וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה טוען: 55 טילים שוגרו מסוריה לישראל בשבוע שעבר

14.5.2018 / 18:27

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי הטילים נורו בתגובה לתוקפנות שישראל מפעילה כלפי סוריה וכי התקיפה פתחה "שלב חדש" בהתנהלות בין המדינות. לפי צה"ל, שוגרו רק 20 רקטות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען היום (שני) כי בשבוע שעבר שוגרו 55 טילים מסוריה לעבר ישראל, על אף שבישראל אמרו כי כוחות איראניים שיגרו 20 רקטות בלבד לכיוון רמת הגולן ואף אחת מהן לא פגעה במטרתה. הוא הוסיף כי הטילים נורו - מבלי לציין על ידי מי - בתגובה לתוקפנות שישראל מפעילה כלפי סוריה וכי התקיפה פתחה "שלב חדש" במלחמה.

לדברי נסראללה, "גורם שלישי הודיע לישראל כי אם תעבור את הקווים האדומים בהתקפה שלה בסוריה, התגובה תהיה בעומק שטח פלסטין ולא רק בגולן". הוא הוסיף כי סבב הלחימה האחרון הוכיח שישראל לא מוכנה למלחמה וטען: "נגמרו הימים שהיא תוקפת בסוריה ללא תגובה ונגמרה המשוואה שלפיה לא ניתן לפגוע בגולן הכבוש".

הוא אמר את הדברים במהלך נאום שנשא לרגל יום השנה השני לחיסולו המסתורי של בכיר הארגון השיעי מוסטפא בדר א-דין. בדר א-דין, ששימש מפקד כוחות חיזבאללה בסוריה, נהרג בדמשק בפעולה שיוחסה בתחילה לישראל, אולם יש הטוענים כי הייתה זו פעולה פנימית של חיזבאללה.

לקריאה נוספת על המתיחות בסוריה
חיזבאללה: המתקפה על הגולן - אימתה את "מאזן ההרתעה" עם ישראל

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 14 במאי 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
נסראללה בנאומו, הערב/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

בעקבות המתקפה האיראנית, בפיקוד "כוח קודס" במשמרות המהפכה, יצא צה"ל למבצע הנרחב ביותר זה עשרות שנים בסוריה, שבמהלכו הותקפו כ-50 מטרות איראניות וסוריות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו בתקיפות 23 איש, בהם 11 איראנים.

ואולם, נסראללה הכחיש כי היו הרוגים בתקיפות, שלטענתו יורטו "בצורה הירואית" על ידי מערכות ההגנה האוויריות של המשטר בדמשק. גם סוריה וגם רוסיה טוענות כי רוב הטילים ששיגר חיל האוויר יורטו, אך בישראל לא התייחסו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully