וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: מערכות נ"מ איראניות הותקפו בשדה תעופה צבאי בחמאת

כלי תקשורת ממלכתיים דיווחו על פיצוצים בשדה התעופה, שעל פי כמה דיווחים נמצא בשימוש משמרות המהפכה המוצבים במדינה. ברשת סקיי דווח כי במקום הותקפו סוללות נ"מ השייכות לכוחות איראניים. הארגון הסורי לזכויות אדם: 11 איש נהרגו בפיצוץ

אתר רשמי

פיצוץ מסתורי בחמאת | כל העדכונים:

* סדרת פיצוצים נשמעה באזור שדה התעופה הצבאי בחמאת
* בכלי תקשורת בסוריה דווח כי השדה נמצא בשימוש של משמרות המהפכה
* על פי דיווח ברשת "סקיי ניוז" במקום הותקפו סוללות נ"מ מתקדמות השייכות לכוחות איראניים
* הארגון הסורי לזכויות אדם: 11 איש נהרגו ועשרות נפצעו; בין הנפגעים אנשי צבא

כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דיווחו היום (שישי) על פיצוצים בשדה התעופה הצבאי בעיר חמאת, שעל פי כמה דיווחים נמצא בשימוש משמרות המהפכה באיראן. עדי ראייה דיווחו על קולות נפץ עזים על עשן המיתמר מהמקום. ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דווח כי במקום הושמדו סוללות נ"מ מתקדמות השייכות לאיראן, מדגם "באוור 373".

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי במקום ישנם 11 הרוגים ועשרות פצועים. עוד דווח כי בין הנפגעים חיילי צבא סוריה וכן אנשי מיליציות התומכות בנשיא בשאר אסד על פי הודעת הארגון במקום ישנם גם נעדרים. ברשתות חברתיות בסוריה דווח על מניין גבוה יותר של נפגעים. על פי אחד הדיווחים ישנם יותר מ-50 הרוגים.

לקריאה נוספת:
אזעקות שווא נשמעו ברמת הגולן; מערכת כיפת ברזל הופעלה
התקיפה הישראלית בסוריה: "11 איראנים נהרגו"

פיצוץ בשדה התעופה בחמה, מאי 2018. צילום מסך
חמאת, היום/צילום מסך

אתמול הופעלה מערכת כיפת ברזל בצפון רמת הגולן. ביישובים קצרין, ברוכים, קלע אלון, שעל, אורטל, אלוני הבשן, מרום גולן ועיון זיוון נשמעה אזעקה, אך מדובר צה"ל הודיעו כי מדובר באזעקת שווא. לאחר האזעקות דיווחו תושבים על קול חזק של נפץ ועל פטריית עשן. אחרי האזעקה קיבלו התושבים באזור הודעה כי מדובר ביירוט כלי טיס שחדר לשטח ישראל, אך צה"ל הכחיש. רועי ערמון מקיבוץ להבות הבשן סיפר כי "שמעתי אזעקה ולאחריה פיצוץ. יצאתי מהבית וראיתי פטריית עשן".

בשבוע שעבר שוגרו לעבר ישראל 20 רקטות מסוריה לשטח ישראל, על ידי "כוח קודס" האיראני. הרקטות לא פגעו במטרותיהן, וארבע מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". בתגובה יצא צה"ל למבצע הנרחב ביותר זה עשרות שנים בסוריה, שבמהלכו הותקפו כ-50 מטרות איראניות וסוריות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו בתקיפות 11 איראנים לפחות, אולם בטהראן לא התייחסו לכך.

(עדכון ראשון: 14:47)

פיצוץ בשדה התעופה בחמה, מאי 2018. צילום מסך
חמאת, היום/צילום מסך
פיצוץ בשדה התעופה בחמה, מאי 2018. צילום מסך
פיצוץ בשדה התעופה בחמה, מאי 2018/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully