וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה את חמאס; בלמה גינוי לישראל במועצת הביטחון

15.5.2018 / 9:29

הבית הלבן הטיל את האחריות על הארגון והאשים אותו "בציניות" עם עידוד האזרחים להגיע להפגנות בגבול. גורמים דיפלומטיים אמרו כי וושינגטון סיכלה הצעה של כווית לפתיחת חקר האירועים. הערב יתקיים דיון חירום

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית חסמה הצעת גינוי במועצת הביטחון של האו"ם לאירועים האלימים ברצועת עזה, שכללה גם דרישה לחקירה - כך מסרו הלילה (שלישי) גורמים דיפלומטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. הערב תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום על העימותים בגבול, שבמהלכם נהרגו לפי משרד הבריאות בעזה 61 פלסטינים ועוד יותר מ-2,700 נפגעו, כמחצית מהם מירי.

אמש הביע הבית הלבן תמיכה בישראל והאשים את חמאס באחריות למצב. "אין כל הצדקה לציניות שחמאס הראה כשעודד אזרחים לפעול באלימות שחשפה אותם לסיכון גדול. כפי שאמר שר החוץ מייק פומפאו, לישראל יש זכות להגן על עצמה", נמסר בהודעת הבית הלבן. "חמאס הוא האחראי למצב".

מייק פנס, סגנו של הנשיא דונלד טראמפ, אמר הלילה בטקס לציון יום העצמאות ה-70 לישראל בוושינגטון כי ארצו "לעולם לא תתפשר על ביטחון ישראל".

עימותים בגבול רצועת עזה. רויטרס, רויטרס
עשן מיתמר מעזה, אתמול/רויטרס, רויטרס

גורמים במשלחת הישראלית מעריכים כי הדיון הערב צפוי להיות סוער מן הרגיל, וכי ייאמרו במהלכו דברים קשים נגד ישראל. אמש שוחח השגריר באו"ם דני דנון עם השגרירה האמריקנית ניקי היילי לקראת הדיון, וכן עשה סבב בין מקביליו במועצת הביטחון. הוא אמר לשגרירים כי האחריות לאירועים בגבול מוטלת על חמאס ולא על ישראל.

לדברי דנון, "יש לגנות את חמאס על פשעי המלחמה שהוא מבצע. לא רק שהוא שולח עשרות אלפי מוסתים לפרוץ את הגבול ולפגוע באזרחים ישראליים, הוא מסכן במכוון אזרחים פלסטיניים. טבח אזרחים ישראליים או מוות של תושבי עזה - כל אחת מאלו היא תוצאה רצויה עבור חמאס. כל אזרח שנפגע בגבול הוא קרבן של פשעי המלחמה של חמאס, כל הרוג הוא כתוצאה מפעילות הטרור של חמאס ובאחריותו הבלעדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully