וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נגעתי באף גוזל, נשבעת": מכת מתקפות העורבים במרכז

22.5.2018 / 7:50

בשבועות האחרונים פנו תושבים רבים לעיריות ודיווחו על תקיפות של עורבים, שעוררו אצל רבים בהלה ופחד. בעיריות מיהרו להרגיע והסבירו כי בתקופה זו העורבים מגנים על גוזליהם וכי תקיפתם אינה מהווה סכנה

עורבים בפארק הירקון תל אביב. ראובן קסטרו
תוקף אך לא פוגע קשה. עורב בפארק הירקון, אתמול/ראובן קסטרו

תושבים רבים במרכז הארץ התלוננו בשבועות האחרונים על מטרד מעופף חדש-ישן - עורבים. הציפורים כהות הכנפיים בעלות המקור המחודד שעומדות על צמרות העצים, עפות במהירות ותוקפות ללא סיבה נראית לעין עוברי אורח שנעים בשטח העירוני. רק בשבוע האחרון התלוננה כמות הולכת וגוברת של תושבים באזור תל אביב על מפגעים מפתיעים ולא נעימים עם הציפור השחורה.

"אני לא מאמינה, אבל הרגע תקף אותי עורב בדיזנגוף ליד הבית", כתבה אופירה אלון בדף הפייסבוק "יפותלאביביות" "מה לעשות? לא לעבור שם יותר? לא התעסקתי עם אף גוזל נשבעת". גם דסריי טם-ברקאי העלתה פוסט חששות בנושא לרשת החברתית וכתבה "עורבים השתלטו על הגינות ותקפו אותנו ברחוב המגורים. מה עושים?".

בתחילת החודש הייתה זאת בתה בת ה-14 של דנה לב מהוד השרון שנבהלה מאד לאחר שעורב תקף אותה. "הבת שלי הותקפה ברחוב לאחר שירדה מאוטובוס עם חברה. העורב תקף אותה, התעופף וחזר שוב לתקוף אותה בראשה. היא לא נפצעה אבל נורא נבהלה", ציינה לב "הופתעתי מהמקרה עצמו כי לא שמעתי מעולם שעורב מתקרב כל כך לבני אדם ואף תוקף אותם".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: כתבי אישום נגד שני תושבי עזה בגין שיגור עפיפוני תבערה
הנקמה של זגורי: "האחים לפשע" מבאר שבע הסתכסכו - והדרום בער
הסוף לדיאטות "כסאח" לחולי קרוהן: הנחיות חדשות לתזונה נכונה

עורבים בפארק הירקון תל אביב. ראובן קסטרו
בתקופת הקינון מגוננים העורבים על גוזליהם שזה עתה בקעו. פארק הירקון, אתמול/ראובן קסטרו

חנה, שמתגוררת בשכונת נאות שושנים בחולון, סיפרה גם היא על מפגש מפתיע עם הציפור השחורה: "לקחתי את הנכדה לטיול באחד הגנים הירוקים בעיר, התיישבנו על כר הדשא ומשום מקום הגיע עורב וניסה לחטוף לנכדה שלי צעצוע מהיד. היא ממש נבהלה והתחילה לצרוח. למזלנו עבר אדם נחמד עם הכלב שלו. הכלב החל לנבוח על העורב וזה התעופף מהמקום".

בסוף חודש אפריל אירע מקרה תקיפה נוסף בעיר רעננה כשלהקת עורבים הקיפה תושבת שיצאה לטיול עם הכלב שלה. הלהקה החלה לצווח לעברו של הכלב שנכנס עד מהרה לבהלה והחל לנבוח לכל עבר. "הייתה ממש תקופה שהיא חששה לצאת לסיורים", סיפרה שכנה נסערת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עורבים בפארק הירקון תל אביב. ראובן קסטרו
"תופעה הנשנית מדי שנה בתקופה זו". עורב בפארק הירקון, אתמול/ראובן קסטרו

לדבריהם של כמה חוקרים, העורבים בכללותם אינם מזיקים לבני אדם, הם נחשבים אוכלי כל וניזונים בעיקר מבשר, נבלות ושאריות אשפה שנמצאות ברחוב או בפחים. העורבים אינם נוטים לתקוף בני אדם אולם נאמנותם הבלתי מתפשרת לגוזליהם הצעירים, היא שמביאה אותם לעיתים לתקוף עוברי אורח. זאת, על מנת למנוע כל מגע עם הגוזלים שפרחו מן הקן לראשונה ונחתו ללא הצלחה על הקרקע. בעונת האביב מדווחת בדרך כלל עלייה במקרי התקיפות של עורבים המבקשים לשמור על הגוזלים שרק בקעו מביציהם.

בעיריות מיהרו להרגיע את התושבים

מעיריית תל אביב-יפו מסרו כי "מדובר בתופעה הנשנית מדי שנה בתקופה זו. הצוות דואג לטפל במקרים בהם גוזלים זקוקים לעזרה ובעורב פצוע או חולה. נדגיש כי אמנם החוויה מבהילה אך ככל הידוע לנו, מגע בין עורב לבין הגורם שמאיים עליו או על הגוזל, הינו נדיר ואינו מסוכן".

גם בעיריית רמת גן הוציאו תגובה לעניין והסבירו כי "בחודש האחרון הגיעו למוקד העירוני שש פניות של תושבים שהתלוננו כי הותקפו על ידי עורבים. תופעת העורבים נובעת, ככל הנראה, מהעובדה כי בעונה זו בוקעים הגוזלים מביציהם וההורים מבקשים לגונן עליהם. במידה והבחנתם בעורבים תוקפניים, מומלץ שלא להתקרב לגוזלים ולדווח למוקד העירוני בכל אירוע חריג. הגורמים המקצועיים יטפלו בנושא", הוסיפו.

עורבים בפארק הירקון תל אביב. ראובן קסטרו
פארק הירקון, אתמול/ראובן קסטרו

בעיריית הוד השרון התייחסו גם כן לנושא ומסרו כמה הנחיות לציבור להתנהלות נכונה למול העורבים באתר העירוני. בעירייה כתבו כי "עורבים הינם עופות אוכלי כל, נבונים וחברותיים, שעקב נזקים שהם מסבים לשדות חקלאיים, הם הוגדרו כ"מזיק" על ידי רשות הטבע והגנים בשנת 2006 ואינם נחשבים חיית בר מוגנת". "בשלב מסוים בתקופת גידול הגוזל, הוא יורד לקרקע ולומד לעוף. תהליך זה נמשך כמה ימים במהלכם נוהגים הוריו לגונן עליו ביתר שאת", הוסיפו בעירייה וצירפו הנחיות כיצד להתנהל במצב כזה:

1.אם באזור המגורים הוקם קן עורבים, יש לפנות למוקד העירוני כדי שלמקום יגיעו נציגי המחלקה הווטרינרית לבדיקה וטיפול.
2.יש לבחון אפשרות לגיזם עצים מונע לקראת עונת הקינון במקומות המועדים לפורענות.
3. מומלץ להימנע מהעברה עצמאית של הקן או הגוזלים וזאת על מנת להימנע מהתנהגות תוקפנית של ההורים ומפגיעה בגוזל.
4. בכל מקרה יש לזכור כי אמנם העורב נחשב מזיק אך חל עליו חוק צער בעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully