וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים פנו לבית הדין בהאג; משרד החוץ: "מסיתים לטרור"

22.5.2018 / 13:35

משרד החוץ פרסם תגובה זועמת לאחר ששר החוץ הפלסטיני נפגש עם התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי והגיש בקשה לחקירה בעקבות האירועים בעזה. "הרשות הפלסטינית ממשיכה לנצל לרעה את בית הדין למטרות פוליטיות במקום לפעול לקידום משא ומתן מדיני", אמרו במשרד החוץ

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: שיגור רחפנים לפיזור מפגינים בגבול עזה)

משרד החוץ הגיב היום (שלישי) בחריפות, לאחר שהפלסטינים פנו לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בבקשה לפתוח בחקירה בעקבות מה שהגדירו כ"פשעים שביצעה ישראל נגד הפלסטינים", על רקע העימותים האלימים בגבול עזה שבמהלכם נהרגו יותר מ-60 מפגינים. "מדינת ישראל רואה בחומרה את הפניה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי המהווה מהלך ציני שאינו תקף משפטית", צוין בהודעת משרד החוץ. "הרשות הפלסטינית ממשיכה לנצל לרעה את בית הדין למטרות פוליטיות במקום לפעול לקידום משא ומתן מדיני".

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי נפגש היום עם התובעת הראשית של בית הדין, פאטו בנסודה, והעביר לה את הבקשה לפתוח בחקירה. התובעת בנסודה מקיימת בשלוש השנים האחרונות בדיקה כדי להחליט אם יש מקום לפתוח בחקירה ממשית של אירועי מבצע צוק איתן. התלונה הפלסטינית החדשה מצטרפת לתלונה הקודמת.

עוד בוואלה! NEWS:
התובעת הראשית בבית דין בהאג: "לסיים את האלימות בעזה"
חקר פשעי מלחמה בצוק איתן: לראשונה ישראל משתפת פעולה עם האג
ארה"ב מאשימה את חמאס; בלמה גינוי לישראל במועצת הביטחון

הפגנת פלסטינים בגבול הרצועה במחאה על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. דובר צה"ל
עימותים אלימים בגבול עזה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

"מגוחך שהפלסטינים עושים זאת בעוד שהם ממשיכים להסית לטרור ולהשתמש בילדים ונשים כמגנים אנושיים במסווה לניסיונותיהם האלימים לפגוע בביטחון אזרחי ישראל", צוין בתגובת משרד החוץ. "יודגש כי המהלך הפלסטיני אינו תקף מבחינה משפטית, ולבית הדין אין סמכות בנושא הישראלי-הפלסטיני; מכיוון שישראל אינה מדינה חברה בבית הדין והרשות הפלסטינית אינה מדינה. ישראל מצפה מבית הדין והתובעת לא להיכנע ללחצים הפלסטינים ולא לאפשר להם להביא לפוליטיזציה נוספת של ביה"ד או להסיטו מהמנדט המקורי שלו. ישראל פועלת בהתאם למנגנוני בקרה וביקורת שיפוטית עצמאיים ויסודיים, כראוי למדינה דמוקרטית, ובהתאם לדין הבינלאומי".

לפני כשבוע קרא שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, להעמדה לדין של ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי. צ'בושולו אמר כי על "ישראל צריכה להישפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי, צד שלישי לא יכול לעשות זאת, על פלסטין לפעול לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully