית קורן, מירב מיכאלי, איילת נחמיאס ורבין, לאה פדידה וטלי פלסקוב יצאו מהמליאה. במהלך נאומה נכח גם ח"כ גליק ועזריה אמרה לו כי "במו ידיך פגעת באישה שהדמעות שלה שוברות את המזבח".

בתחילת החודש הורה בית הדין הרבני האזורי בחיפה לפרסם את שמו של אטיאס, כסרבן גט, את תמונתו ופרטיו האישיים ולהטיל עליו סנקציות חברתיות והלכתיות, בהם לא להושיבו בבית הכנסת, לא להעלותו לתורה "ולהתרחק ממנו ככל האפשר".

את הפסיקה החריגה בבית הדין הנפיק הדיין הרב אברהם מאיר שלוש. האחרון השתמש גם בסמכויותיו להגביל את יציאתו לחו"ל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה, לעסוק במקצוע שהעיסוק בו מוסדר על פי דין, או להפעיל עסק הטעון רישוי או היתר על פי דין. כן נמנע ממנו לפתוח או להחזיק חשבון בנק, או למשוך שיקים.

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בוואלה טוק 25 באוקטובר 2017. רובי קסטרו לוואלהTALK, מערכת וואלה! NEWS
בדק אם אפשר לאסור כניסת סרבני גט לכנסת. אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו לוואלהTALK

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully