וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איום החרדים: נתניהו ביקש להאיץ את קידום חוק הגיוס

22.5.2018 / 19:33

פרסום ראשון: לפי גורמים במפלגות החרדיות, ראש הממשלה שוחח עם שר הביטחון והבהיר כי אין מקום למשחקים פוליטיים בקידום ניסוח החוק בכנסת. לשכת שר הביטחון: לא מתייחסים לתוכן שיחותיו עם ראש הממשלה

עריכת וידאו: ניר חן

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להאיץ את העבודה על ניסוח חוק הגיוס, כך לפי גורמים במפלגות החרדיות. נתניהו אף שוחח בימים האחרונים בנושא עם שר הביטחון ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והבהיר לדבריהם כי "אין מקום למשחקים פוליטיים" בקידום החוק בכנסת.

בלשכת נתניהו סירבו להתייחס לדברים. בלשכת ליברמן מסרו בתגובה: "שר הביטחון אינו מתייחס לשיחותיו עם ראש הממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש רומז לארדן: נתניהו לא יוכל להתערב במינוי המפכ"ל הבא
תום עידן העמימות: ארה"ב סימנה את המטרה - הפלת המשטר באיראן
"חשבתי שנמות": בני זוג אבדו במדבר - וחולצו לאחר שכתבו SOS באבנים

טקס חילופי שרים במשרד הבריאות: סגן השר הנכנס יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו, מאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
האיום עזר? נתניהו וליצמן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

העבודה על חוק הגיוס החדש נמצאת בימים אלה בשלבי סיום. צוות מיוחד שהקים שר הביטחון לפני למעלה משלושה חודשים נמצא בניסוחים האחרונים על טיוטת הצעת החוק. לכשיסתיים ניסוחו, יעבור החוק לאישורו של הרמטכ"ל, שר הביטחון וגורמים פוליטיים נוספים. ליברמן הודה אתמול בישיבת סיעה כי "זה לקראת סיום. מדובר בניסוחים אחרונים. ההתרשמות שלי היא שהצוות פועל תחת גישה אחידה".

בקשת נתניהו מגיעה לאחר שראשי יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני הזהירו אותו בשבוע שעבר כי לא יוכלו להמשיך כחברים בקואליציה אם לא יוסדר מחדש הפטור משירות צבאי לתלמידי הישיבות שנפסל בבג"ץ. במכתב ששיגרו השניים הם הזכירו כי סיעות הקואליציה התחייבו להתניע את הליך החקיקה בנושא בתוך חודש מתחילת כנס הקיץ של הכנסת, תקופה שמסתיימת בימים הקרובים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ביבי ואביגדור ליברמן במליאת הכנסת פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, אתר רשמי
העבודה על חוק הגיוס לקראת סיום. נתניהו וליברמן/אתר רשמי, נועם מושקוביץ

"למרות טרדותיך הרבים, אנו מבקשים להסב את תשומת לבך לדבר החשוב והיסודי אשר הוא יקר לנו מכל", כתבו השניים. "אנו מסיימים כעת שלוש שנים מעת שכוננה ממשלה זו בראשותך. כזכור, בעת המשא ומתן הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד היה לפנינו הנושא המרכזי שבלעדיו לא היינו חלק בקואליציה זו, והוא הסדרת מעמד בני הישיבות מול שלטונות הגיוס".

משבר חוק הגיוס כמעט הסתיים בפירוק הממשלה לפני סוף כנס החורף של הכנסת. המפלגות החרדיות איימו לפרוש מהממשלה לאחר שליברמן הודיע כי מפלגתו תצביע נגד החוק והבהיר שהוא יטופל אך ורק על ידי משרד הביטחון. גפני וליצמן הצהירו בשבוע שעבר במכתבם לנתניהו כי "לולא הסעיף שנקבע בהסכם הקואליציוני בנושא מעמד בני הישיבות לא היינו שותפים לקואליציה, וכך היא ההנחיה גם לגבי העתיד. אנו מלאי תקווה שאכן מה שהובטח בנושא זה יקוים, ואנו מצפים לתגובתך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully