וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר: תקפנו פעמיים במטוס האדיר, הוא לא צעצוע

22.5.2018 / 11:44

אלוף עמיקם נורקין השתמש בתמונה של נטע ברזילי כדי לרמוז על יכולותיו של ה-F-35, וחשף פרטים נוספים על ליל התקיפה האווירית המסיבית בשטח סוריה: "32 רקטות נורו לעבר ישראל". קצין בכיר בחיל האוויר: "נמשיך לפעול נגד איראן בסוריה"

עריכת וידאו: ניר חן

מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין חשף היום (שלישי) בכנס בהרצליה כי "הנ"מ הסורי ירה בליל התקיפה שלנו בסוריה לפני כשבועיים יותר ממאה טילים לעבר המטוסים. האיראנים ירו 32 רקטות לעבר ישראל, וארבעה יורטו בידי כיפת ברזל". בתגובה למתקפת הרקטות מסוג "פאגר 5" של כוח קודס האיראני לעבר רמת הגולן, תקף חיל האוויר שורת מתקנים צבאיים בסוריה, בתקיפה הנרחבת ביותר מאז 1971.

אלוף נורקין הציג לאחר מכן תמונה של מטוס F35 מסוג אדיר שלקח חלק בפעילות מבצעית מעל ביירות. לדבריו, חיל האוויר תקף פעמיים באמצעותו, וכי ישראל היא הראשונה שעשתה בו שימוש מבצעי. בנוסף אמר על המטוס כי הוא "אינו צעצוע" (Not a Toy) כשברקע הוצגה תמונתה של זוכת האירוויזיון נטע ברזילי.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דיווח בסוריה: פיצוצים נשמעו בבסיס כוחות איראניים ליד דמשק
דיווח בסוריה: מערכות נ"מ איראניות הותקפו בשדה תעופה צבאי בחמאת
נסראללה טוען: 55 טילים שוגרו מסוריה לישראל בשבוע שעבר

תקיפת מטוסי קרב סוללת SA22 סורית אמש, כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה?ל, וזאת בתגובה לירי שבוצע על ידי ?כוח קודס? האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות , 10 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד תקיפת סוללת נ"מ בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

קצין בכיר בחיל האוויר אמר היום לוואלה! NEWS על התבססות איראן בסוריה, כי צה"ל ימשיך לפעול: "איפה שנזהה מקום להתבססות איראנית, נפעל", אמר והוסיף כי "חייבים להניח שהנחישות האיראנית תימשך. נמשיך לעקוב, נגד התחמשות חיזבאללה ונגד ההתבססות האיראנית בסוריה".

הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר את הלחימה על אדמת סוריה בשבע השנים האחרונות, דיווח לאחר תקיפת חיל האוויר כי נהרגו בה 11 אזרחים איראנים. בדיווח שמסר הארגון נכתב כי 27 לוחמים תומכי משטר אסד נהרגו בהפצצה, בהם שישה חיילים סורים, והיתר לוחמים זרים שבם נמנו האיראנים.

בין היתר הותקפו אתרים לאחסון אמצעי לחימה, מפקדות לוגיסטיות ועמדות תצפית בכמה אזורים בקרבת גבול סוריה-ישראל וכן בסביבות הבירה הסורית. היעדים שהותקפו כללו גם מתקנים צבאיים בשטח שדה התעופה הבינלאומי בדמשק וכן סוללות טילי קרקע-אוויר מתוצרת רוסיה, דוגמת SA-22 ו-SA-17 שהופעלו נגד המטוסים שהשתתפו בתקיפה.

פרסום ראשון:

טבילת האש של מטוס ה-F35: פעילות מבצעית ראשונה לחמקן המתקדם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש מבצעי ראשון. מטוס ה-F35/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת פוקס ניוז האמריקנית דיווחה כי נשיא סוריה בשאר אסד לא ידע על כוונת כוח קודס לשגר את הרקטות אל עבר ישראל. בדיווח, שנשען על דבריו של גורם אירופי, נטען כי אסד לא נתן את הסכמתו מראש לתקיפה וכי מפקד כוח קודס קאסם סולימאני השתמש במהלכה במשאבים סוריים מבלי לערב בדבר את הצבא במדינה.

עמיקם נורקין בועידת ישראל לתעופה, גלבוע 4, איירפורט סיטי, 2 במאי 2018. ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין/ראובן קסטרו

גורמים בצה"ל כינו את התקיפה הנרחבת על אדמת סוריה "נקמה מתוקה". זאת, בעקבות התקרית לפני שלושה חודשים, שבה מטוס F-16 שהוזנק לתקיפה בעקבות חדירת מל"ט איראני למרחב האווירי של ישראל, הופל מאש נ"מ סורית. בין היתר הותקפו מערכות הגנה אווירית של צבא סוריה - מדגם SA-5, SA-17, SA-22, ו-SA-2, הכוללות מכ"מים, משגרים ומיירטים.

(עדכון ראשון 9:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully