וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: פיצוצים נשמעו בבסיס כוחות איראניים ליד דמשק

ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דווח על הדי פיצוצים מדרום לבירה הסורית, באזור שבו שוהים כוחות איראנים. לא דווח על נפגעים ועל נזק. לפני יומיים אירע פיצוץ גדול בבסיס שנטען כי משמש את אנשי משמרות המהפכה בסוריה

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

פיצוצים נשמעו הלילה (שני) בבסיס שבו נמצאים כוחות איראניים מדרום לדמשק בירת סוריה - כך דווח ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית. לא נמסר מקור הפיצוצים ולא דווח על נפגעים ועל נזק.

לפני יומיים דווח בכלי תקשורת ממלכתיים בסוריה על פיצוצים בשדה התעופה הצבאי בעיר חמאת, שעל פי כמה דיווחים נמצא בשימוש משמרות המהפכה באיראן. עדי ראייה דיווחו על קולות נפץ עזים על עשן המיתמר מהמקום. ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דווח כי במקום הושמדו סוללות נ"מ מתקדמות השייכות לאיראן, מדגם "באוור 373".

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי במקום ישנם 11 הרוגים ועשרות פצועים. עוד דווח כי בין הנפגעים חיילי צבא סוריה וכן אנשי מיליציות התומכות בנשיא בשאר אסד על פי הודעת הארגון במקום ישנם גם נעדרים. ברשתות חברתיות בסוריה דווח על מניין גבוה יותר של נפגעים. על פי אחד הדיווחים ישנם יותר מ-50 הרוגים.

פיצוץ באזור אל-כיסווה, דמשק, סוריה, 8 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
תקיפה שיוחסה לישראל באזור אל-כיסווה, לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS

בשבוע שעבר הופעלה מערכת כיפת ברזל בצפון רמת הגולן. ביישובים קצרין, ברוכים, קלע אלון, שעל, אורטל, אלוני הבשן, מרום גולן ועיון זיוון נשמעה אזעקה, אך מדובר צה"ל הודיעו כי מדובר באזעקת שווא. לאחר האזעקות דיווחו תושבים על קול חזק של נפץ ועל פטריית עשן. אחרי האזעקה קיבלו התושבים באזור הודעה כי מדובר ביירוט כלי טיס שחדר לשטח ישראל, אך צה"ל הכחיש. רועי ערמון מקיבוץ להבות הבשן סיפר כי "שמעתי אזעקה ולאחריה פיצוץ. יצאתי מהבית וראיתי פטריית עשן".

לפני כשבועיים שוגרו לעבר ישראל 20 רקטות מסוריה לשטח ישראל, על ידי "כוח קודס" האיראני. הרקטות לא פגעו במטרותיהן, וארבע מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". בתגובה יצא צה"ל למבצע הנרחב ביותר זה עשרות שנים בסוריה, שבמהלכו הותקפו כ-50 מטרות איראניות וסוריות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו בתקיפות 11 איראנים לפחות, אולם בטהראן לא התייחסו לכך.

עוד באותו נושא

דיווח בסוריה: מערכות נ"מ איראניות הותקפו בשדה תעופה צבאי בחמאת

לכתבה המלאה
פיצוץ בשדה התעופה בחמה, מאי 2018. צילום מסך
הפיצוץ בבסיס בחמאת, בשבוע שעבר/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully