וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקר פשעי מלחמה בצוק איתן: לראשונה ישראל משתפת פעולה עם האג

3.6.2016 / 15:13

התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי הודתה בריאיון לרויטרס כי ישראל העבירה ללשכתה מידע הנוגע לאירועים במבצע מ-2014 שעשויים להיחשב לפשעי מלחמה. גורם בממשלת ישראל אישר כי ישנו קשר עם האג בנושאי הליכים משפטיים, אך סירב לפרט

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פרקליטות המדינה דורשת לחשוף שמותיהם של חיילים שהעידו על צוק איתן)

תובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודתה אתמול (חמישי) בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי ערכה שיחות עם ישראל במסגרת חקירת פשעי המלחמה לכאורה שבוצעו במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה ב-2014. דבריה עשויים להצביע על עליית מדרגה בשיתוף הפעולה של ישראל עם בית הדין בהאג ושינוי במדיניות הישראלית, שעד כה התאפיינה בהימנעות מעבודה משותפת עם בית הדין בהאג בחקירת פשעי מלחמה שבוצעו לכאורה בשטחי הרשות הפלסטינית.

גורם בממשלת ישראל הודה כי נוצר קשר עם האג בנושאי הליכים משפטיים, אך סירב לפרט. "ישראל הסכימה לשתף פעולה עם משרדי ואנחנו מחליפים מידע", אמרה התובעת פאטו בנסודה במהלך ביקור במטה האו"ם בז'נבה. היא אמרה שהיא בקשר עם שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני.

הבדיקה הראשונית, שנמצאת בעיצומה, עשויה להוביל לפתיחת חקירה פלילית בגין פשעי מלחמה נגד אנשים משני צדי המתרס. גורמי רפואה ברצועת עזה אומרים כי יותר מ-2,100 פלסטינים, מרביתם אזרחים, נהרגו במבצע. מניין ההרוגים הישראלי עומד על 67 חיילים ושישה אזרחים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
חלוץ נגד דוח המבקר על "צוק איתן": "מלחמה לא מתנהלת במיזוג אוויר
"שוברים שתיקה"לבית המשפט: חשיפת העדים תהיה הסוף של הארגון
גורמי צבא בינלאומיים: "ישראל עשתה הרבה מעבר לנדרש ב'צוק איתן'"

פלסטיניים מתאספים סביב הריסות של מרכז מסחרי שהותקף על ידי צה"ל ברפיח , אוגוסט 2014. רויטרס
"יום שישי השחור". ההרס ברפיח בצוק איתן/רויטרס

עד כה ישראל דחתה בפומבי כל שיתוף פעולה עם בית הדין בחקירותיו הקשורות לסכסוך עם הפלסטינים. ירושלים טענה כי לרשות הפלסטינית, שאינה מדינה ריבונית, אין כל זכות ליחסים רשמיים עם בית הדין הפלילי הבינלאומי.

בשנה שעברה, אחרי שפורסם על פתיחת בדיקה, איים שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, כיום שר הביטחון, כי יפעל בזירה הבינלאומית "על מנת להביא לפירוקו של בית הדין הזה, שהוא גוף שמייצג את הצביעות ונותן רוח גבית לטרור".

הפלסטינים שיתפו פעולה ברצון רב עם בית הדין. הם שלחו למשרדיו ראיות על פשעי מלחמה לכאורה שביצעה ישראל בעזה והזמינו את בית הדין לערוך ביקורים במסגרת חקירתם באזור. ישראל דוחה את הטענות שביצעה פשעי מלחמה בעזה.

בשל המצור שמטילה ישראל על רצועת עזה, כל ביקור של צוות מבית הדין הפלילי הבינלאומי ידרוש שיתוף פעולה ישראלי. כמו כן, חוקרי בית הדין יצטרכו להגיע דרך נמל התעופה בן גוריון. "אם ביקור כזה יידרש, או כשהוא יידרש, נצטרך לבקש את האישורים לכך", אמרה בנסודה. היא סירבה להגיב אם בקשה כזאת הוגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully